Hned na úvod musím říci, že jsem si vědom toho, že o Colinově odstoupení ze třetího místa na Australské rally v roce 2005 toho bylo napsáno již mnoho, ale snad nikdy a nikde jsem nečetl přesně to, o co v týmu Škoda Motosport tehdy přesně šlo.
Z velmi důvěryhodného zdroje se ke mně dostalo pár informací a po delším zvažování jsem se rozhodl, že je zveřejním. Vše totiž začalo již na testování Colina McRae ve Velké Británii, kde se připravoval na start s Fabií WRC ve velké Británii a Austrálii.
Do Anglie tehdy přiletěl Dietmar Metrich a znovu, tak jako již mnohokráte v minulosti, nutil Colinu McRaeovi setup vozu, který na šotolině v minulosti používal také Armin Schwarz. Jenže Colin McRae mu na to řekl, že nepotřebuje radit se setupem a že si Fabii WRC doladí pro svůj styl jízdy sám, dle vlastního úsudku. Metrich byl tehdy natolik znechucen, že odjel domů hned první den testování a s Colinem již dále na toto téma nekomunikoval.
Colin McRae při svých zkušebních jízdách rozpoznal, že něco není v pořádku se zadní nápravou, jelikož mu neustále praskaly stabilizátory. Nakonec byl k testu přizván také člověk od Reigeru (dodavatel tlumičů) a ten následně poradil s nastavením tlumičů tak, aby se předešlo neustálému praskaní stabilizátorů. Poté již vše fungovalo bez větších problémů.
A co tehdy Colin McRae po testech řekl? „S Fabií WRC 05 jsem opravdu spokojený. Velmi snadno se ovládá a záhy jsem byl schopen dosahovat plné rychlosti. Dobře reaguje a vše, co jsme testovali, měnilo její chování přesně tak, jak jsme očekávali. Věřím tedy, že na samotnou soutěž budeme mít dobré nastavení. Nejnovější tlumiče Reiger zlepšily stabilitu vozu za všech podmínek a nové pneumatiky Michelin BTO byly pokaždé rychlejší a vyrovnanější, než jejich starší konstrukce.“
„Stále ještě nemohu říci, jaký výsledek se dá od nás očekávat. Neměli jsme k dispozici žádné časy, se kterými bychom se mohli během testů srovnávat. Každý tedy bude jistě sledovat stopky na konci první páteční rychlostní zkoušky. O hodnotu počátečních dosažených časů se příliš nebojím, ale chtěl bych, aby byl během soutěže znatelný posun k lepším hodnotám. Pár opravdu dobrých časů bych chtěl zajet nejpozději v neděli.“
A co se posléze stalo v neděli v servisu v Austrálii již všichni víme... Důvodem ale nebyla špatná převodovka, jak se uvádělo v oficiální zprávě, ale nařízení Dietmara Metricha, který přikázal výměnu a chtěl se tak Colinovi pravděpodobně pomstít za testy ve Velké Británii. Přitom převodovka měla podle svých motohodin vydržet ještě další celou rally.
O tehdejších vztazích a fungování v týmu si tak můžete udělat obrázek sami a dle mého názoru je snad i lepší, že tato éra již skončila...
V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.
zobrazit článek >Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?
zobrazit článek >Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.