Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pražský rallysprint se stal kořistí Karla Trněného

10. prosince 2007

Když se dva perou, třetí se směje. Tak by se dal charakterizovat průběh letošního třináctého ročníku Pražského rallysprintu. Od počátku bojovali o vítězství Václav Pech a Emil Triner, smolná předposlední rychlostní zkouška však oba připravila o šance na vítězství.

To si tak připsal Karel Trněný, vedle něhož tentokrát usedl europoslanec Jan Březina. Jeho stájová Škoda Fabia WRC startovala ve stejném termínu v Polsku, meclovský jezdec tak musel vzít zavděk speciálem, se kterým letos jezdíval v Itálii Felice Re. Trněný hodně poztrácel na průjezdech letos hodně uklouzanou zkouškou u Řeporyjí, naopak na okruhu kolem Strahova se mu dařilo úspěšně.

Hlavní souboj o prvenství sváděli Václav Pech, který opět startoval s českým premiérem Mirkem Topolánkem a Emil Triner, vedle kterého seděl Tomáš Krčmář. Před pátou rychlostní zkouškou byl mezi oběma pětivteřinový rozdíl ve prospěch Trinera, oba tedy vlítli na trať s velkou vervou.

Na známém diváckém místě na parkovišti u Strahovského stadionu trefil Václav Pech obrubník pravým předním kolem své Corolly WRC opět zapůjčené z Maďarska. Zvládl ještě obkroužit půl kola, ale s polámaným kolem se pokračovat nedalo. Tradičním způsobem pracující česká média pak udělala z tohoto faktu senzaci, při které málem šlo o život...

O mnoho lépe nedopadl ani Emil Triner. Také jeho Octavie WRC měla problémy s pravým předním kolem, na rozdíl od Pecha se však jednalo pouze o defekt. V tu chvíli bylo jasné, že šance na vítězství jsou ztraceny. Emil Triner místo výměny pneumatiky a následného bavení diváků raději obkroužil zbývající kola na defektu, čímž nejen že ztratil více než dvě minuty, ale také poškodil poloosu tak významně, že nebyl schopen pokračovat.

Za vítězným Trněným se sváděl další napínavý souboj o nejrychlejšího jezdce ve skupině N. Od začátku o toto prvenství bojovali překvapivě Jan Štěpánek a rallycrossař Pavel Koutný, který usedl do Pechova mistrovského Lanceru. Nakonec byl i díky Koutného penalizaci za pozdní příjezd do ČK 4C rychlejší kroměřížský Štěpánek. Po delší době tak na českých tratích odešlo Mitsubishi poraženo.

Hned za nimi se seřadily dva speciály S2000. Josef Peták poprvé představil svůj nový speciál Peugeot 207 S2000 a od začátku bylo patrné, že ho jízda s tímto speciálem baví. Přestože nakonec skončil 'až' pátý, svou jízdou bavil diváky a naznačil, že by v nadcházející sezóně mohl patřit k černým koňům českého šampionátu.

Čtvrté místo pak obsadil Tomáš Kostka. Tento okruhový pilot již několikrát naznačil, že je schopen konkurovat české špičce, na Pražském rallysprintu se poprvé objevil ve voze specifikace S2000. Za volantem Fiatu Grande Punto S2000, se kterým Michal Kościuszko absolvoval minulý týden Wales Rally GB a v nadcházející sezóně by jej měl po českých tratích prohánět Jaromír Tarabus, dokázal zajíždět špičkové časy, za což si po zásluze odnesl poháry za čtvrté místo.

Hlavním smyslem celé akce však nebyly výsledky, ale pobavení početných diváků, svezení osobností z různých odvětví případně sponzorů, setkání s přáteli. V tomto duchu se nesl celý závod s nebývale vysokým počtem odstoupených. Naštěstí jedinou havárii zaznamenal na úvodním testu Michal Fiala, ostatní odstoupení byly buď vinou technických závad, obrubníků nebo špatným počítáním kol u spolujezdců.

AutoSport.CZ

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >