aktuálně: 354 uzavírek, 17 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jakešův životní výsledek na Jeseníkách

12. října 2010

Super, krása, nádhera, paráda, bomba... taková a podobná slova slyšel na svou adresu v cíli předposledního sprintu letošní sezony Mirek Jakeš. Jezdec z Hutiska - Solance měl být na co pyšný, neboť při AZ Pneu rally Jeseníky 2010 si vyjel životní výsledek.

Do Šternberka odjížděli Mirek Jakeš s Tomášem Jakešem s cílem napravit si reputaci po nevydařené příbramské soutěži, kde museli odstoupit ze 6. místa kvůli poruše převodovky. Mirek je bojovník tělem i duší a nějaké odstoupení jej nerozhází. To potvrdil i na zatím posledním startu ve Šternberku. Cíl daný před soutěží, dojet do pátého místa, splnil talentovaný jezdec na výbornou.

Nejenom na Mirka s Tomášem čekalo devět rychlostních zkoušek s porcí sedmdesáti ostrých kilometrů. A hned od úvodní erzety Mirek všem ukázal, že umí držet krok s českou špičkou. Zajel třetí nejrychlejší čas, lepší byli pouze Orsák a Kresta. Na druhém a třetím měřeném testu si posádka připsala pátý čas, což ji vyneslo po prvním kole erzet na třetí příčku absolutního pořadí. „Zdejší tratě jsou velmi pěkné. Hodně mi sedí. S autem nemáme vůbec žádné problémy, všechno funguje tak, jak by mělo,“ pochvaloval si vývoj závodu Miroslav Jakeš. Následovaly další tři měřené úseky, které talentované posádce vyšly znovu na jedničku. Na čtvrtém a šestém testu zajel Mirek čtvrtý čas. Na páté rychlostní zkoušce se dokázal valašský jezdec vyšvihnout k druhému času absolutního pořadí, hned za Romana Krestu.

„Závod je fantastický. Jede se nám skvěle a soutěž si dokonale užíváme,“ rozplýval se nad dosavadním výkonem Tomáš Jakeš. Po dvou třetinách předposledního sprintu letošní sezony se Mirek s Tomášem nacházeli na skvělé druhé příčce absolutního pořadí se ztrátou 13,7 sekundy na vedoucího Romana Krestu. Roman Odložilík na třetím místě byl za valašskou dvojicí o 0,8 vteřiny. V závěrečných třech rychlostních zkouškách se očekával atak ze strany Odložilíka. Bylo jen otázkou, jak se s tímto útokem soupeře popasuje Mirek Jakeš. I v posledních rychlostních zkouškách závodu si udržoval Mirek nastavený standard. Jakešovy dva druhé nejrychlejší časy ze tří erzet daly zapomenout Odložilíkovi na lepší umístění. Závěrečnou zkoušku odjeli Mirek s Tomášem s přehledem zkušených jezdců. A ani pátý čas na závěrečném testu nemohl ohrozit jejich skvělé umístění. Spokojen s průběhem závodu a samozřejmě i s výsledkem byl i šéf Tomicar týmu Karel Jakeš. „Rally Jeseníky byly nádherné. Z našeho pohledu všechno vycházelo tak, jak jsme si to představovali. Když jsme se chystali na tento závod, ani jsme netušili, že bychom mohli dojet na stupních vítězů. O to větší je naše radost z dosaženého výsledku.“

Absolutně druhé místo, k tomu druhé místo ve třídě N4, stejná příčka i ve skupině N a vítězství mezi juniory jsou pro Mirka s Tomášem nejlepší výsledky, které doposud zajeli. Celý tým odjížděl ze Šternberka maximálně spokojený. „Závod nám vyšel od úvodního kilometru až po závěrečnou zkoušku na jedničku. S autem jsme neměli jediný problém a ani sami jsme si nevytvořili nějakou prekérní situaci. Sprintem v Jeseníkách jsme se náramně bavili a konečné umístění je něco nádherného a nepopsatelného. Je to paráda,“ radoval se v cíli AZ Pneu rally Jeseníky Miroslav Jakeš. Valašský jezdecký talent si dal velice krásný dárek ke svým nedávným jedenadvacátým narozeninám.

O dalších případných startech ve zbytku letošní sezony ještě tým nerozhodl. Nejbližší sprint se jede čtrnáct dní po Jeseníkách na takřka domácí trati v okolí Vsetína. „O tom, zda budeme startovat na Vsetíně nebo ne, se rozhodne v nejbližších dnech. V malém mistráku díky našim nepravidelným startům neusilujeme o nějaké umístění v konečném hodnocení. Spíše to vypadá tak, že se pomalu začneme připravovat na příští rok. Vsetínský sprint ale určitě nevynecháme. Nyní je tedy otázkou, zda budou kluci na tratích rychlostních zkoušek v kombinéze nebo v civilu,“ uvedl šéf týmu Tomicar a zároveň otec talentovaného Mirka Karel Jakeš.

Miroslav Vebr

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >