Silk Way Rally je u konce - má nečekaného vítěze Eduarda Nikolajeva, na Aleše Lopraise zbylo po kvalitním a bojovném výkonu čtvrté místo. Poslední, osmá etapa měla na programu pouze 16 kilometrů speciální zkoušky. Na Dakaru šlo obvykle o „mávací“ etapu kolem Růžového jezera, nicméně v případě letošní Silk Way Rally šla legrace stranou. Pořadatelé zkoušku už předem označovali za velmi zrádnou, a měli pravdu. Vzhledem k délce nebylo zřejmě možné během zkoušky něco získat, zato v ní šlo všechno ztratit.
Aleš zkoušku dokončil čtvrtý, stejně jako celý závod, o pouhou sekundu za Čaginem. K oddechu i pro něj však měla speciálka daleko: „I když to dnes bylo relativně krátké, nikdy jsem takové zvěrstvo nejel, bylo to skutečně důstojně těžké ukončení opravdu těžkého závodu. Během 16 kilometrů nám pořadatelé naordinovali průjezd říčním korytem a na tak krátké trase jsme museli projet 26 brodů a vše naplno. Voda nám cákala okny a podlahou až do kabiny a nabrali jsme jí celkově několik desítek litrů. Stěrače nestíhaly a pod tíhou náporové vody jsme zničili jeden z větráků chlazení motoru a dva xenonové světlomety Hella z nárazníku zmizely nadobro na dně řeky po nárazové vlně. Celkově vzato jsem spokojen s tím, že jsme udělali maximum pro výsledek a jak perfektně naše Tatra po celou dobu fungovala, všichni jsme se jí v cíli hluboce poklonili. Byl to skvělý test na lidi i techniku a parádní příprava na Dakar, zároveň také tvrdá bitva jedné Tatry proti sedmici továrních Kamazů na jejich domácí půdě. Jednotlivé speciálky hodnotím jako ještě těžší než na Dakaru,a tak se na další dakarské dobrodružství se těšíme.“
A přestože Loprais Tatra Team neveze pódiové umístění, po solidním výkonu je bohatší o celou horu nových zkušeností a technických poznatků. Jsme-li u ocenění, ani v tomhle ohledu nejede s prázdnou. Získává ceny pro nejlepší netovární tým a pro nejlepší zahraniční posádku. Navíc obdržel Karel Loprais z rukou ředitele souteže a mimochodem i dlouholetého přímého soupeře Semjona Jakubova stylový obraz jako ocenění za celoživotní přínos a symbol Dakaru. „Čagin za námi přišel a pochválil nás za výkon v soutěži. Řekl, že miluje rychlou jízdu a soupeření v průběhu etapy, prý je rád, že má znovu s kým závodit. Ocenil zároveň, že držíme jméno Tatra i Loprais neustále tak vysoko. Jistě to od něj bylo milé, ale přece jen, Rusové vše vyhráli, takže byli v pohodě a o velká slova nebyla nouze. A navíc je to pro nás závazek před velkým Dakarem, který nás čeká a kde narazíme na ještě početnější a připravenější konkurenci nejen z Ruska,“ dodal Aleš.
Tým se vydává zpět do vlasti už v neděli 19. září, a to nikoliv lodí do Rumunska, ale po ose přes Ukrajinu.
C= | Silk Way Rally 2010 - trucky | C= | R= | |
1. | Eduard Nikolajev, Vjačeslav Mizjukajev, Vladimir Rybakov | RUS | Kamaz 4326 | 22:56:41 |
2. | Vladimir Čagin, Sergej Savostin, Ildar Šajsultanov | RUS | Kamaz 4326-9 | +22:08 |
3. | Firdaus Kabirov, Ajdar Běljajev, Andrej Mokjejev | RUS | Kamaz 4326 | +28:01 |
4. | Aleš Loprais, Milan Holáň, Jaro Miškolci | CZ/SK | Tatra 815 4x4 | +1:25:37 |
5. | Franz Echter, Detlef Ruf, Johann Balleis | D | MAN TGS 18.480 | +1:33:13 |
6. | Andrej Karginov, Artur Artavičus, Igor Děvjatkin | RUS | Kamaz 4326-9 | +2:23:58 |
7. | Ajrat Mardějev, Robert Amatyč, Anton Šibalov | RUS | Kamaz 4911 | +4:43:42 |
8. | Mathias Behringer, Jochen Seiler, Hugo Kupper | D/NL | MAN TGA 18.480 | +5:38:34 |
9. | Jakov Mechtijev, Igor Kozlov, Viktor Kupovec | RUS | MAN TGA 18.480 | +5:46:18 |
10. | Pep Vila Roca, Moi Torrallardona, Peter van Eerd | E/NL | Iveco Trakker 4x4 | +6:22:04 |
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.