Když se koncem roku 2006 rozpadl pořadatelský tým pořádající Biskupický autoslalom, rozhodl jsem se společně s Tomášem Jakubíkem, že zkusíme uspořádat sezonu slalomů v podstatě ve dvou a za pomoci kamarádů a známých na místě pořadatelů. Jak se nám to dařilo nebo nedařilo jste měli možnost sledovat po celý rok sami.
Únorový a březnový Zlechov byl prubířským kamenem, jak se později ukázalo, je Zlechov tou pořadatelsky nejnáročnější tratí a my jsme s podobnou akcí moc zkušeností neměli. Oba Zlechovy se neobešly bez pořadatelských chyb a počátečních zmatků, nicméně nakonec to dopadlo dobře a to je jak známo za tři Určitým zpestřením byla jistě asistence Policie, naštěstí ne kvůli závodu jako takovému, ale díky nezodpovědným divákům parkujících na velmi nevhodných místech.
Startovní pole bylo atraktivní, také díky skupince fandů z Brněnska se dostavil velký počet silných vozů Subaru a Mitsubishi, dále atraktivní Delta HF Integrale, nebo Escort RS Cosworth.
Při prozatímní neúčasti letošního suveréna Jakuba Krále vyhrál únorový i březnový závod Petr Blažek na Peugeotu 106 Maxi, další místa si rozebrali právě silné vozy Subaru a Mitsubishi.
Ve skupině A se již od počátku rozhořel těsný souboj mezi Lucií Červenkovou a Martinem Zimákem, který zuřil až do poslední chvíle posledního závodu v roce. Ve skupině B prozatím kraluje Petr Blažek, následován Martinem Ušelou. Ve skupině SC začíná rodinný souboj Žárských, lehce navrch bude mít celou sezonu Roman před otcem Milanem.
Březnový závod v podstatě výsledkově kopíruje ten únorový, s tím rozdílem, že do hry vstupuje Jakub Král a uvádí se celkovým druhým místem a vítězstvím ve skupině C a tato situace, až na jednu výjimku trvá celou sezonu 2007.
Po dvojzávodě ve Zlechově jsme se v dubnu přesunuli na trať do Kunovic, kde klasická slalomová trať, navíc po skončené zimě ještě velmi prašná, začala přát i méně výkonným vozům, důkazem toho je celkové druhé místo Romana Žárského se Škodou 130. Bodově prosazovat se začíná také Martin Bujáček a Jaroslav Basel.
První závod v Kunovicích byl zpestřen první „boudou“ v historii seriálu, o toto prvenství se postaral Jakub Pavlůšek s Trabantem. Průjezd kolem nástupních ostrůvků pak stál zničený podvozek a ráfek jednu Fabii RS.
Díky spolupráci s Frantou Pokorným se podařilo pro květnový závod zajistit letiště ve Vyškově, zpestřené o průjezd spojovací cestou. Že se tato trať asi nejvíc přiblížila tratím MČR autoslalomu dokazuje druhé a třetí místo slalomových specialistů Antonína Červenky a Jaroslava Ušely. V tomto závodě také poprvé „uzmul“ vítězství ve skupině SC Romanovi Žárskému Petr Novotný a tento kousek si zopakoval i v následujících Kunovicích.
Červnové Kunovice letním počasím už předznamenávaly letošní vedra a i trať byla od posledně zbavena prachu a kamínků, jako zpestření tohoto už poměrně rychlého závodu byl vložen průjezd kolem a mezi nástupními ostrůvky, tentokrát se tato část tratě obešla bez zničených podvozků. Do výsledků výrazně zasáhl druhým místem Jindřich Cetkovský na Subaru, svým letošním již druhým bronzovým umístněním se ve skupině SC blýskl Roman Jurečka.
Po prázdninové přestávce nás čekala nová lokalita letiště Bánov, v září v rozlehlejší variantě včetně přilehlých cest, v říjnu jako klasický slalom pouze na letištní ploše. Zářijový závod byl svědkem hrozivě vypadající havárie Škody 100, kde jezdec nezvládl průjezd cílem a ve velké rychlosti obrátil auto na střechu, naštěstí do pole a bez přímého nárazu. Tato nešťastná událost bohužel znamenala i značnou újmu technice, škodovka sebou totiž vzala cílovou fotobuňku, která byla nenávratně zničena…
Výsledkově se dá říct, že dva závody na trati v Bánově žádné překvapení nepřinesly, snad kromě přerušení vítězného tažení Jakuba Krále, kterého v říjnu pokořil Jindra Cetkovský rovněž na Subaru a Martin Ušela, který otestoval svůj speciál Renault 5 GT Turbo. Dvě vítězství ve skupině B si zde také připsal Lubomír Světinský, Luboš bude určitě na Bánov rád vzpomínat, protože právě zdejších 20 bodů mu výrazně přiblížilo celkové stříbro ve skupině B.
Na poslední letošní závod se seriál závodů opět vrátil do Zlechova, mírná obměna trati přinesla atraktivní místo při průjezdu betonovým silem, kvůli nánosu bláta byl také vynechán jeden retardér na trati a kuželky zmizely také z vrcholu prvního horizontu, který se tak stal místem pro „srdcaře“ Za zmínku stojí výrazný úspěch druhého Milana Gregušky, který za sebou nechal Martina Bujáčka, vyzbrojeného závodním Lancerem Evo.
Bohužel se k nám vrátili porodní bolesti ze začátku šampionátu a výpadek počítačové techniky znemožnil zpracování výsledků na místě. V prémiové sezoně 2007 Slováckého AutoSlalomu bodovalo v celkovém hodnocení 97 jezdců, nejobsazovanější byla nejsilnější skupina C s 37-mi bodujícími.
Závěrem se sluší se poděkovat všem pořadatelům, kteří závody zajišťovali, ale také velké většině slušných startujících, kteří se řídili pokyny pořadatelů a nařízením propozic. Letošní startovací sezona přinesla nám pořadatelům mnoho námětů na vylepšení jak závodů samotných, tak na doplnění propozic, jako závazného dokumentu pro všechny startující.
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.