Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Citroën C4 WRC se chce rozloučit ve velkém stylu

11. listopadu 2010

Kromě toho, že se po nadcházející Rally Velká Británie zatáhne opona za mistrovstvím světa 2010, skončí i éra dvoulitrových turbo WRC aut. A vozy Citroën C4 WRC, které se v této éře staly legendou s 35 vítězstvími v 55 rally, se hodlají rozloučit ve velkém stylu. Posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena a Sébastien Ogier – Julien Ingrassia v barvách Citroën Total World Rally Teamu neznají jiný cíl než vítězství!

Loeb už bez tlaku

Stejně jako v předcházejících sezonách vyvrcholí FIA mistrovství světa v Cardiffu. Velšské tratě jsou rychlé a technicky náročné, jejich obtížnost obvykle násobí počasí. A to v tuto roční dobu bývá velice vrtkavé. Déšť, bláto, mlha a mnohdy i led a sníh k tomuto podniku s neopakovatelnou atmosférou už patří jaksi samozřejmě. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří vyhráli světové tituly už ve Francii, jdou do soutěže už bez tlaku. Stejně jako před poslední rally, Rally Španělsko, mají jediný cíl: „Pokaždé na startu máme stejný plán – vyhrát,“ říká sedminásobný světový šampión. „Pokud se budu cítit dobře a podmínky budou příznivé, není důvod, proč bych neměl myslet na své třetí prvenství ve Walesu.“

Ogier chce uhájit druhé místo

V sázce je ale druhé místo v celkovém pořadí pilotů. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia, kteří jsou na druhém místě od jejich vítězství v Portugalsku, mají před největšími rivaly Jari-Matti Latvalou a Petterem Solbergem náskok 11 resp. 16 bodů. Takže hned tři piloti mohou ještě zaútočit ve finále na šotolině ve Walesu na druhou pozici.

„Vůbec jsme si nemysleli, že bychom mohli bojovat o druhou příčku v této sezoně,“ říká Ogier, který jede za tým Citroën Total WRT teprve potřetí. „O tomto postu jsme začali přemýšlet až v průběhu sezony. Několik bodů jsme ztratili ve Francii a Španělsku, ale pořád ještě vedeme a musíme dojet na stupních vítězů bez ohledu na to, jak skončí naši dva soupeři. Ale nerad bych se cítil jako brzda a závodil celý víkend jen pro to, abych získal potřebných 15 bodů, které jsou spojené s třetí příčkou. Chci zajet co nejlepší výsledek, to je můj cíl,“ uvedl Sébastien Ogier. „V přípravě na tuto rally jsem dokonce absolvoval fitness tréninkový pobyt v Pyrenejích a ve Walesu budu v prvotřídní formě. Vím, že je to obtížná soutěž a já mám navíc smíšené pocity z prvních dvou rychlostních zkoušek ročníku 2008. Bylo to všechno poněkud šílené, vždyť to byla naše první rally ve WRC. Když jsem skončil mimo trať, zachránila mě Superrally. Loni jsme zase nedojeli pro technické problémy. Tyto zkušenosti napovídají, abych k této rally přistupoval s pokorou.“

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Vývoj závodního auta je jako výchova dítěte

Před Rally Španělsko, jste řekl, že byste kvůli vítězství nechtěl zbytečně riskovat. Ale vy jste vyhrál. Co máte přichystáno pro Velkou Británii?

Je to vždycky větší zábava, když se plány přesně nedodržují, ne? Uvidíme až podle podmínek. Pokud se pojede na ledě a na pneumatikách pro šotolinu jako v roce 2008, nemyslím, že bych zkoušel bojovat o každou desetinku.

Na šotolině ale budete mít určitě více soupeřů...

To je pravda. Ve Španělsku to byl Dani Sordo jako jediný, kdo mě mohl předjet, ale prohrál už první den. Sébastien Ogier také o to usiloval a vypadl. Ve Velké Británii to bude jiné. Ogier, Solberg, Latvala a Hirvonen, ti všichni mohou vyhrát. O to víc, že tři z nich bojují o druhé místo v mistrovství světa.

Bude to vaše poslední rally s vozem C4 WRC. I když nepatříte k nostalgickým náturám, jak vidíte vývoj posledních čtyř sezon?

Každé závodní auto, které vyvíjíte, je jako dítě, které nevidíte dospívat! Vývoj C4 WRC šel po malých krocích na fungujících základech. Nic nebylo zásadně měněno – kromě povrchové úpravy! Ale kdybyste mě nyní posadili do auta z roku 2007, hned bych se začal ptát sám sebe, jestli tam nebyl nějaký problém. Pokud bylo něco, co bylo zásadní v mém pohledu, pak změna pneumatik Pirelli v roce 2008. Jejich struktura byla hodně odlišná od toho, co jsme znali před tím a co nás donutilo zabývat se velmi důkladně přizpůsobením zavěšení pro šotolinu.

Citroën Sport

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >