Jen málo českých soutěžních týmů se může pochlubit tak dlouhou historií jako ROTO Plzeň. Po mnoha letech se značkou Nissan, která ale veškeré aktivity ukončila, se vloni začali věnovat v Plzni fiatům. S nimi budou pokračovat i v roce 2008.
Už za týden zahájí jubilejní patnáctou sezonu v Rakousku na IQ-Jänner Rally, ale zatím jen s jedním vozem Fiat Punto S1600. Pojede s ním dvojice Jan Šlehofer - Zbyněk Soběhart, která se stává pro následující rok jedničkou týmu. Šlehofer se s vozem svezl už v sezoně 2007, ale jen na pár sprintech, soutěž s více než 70 km RZ s takovým vozem dosud nejel. Co rozdíl mezi sprintem a dvoudenní soutěží pro jezdce znamená, je nabíledni. Tady se už nedá spoléhat na paměť, dobrý rozpis a schopnost ho dokonale využít, hrají obrovskou roli.
V Rakousku pojedou mladí Chodové opět s vozem 0002, jednička je po Pražském rallysprintu dosud nepojízdná. Utkání dvojice Lubomír Minařík - Renáta Mourková se stožárem jedné ze strahovských lamp dopadlo pro bezpečnostní rám vozu hůř, než se původně předpokládalo, následky si vyžádají delší léčbu.
Minařík projevil přání startovat v Rakousku spíš s vlastní Škodou Felicií Kit Car, kterou má dosud v garáži. Jednání o dohodě o případných startech valašského jezdce v plzeňském týmu zatím ani nezačalo. Naopak o starty ve velkém mistrovství projevil zájem olomoucký Jiří Skoupil, který by se mohl svézt i na vybraných sprintech.
Pro Jana Šlehofera znamená trvalý přestup do kategorie Super 1600 významný sportovní krok. Systematická účast v mezinárodním mistrovství by měla v konečném důsledku přinést i odpovídající bodový zisk v závěru sezony. Do rakouské premiéry ovšem vedení týmu ROTO Plzeň zatím žádné velké naděje nevkládá, nechává posádce čas na aklimatizaci a doufá, že vůz doveze v pořádku do cíle. Otřepaná fráze o 'sbírání zkušeností', kterou u nás jezdci a týmy - a to i velmi renomované – neustále používají, je v tomto případě sice na místě, ale všechno má své meze. Příležitost usednout do špičkového vozu je třeba brzy splácet odpovídajícími výsledky.
Technickým a taktickým poradcem týmu zůstává velezkušený Jindřich Štolfa. Je skvělým analytikem svého sportu, který umí cíl i problém nejen správně definovat, ale také ví jak na to. Ne každý z bývalých soutěžních jezdců něco podobného dokáže, vrchlabský expert však může jezdci i spolujezdci v konkrétních podmínkách hodně pomoci. Ne nadarmo byl léta nazýván 'králem dvoukolek'.
Tým má k dispozici pro fiaty jak asfaltové, tak i šotolinové – nebo sněhové - podvozky. Zatím není rozhodnuto, jakou variantu zvolí, rozhodnou až konkrétní poznatky z trati, které získá posádka při tréninku. Předpokládá se, že obě etapy v okolí Freistadtu se budou v tomto směru lišit a není jisté, zda by se v pátečním večerním servisu podařilo auto zcela přestavět. Vyměnit brzdy pro 16' kola za 18' a naopak není problém, ovšem o všech komponentech se to už tvrdit nedá.
Až skutečně poslední chvíle rozhodne, zda do Fiatu Punto S1600 přijde asfaltový podvozek, u nějž je možné v patřičných podmínkách vyjmout stabilizátory a změkčit tlumiče, anebo naopak přijde ke cti podvozek sněhový s opačnou možností.
Na výsledku bude mít lví podíl posádka, ale jak vidět, v tomto případě hraje důležitější roli než kde jinde i tým techniků a mechaniků. I do nové sezony ho povede Luděk Svoboda, který stojí v jeho čele už dlouhá léta. Bez něj si nelze tým ROTO Plzeň ani představit.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.