aktuálně: 37 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jan Kopecký před startem Německé rallye

16. srpna 2007

V pátek 17.srpna se vydají soutěžní posádky vstříc úvodním kilometrům desáté soutěže zařazené do seriálu Mistrovství světa v rallye, kterou je Německá rallye. Pro rychlostní zkoušky v okolí historického města Trier je typický různorodý asfaltový a betonový povrch, jehož přilnavost je velmi odlišná.

Německé rallye se účastní i Czech Rally Team Kopecký, pro který je soutěž v Německu téměř „domácí“ soutěží. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v loňském roce podala mimořádný výkon ohodnocený ziskem dvou světových bodů za sedmé místo. Jan Kopecký navíc ve dvou rychlostních zkouškách nenašel přemožitele a dvěma nejrychlejšími časy v absolutním hodnocení vynikající výkon vyšperkoval. Velmi dobře se prezentoval Jan Kopecký i na trati oficiálního shakedownu, neboť dnes patřil mezi nejrychlejší piloty.

Czech Rally Team Kopecký absolvoval víkend před soutěží úspěšný dvoudenní test v Německu, ve kterém byla cílem optimalizace jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC pro soutěž ve vinařském kraji v okolí Trieru. Ačkoliv během testu vládlo slunečné počasí, čtvrteční oficiální shakedown již probíhal na mokrém asfaltu. Počasí může pochopitelně hrát důležitou roli i během tří etap Německé rallye, která bude odstartována úvodní rychlostní zkouškou v pátek po desáté hodině.

„Na trať dnešního oficiálního shakedownu jsme se vydali pětkrát a ověřovali jsme především jízdní vlastnosti vozu Škoda Fabia WRC. Víkendový dvoudenní test jsme absolvovali na suchém povrchu, ale povrch shakedownu byl naopak hodně mokrý s přibývajícími vyházenými nečistotami. Vzhledem k počasí jsme měli ideální podmínky, neboť jsme mohli ověřit ovládání vozu během víkendového testu a shakedownu za velmi rozdílných podmínek.

V průběhu dne začalo přibývat na trati nečistot a my jsme se v jednom z průjezdů rozhodli nasadit pneumatiky pro suchý asfalt. Chtěl jsem si otestovat ovládání vozu za těchto podmínek, neboť určitě existuje možnost, že některé rychlostní zkoušky nebo alespoň jejich část absolvujeme se suchými pneumatikami na vlhké či mokré trati.

Z jízdních vlastností vozu Škoda Fabia WRC mám velmi dobré pocity. Podařilo se nám připravit nastavení vozu pro různé podmínky, které nás mohou během Německé rallye potkat. Dokonce i se suchými pneumatikami se na mokré trati ovládal vůz velmi dobře.

Pochopitelně bych si přál, aby nám bylo štěstí nakloněno během celé Německé rallye, neboť právě v Německu chci uspět,“ řekl před startem Německé rally český pilot Jan Kopecký.

-pr-

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >