aktuálně: 853 uzavírek, 38 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák do Příbrami s novým spolujezdcem

24. září 2010

Na start závěrečné soutěže MMČR Rally Příbram se Jaroslav Orsák tradičně postaví s Mitsubishi Lancerem Evo 9 sk. N zlínského týmu K.I.T. Racing a obvyklým startovním číslem 9 na dveřích. Novinkou však bude jméno spolujezdce. Zaneprázdněného Karla Vajíka jednorázově vystřídá na horkém sedadle navigátor Jiří Černoch.

„Účast ve třech šampionátech je pro Karla časově velmi náročná, téměř každý prodloužený víkend trávíme na závodech,“ vysvětluje změnu šestadvacetiletý jezdec. „Letošní sezona se nám příliš nepovedla, na přední příčky už nedosáhneme a tak jsme se domluvili, že si můj kmenový mitfára vybere odpočinek. V Příbrami odstartuji s Jiřím Černochem ze Zlína, který dříve jezdil se Štajfem. Pro mě to bude velká změna. Od Rally Český Krumlov 2006, tedy více než čtyři roky, poslouchám výhradně diktát Karla Vajíka. Před odjezdem do Příbrami jsme si s Jirkou spolupráci otestovali a jsem si jistý, že se rychle sehrajeme.“

Minulý víkend startovala posádka Orsák - Vajík na předposlední soutěži slovenského šampionátu v Košicích. Soutěž měli ve svém mistrovském kalendáři zapsánu i polští jezdci a tak se na východě Slovenska sešla velmi silná konkurence. V převaze speciálů Super 2000 a WRC se valašský mladík rozhodně neztratil. Na úvodní vložce se zapsal šestým časem, na RZ3 zajel dokonce absolutně třetí nejrychlejší čas. V průběžné klasifikaci se během páteční etapy stabilně držel na šesté příčce, v kategorii produkčních vozů byl rychlejší pouze novopečený polský mistr Kajetanowicz s nejnovější verzí Imprezy Sti. Na posledním měřeném úseku prvního dne bohužel Orsáka postihl defekt pneumatiky. Ačkoliv dvojice dokázala vyměnit kolo v rekordním čase 1:15 min, klesla na konec první desítky. V sobotu ráno museli bohužel vypít kalich hořkosti až do dna odstoupili pro poruchu motoru ještě před úvodní vložkou.

Doufejme, že v Příbrami posádka Jaroslav Orsák - Jiří Černoch ukončí smolnou sérii a v sobotu odpoledne přejede jejich mitsubishi v týmových barvách K.I.T. Racing úspěšně přes cílovou rampu. V nejpočetněji zastoupené třídě N4 bude bojovat o stupně vítězů.

Zdeněk Weiser

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >