Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Honza Votava s Jännerem spokojený není

14. ledna 2008

Honza Votava s Frantou Synáčem startující pod hlavičkou AH Auto Racing Teamu se do Rakouska vydávali s plánem dokončit úvodní podnik MMČR do 15. místa absolutně.

Plzeňská dvojice se na start úvodní soutěže letošního ročníku MMČR postavila s repasovaným Lancerem EVO IX v novém válečném designu a plna očekávání teprve druhého startu v čistě zimních podmínkách, s nutností používat pneumatiky s hřeby.

„Před soutěží jsme v duchu pomýšleli na desítku, ale patnáctka by pro nás byla dobrá,“ přibližuje Honza předstartovní plány. „Nakonec jsme skončili 19., což sice není od té patnáctky tak daleko, ale zklamání to je, to musím přiznat. Jednak jsme chtěli mit dobrou pozici do dalších soutěží a pak - za devatenácté místo nejsou body. Nejvíc mě ale mrzí, že jsme nedokázali zajíždět ani žádné dobré dílčí časy.“

Posádka se v první etapě potýkala s nastavením vozu a tlaky v pneumatikách, kdy nebylo možné najít tu optimální hodnotu tak, aby vše správně fungovalo. „V pátek to bylo o naší nezkušenosti, i když jsme zde startovali v minulosti už třikrát, se sněhem žádné velké zkušeností nemáme a ani jsme před soutěží skoro netestovali,“ pokračuje Honza Votava v rekapitulaci víkendové soutěže. „V pátek nás potkalo pár závad. Na páté rychlostce jsme jeli od poloviny po defektu, pak nám na dvě erzety upadlo táhlo řazení, kdy jsme jeli bez čtvrtého rychlostního stupně a jen občas se podařilo zařadit druhý a jednu zkoušku jsme měli z auta tříválec, když odešla svíčka. To jsou ale banální závady, které by nám neubraly na časech až tolik.“

V sobotu se pak Honza s Frantou soustředili zejména na dojetí do cíle s nepoškozeným vozem. „Byl to už vlastně takový odevzdaný výkon. Po soutěži nám zbylo několik relativně zachovalých gum, takže pokud se v Rakousku pojede i příští rok, nezbývá, než pořádně testovat,“ říká Honza. „Správné nastavení je v takových podmínkách extrémně důležité a nám se nepodařilo. Svou roli hrály určitě i pneumatiky, nevím jak fungují Micheliny, my jsme jeli Pirelli, které ze soupeřů, alespoň co jsem viděl, obouval už jen Baumschlager. Pro nás to ale nejlepší volba v tomto případě nebyla.“

„Podcenili jsme podmínky a je to moje chyba,“ komentuje výkon Honza. „Pokud se mám na někoho zlobit, tak jen na sebe. Franta fungoval výborně a závady na autě byly v podstatě banální. Závodění jako takové se mi líbilo moc a hodně mě to bavilo, škoda jen, že jsme nedokázali snahu proměnit ve výsledek. Ukázalo se, že jízda smykem na sněhu je hodně odlišná od uklouzaného asfaltu, na kterém nám to jde přeci jen o něco lépe.“

V následujících dnech bude tým soutěžní náčiní pomalu připravovat na další vystoupení, které proběhne v březnu na Vsetínsku. Na dlouhých a náročných rakouských tratích si technika užila své a tak projdou repasí zejména diferenciály a podvozkové části. Honza s Frantou se v přestávce před dalším podnikem MMČR budou věnovat hlavně rodinám a lyžování. „Jänner je za námi. Teď už se díváme směrem k dalším soutěžím. Na Vsetínsku by nám měly podmínky vyhovovat a budeme se snažit znovu dostat dopředu. Třeba se nám podaří rychlost z lyží přenést na valašské asfalty,“ uzavírá ohlédnutí za víkendovým vystoupením Honza Votava.

Petr Medřík

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >