aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb a Elena udělali z C4 WRC legendu

27. října 2010

Tři týdny po dobytí titulu mistrů světa WRC 2010 ukázali Sébastien Loeb, Daniel Elena a Citroën Total WRT znovu svou suverenitu vítězstvím na Rally Španělsko. Séb a Daniel vedli od staru do cíle a zaznamenali své 61. vítězství v mistrovství světa a vůz C4 WRC tak posunuli mezi legendy. Citroën C4 WRC totiž nebyl nikdy od svého debutu v roce 2007 poražen na asfaltu. Citroën si navíc připsal už páté trojité vítězství sezony, když díky posádkám Petter Solberg - Chris Patterson a Dani Sordo - Diego Vallejo obsadil všechna místa na stupních vítězů.

Loeb nastřádal náskok více než 40 sekund před poslední etapou i přesto, že musel v úvodní den vymetat trať. Svůj náskok hájil s jistotou, nicméně o druhou příčku se strhl velký boj. Pettera Solberga a Dani Sorda dělilo jen 16,9 sekundy. Sordo zaútočil hned na úvod, kdy si připsal dva nejrychlejší časy na El Priorat a Serra d´ Almost. To mu umožnilo norského citroënáře stáhnout až na 10,8 s.

„Když byl Sébastien Loeb tak vpředu, vnesli jsme, Petter a já, do soutěže trochu vzrušení,“ smál se Sordo při poledním servisu. „Bylo nám jasné, že na nejdelší erzetě nemůžeme ukrojit příliš mnoho z jeho náskoku, protože musíme myslet také na pneumatiky. Na krátké erzetě jsem ale do toho šel natvrdo,“ vysvětloval nedělní úvodní taktiku Sordo.

Díky svému pohodlnému vedení soupeři z náskoku Loeba něco ubrali. „Jel jsem tak, abych dojel do cíle. Svou rychlost jsem přizpůsoboval časům mých největších soupeřů. Stejně jako ostatní jsem musel brát ohled na pneumatiky, které na dlouhém El Priorat hrozily přehřátím.“

Po půlhodinovém servisu se posádky pustily do stejných rychlostních zkoušek znovu. Sordo pokračoval ve stejném gardu a na El Priorat zajel opět nejrychlejší čas. I přes to, že náskok snížil na 5,1 s, nepodařilo se španělskému pilotovi na poslední zkoušce přes Pettera Solberga přejít. „Byl to ohromný boj. Jsem trochu zklamaný, že jsme tak nepomohli našemu týmu Citroën Total WRT k double, nicméně i trojnásobné stupně vítězů pro značku jsou skvělé. Co se mi vryje do paměti, jsou dva dobré dny na asfaltu. Musím poděkovat za podporu davům fanoušků.“

Loeb, který je s C4 WRC neporažen na asfaltu od roku 2007, neopomněl své auto pochválit: „Dává nám mnoho šťastných momentů na všech druzích povrchů. Počínaje Monte Carlem jsme vyhráli patnáct asfaltových rally během čtyř let. Tento víkend, se kterým jsme ani moc nepočítali, byl o něco snadnější než jiné rally.“

„Co dokázali Sébastien a Daniel, je naprosto neuvěřitelné,“ hodnotil Fréderic Banzet, generální ředitel Citroënu. „Tři týdny po neskutečné Rally Francie byli schopní podat takový výkon! Španělsko je pro Citroën jedním z nejdůležitějších trhů a toto vítězství je proto pro nás velmi cenné. Rád bych blahopřál celému týmu, obdivuji jejich profesionalitu, pečlivost, ale i uvolněnější atmosféru po dosažení dvou titulů v Alsasku.“

„My jsme propásli příležitost bojovat s Loebem, ale nelituji,“ řekl po soutěži Sébastien Ogier za juniorský tým Citroënu, který měl havárii hned první den. „Cítím, že jsem na asfaltu neustále rychlejší. Nyní se potřebuji soustředit na poslední podnik ve Velké Británii k tomu, abych skončil druhý v mistrovství světa. Myslím, že je to reálné.“

Manažer Citroën Junior Teamu Benoit Nogier uzavřel: „Výsledek pro náš tým není příliš dobrý, ale náš vůz Citroën C4 WRC byl spolehlivý po celou dobu soutěže. Měli jsme šanci upevnit své postavení před Rally Velká Británie, ale nepodařilo se nám to. Nyní se musíme plně koncentrovat na závěr sezony. Všechno je relativní. Získat druhé místo mezi piloty v mistrovství světa, tenhle cíl jsme si vlastně dali až v průběhu sezony. Jeto výsledek práce celého týmu po celý rok.“

Citroën Sport

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >