aktuálně: 41 uzavírek, 30 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jan Kopecký před startem Německé rallye

16. srpna 2007

V pátek 17.srpna se vydají soutěžní posádky vstříc úvodním kilometrům desáté soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa v rallye, kterou je Německá rallye. Pro rychlostní zkoušky v okolí historického města Trier je typický různorodý asfaltový a betonový povrch, jehož přilnavost je velmi odlišná.

Německé rallye se účastní i Czech Rally Team Kopecký, pro který je soutěž v Německu téměř „domácí“ soutěží. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v loňském roce podala mimořádný výkon ohodnocený ziskem dvou světových bodů za sedmé místo. Jan Kopecký navíc ve dvou rychlostních zkouškách nenašel přemožitele a dvěma nejrychlejšími časy v absolutním hodnocení vynikající výkon vyšperkoval. Velmi dobře se prezentoval Jan Kopecký i na trati oficiálního shakedownu, neboť dnes patřil mezi nejrychlejší piloty.

Czech Rally Team Kopecký absolvoval víkend před soutěží úspěšný dvoudenní test v Německu, ve kterém byla cílem optimalizace jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC pro soutěž ve vinařském kraji v okolí Trieru. Ačkoliv během testu vládlo slunečné počasí, čtvrteční oficiální shakedown již probíhal na mokrém asfaltu. Počasí může pochopitelně hrát důležitou roli i během tří etap Německé rallye, která bude odstartována úvodní rychlostní zkouškou v pátek po desáté hodině.

„Na trať dnešního oficiálního shakedownu jsme se vydali pětkrát a ověřovali jsme především jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC. Víkendový dvoudenní test jsme absolvovali na suchém povrchu, ale povrch shakedownu byl naopak hodně mokrý s přibývajícími vyházenými nečistotami. Vzhledem k počasí jsme měli ideální podmínky, neboť jsme mohli ověřit ovládání vozu během víkendového testu a shakedownu za velmi rozdílných podmínek.

V průběhu dne začalo přibývat na trati nečistot a my jsme se v jednom z průjezdů rozhodli nasadit pneumatiky pro suchý asfalt. Chtěl jsem si otestovat ovládání vozu za těchto podmínek, neboť určitě existuje možnost, že některé rychlostní zkoušky nebo alespoň jejich část absolvujeme se suchými pneumatikami na vlhké či mokré trati.

Z jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC mám velmi dobré pocity. Podařilo se nám připravit nastavení vozu pro různé podmínky, které nás mohou během Německé rallye potkat. Dokonce i se suchými pneumatikami se na mokré trati ovládal vůz velmi dobře.

Pochopitelně bych si přál, aby nám bylo štěstí nakloněno během celé Německé rallye, neboť právě v Německu chci uspět,“ řekl před startem Německé rally český pilot Jan Kopecký.

-pr-

Další články

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >