aktuálně: 37 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Daniel Běhálek zahájí sezónu 2011 na Jänneru

3. ledna 2011

Poslední soutěží Dana Běhálka a Petra Černohorského byla loňská Rally Bohemia. Po vydařeném nástupu do závodu přišla v závěrečné rychlostní zkoušce havárie, a tím i velká časová ztráta.

Nebyl to v sezóně 2010 první případ, kdy snížená koncentrace zhatila na poslední chvíli šance v jinak slibně rozjetém závodě. Pražský jezdec se tak rozhodl si na čas od závodění odpočinout. Máme tu však nový rok 2011, a s ním i návrat posádky Daniel Běhálek a Petr Černohorský. Tato dvojice se tradičně objeví za volantem modrého vozu Subaru Impreza STI N12B. Prvním startem bude rakouská Jänner Rally s centrem ve Freistadtu.

Naposledy se Běhálek s Černohorským zúčastnili této rakouské zimní soutěže před dvěma lety. Účinkování to bylo více než úspěšné. I přes některé problémy obsadil osmé místo absolutně. Z českých jezdců byl rychlejší pouze mladý Jan Černý, který startoval rovněž se Subaru Impreza STI N12B týmu Běhálek Sport, se kterým Dan pojede letos.

Jelikož do startu závodu chybí již necelý týden, rozhodl se tým Běhálek Sport, jehož partnerem je olejářská společnost Millers Oil, natestovat co nejvíce tréninkových kilometrů. K tomuto účelu posloužil testovací úsek u Bukové na Příbramsku.

„U Bukové jsme najezdili přibližně 70-80 kilometrů. Během testu proběhla změna nastavení všech tří diferenciálů, s čímž nám mimo jiné pomáhal konstruktér a výrobce naší řídící jednotky elektronického mezinápravového diferenciálu Pavel Skácel. Přední a mezinápravový diferenciál jsme oproti našemu startu na Jänneru v roce 2009 ztvrdili, a zadní naopak změkčili. Zároveň jsme změnili geometrii na zadní nápravě. Impreza je nyní sice více neotáčivá, ale na druhou stranu má lepší trakci na výjezdu ze zatáček a je daleko klidnější. K tomu bude potřeba také přizpůsobit také můj jezdecký styl, tak uvidíme, jak se mi to v Rakousku podaří. Během testu jsme používali obyčejný benzín, stooktanový od OMV. Stejný bychom měli používat i v Rakousku. To bude určitá nevýhoda, kterou se pokusíme kompenzovat koncentrací a jezdeckým nasazením. Z auta jsem měl ke konci testu již dobrý pocit. Horší to bylo se mnou. Se svým výkonem jsem nebyl příliš spokojený. Určitě byla znát půlroční odmlka. Naposledy jsem seděl v závodním autě v létě při Rally Bohemia. Cíle útočit na nejvyšší příčky tedy na úvod sezóny nemáme. Určitě se ale chceme poprat o TOP 10, pokud to nepůjde, nebudeme zbytečně riskovat. Naším cílem je se pořádně rozjet a připravit na letošní sezónu. I když na druhou stranu, sníh mám rád, rád si hraji... a miluju, když auto letí smykem, samozřejmě řízeným,“ dodává Dan Běhálek.

Co se týká servisního týmu a zázemí, tak to zůstává letos beze změny. V naší Příbramské dílně připravuje dva závodní vozy Subaru Impreza WRX STI N12B Dalibor Moravec, známý spíše jako Saigon. Do Rakouska kromě Saigona odjedou jako mechanici rovněž Petr Brynda, Petr Malík, Petr Matějovský, Robert Průša a další členové týmu Martin Knajzl a Tomáš Verner.

Rakouská Jänner Rally startuje již v pátek. Tímto tedy zveme všechny české fanoušky, aby přijeli podpořit nejen naši posádku, ale i další české dvojice, které se v rámci této zimní soutěže představí.

Marek Felt

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >