Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem se při Francouzské rally rozloučili s letošní sezonou S-WRC. V Alsasku absolvovali poslední ze sedmi podniků, v nichž mohli získat body do šampionátu. Závěrečnou soutěž sezony ve Velké Británii proto nepojedou.
Czech Ford National Team nasadil do premiérové sezony šampionátu S-WRC, který byl vypsán pro vozy kategorie Super 2000 vůz Ford Fiesta S2000 a osvědčenou posádku Martin Prokop - Jan Tománek. Úřadující juniorský mistr světa se mohl pochlubit výbornou bilancí, když v Mexiku, Německu a Japonsku obsadil druhé místo v hodnocení S-WRC, ve Švédsku a na Novém Zélandu byl třetí a ve Finsku čtvrtý. Před Francouzskou rally se tak se Španělem Ponsem dělil o vedení vtabulce šampionátu.
Účastníci S-WRC mohou bodovat pouze v sedmi z deseti podniků, které jsou zahrnuty v kalendáři šampionátu. Sedmičku soutěží, na kterých chtějí bojovat o body musí nominovat před sezonou. Martin Prokop zvolil trochu jinou strategii než jeho hlavní soupeři v boji o titul, proto pro něj byla Francie poslední nominovanou soutěží, zatímco ostatní se o rozhodující body poperou až při poslední rally sezony ve Walesu. Jihlavský závodník tak potřeboval ve Francii zvítězit, aby soupeřům bodově utekl. Bohužel už v úvodní etapě se u jeho Fordu porouchal posilovač řízení. Prokop tak většinu etapy absolvoval s tímto handicapem a s výraznou časovou ztrátou se propadl až na šesté místo. To mu nakonec patřilo i vcíli soutěže. Martin Prokop s Janem Tománkem tak přišli o možnost navázat na loňské vítězství v J-WRC triumfem vS-WRC, přesto hodnotí celou sezonu pozitivně.
Martin Prokop: „Bohužel i nedělní etapa se nesla ve stejném duchu jako předchozí průběh Francouzské rally. Opět to byl organizační chaos. Na startu předposlední erzety jsme dlouho čekali, kvůli neukázněným divákům byl test nakonec zrušen, takže jsme se přesunuli do Hagenau a tam čekali znovu. My jsme to dnes už jen odjeli a čekali, jestli se náhodou něco nestane před námi. I když na posledních čtyřech, resp. nakonec jen třech testech, už se toho moc stát nemohlo.“
„Francie pro nás byla poslední soutěží letošní sezony S-WRC. Do Británie už nepojedeme. I když sezona dopadla trochu jinak, než jsme si přáli, jsme s ní celkově spokojení. Až na smůlu při poslední soutěži se nám dařilo dosahovat dobrých výsledků a neustále jsme byli ve hře o mety nejvyšší. Šampionát S-WRC pro nás byl před sezonou jasnou volbou. Pro nás byl jediným zajímavým šampionátem kvůli konkurenci, jaká se v něm sešla, i kvůli soutěžím, které do něj byly zařazené. Teď si potřebujeme trochu odpočinout, ale až přijde na řadu rozhodování o další sezoně, S-WRC určitě bude jednou z hlavních možností.“
„Spokojený jsem také s Fordem Fiesta S2000, na který jsme před sezonou vsadili. Bylo to opravdu špičkové auto a závodění s ním bylo neuvěřitelně zábavné. Jediné, co mě mrzí, je to, že jsme neměli dostatek času na testování, hlavně na asfaltu. V tomto ohledu byla letošní sezona trochu zbrklá. Pokud bychom sFiestou pokračovali i příští rok, určitě bych chtěl mít víc času a klidu na přípravu. Pokud nemáte správné nastavení, nebo ho hledáte až během závodu, pak se nikdy nezávodí snadno. Celkově byla ale spolupráce s Fordem velice příjemná a já děkuji všem, kteří nám v průběhu letošní sezony pomáhali.“
Půlhodinové sestřih závěrečné etapy Francouzské rally 2010 můžete sledovat v pondělí 4. října na televizním programu SPORT 5. Stejná televizní stanice přinese ve středu 6. října hodinový sestřih celé soutěže a o týden později pak magazín Rally World, který se podrobněji věnuje kategorii S-WRC
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.