Už desáté dějství z třináctidílného seriálu mistrovství světa FIA v rally, Rally Japonsko, může rozhodnout o držitelích letošního titulu. Nejlepší sezona od roku 2006 Sébastiena Loeba a Daniela Eleny totiž už může vyvrcholit právě v Asii. Stejně jako ve Finsku, nasazuje Citroën Total WRT nyní na ostrově Hokkaido do druhého C4 WRC posádku Sébastien Ogier - Julien Ingrassia.
Po roční přestávce se Japonsko vrací do kalendáře WRC. Pro evropské týmy je start v zemi vycházejícího slunce vždy ojedinělou záležitostí, vždyť zájem diváků o piloty je srovnatelný s filmovými hvězdami. Stejně jako při posledním ročníku je i nyní centrem rally Sapporo na ostrově Hokkaido. Pořadatelé trať značně předělali, takže bude zahrnovat i některé neznámé rychlostní zkoušky.
Japonská rally vyvolává v týmu Citroën dobré vzpomínky: kromě vítězství v roce 2006 byli Sébastien Loeb a Daniel Elena již v Japonsku v letech 2005 a 2008 mistry světa. Letošní sezona je specifická v tom, že ještě celkem pět pilotů, z toho čtyři na vozech Citroën, má teoretickou šanci na světový titul: Sébastien Loeb (vede se 191 body), Sébastien Ogier (133), Jari-Matti Latvala (117), Petter Solberg (102) a Dani Sordo (95). V předvečer rally disponuje Sébastien Loeb pohodlným náskokem 75 bodů před největším pronásledovatelem. Sečteno podtrženo - pokud Loeb dosáhne svého 60. vítězství v mistrovství světa a Ogier neskončí lépe než šestý, pak Loeb s Elenou svůj primát obhájí.
„To je ještě daleko. Rally Japonsko má stejně jako každá jiná rally v programu mistrovství světa svá specifika. A o Japonsku to platí dvojnásob. Rychlostní zkoušky jsou zapletené tak, že člověk za volantem nemůže povolit. Věřím ale, že s naším C4 WRC to půjde. Vůz je na vrcholu rozvoje a dobře víme, jaké nastavení zvolit pro tamější typ terénu.“
Sébastien Ogier a Julien Ingrassia budou stejně jako ve Finsku odhalovat taje tohoto podniku. „Japonskou rally znám jen z pohledu palubních kamer. Mám dojem, že zdejší vegetace umí zatáčky pěkně poschovávat,“ vysvětluje Sébastien.
„Nebude to vzhledem k naší nezkušenosti jednoduché, ale podobně na tom budou i ostatní. Chtěli bychom se ale poprat o místo na stupních vítězů. To by samozřejmě znamenalo důležité body pro Citroën v Poháru konstruktérů. Co se hodnocení pilotů týká, nedělám si o titulu iluze. Můj cíl je uhájit druhé místo před Jari-Mattim, Petterem a Danim! Dokončit sezonu při mém debutu v pozici vicemistra před všemi těmito jezdci, to by bylo příjemné. Musíme udělat vše pro to, aby to byla realita...“
Tři otázky pro Sébastiena Loeba
V Německu jste dosáhl svého osmého vítězství v řadě. Prozradíte recept na neporazitelnost?
„Není to v žádném kouzelném nápoji! Ale důvěrně - je to v práci. Tým nikdy nesmí usnout na vavřínech. I když většinou známe rychlostní zkoušky, vždycky musíme být připraveni do nejmenších detailů. Například jsme testovali pneumatiky v Baumholder, ve vojenském prostoru, s ohledem na jejich pevnost na nejdelší rychlostní zkoušce Panzerplatte. Věděl jsem tudíž, jaký rytmus nasadit, abych na pneumatiky nekladl enormní nároky. Pochopitelně terén v tom hraje také důležitou roli. Už na prvních speciálkách mohu útočit naplno a závod diktovat. Ale to opravdu není žádný tajný recept...“
Čím vás uchvacuje Japonsko?
„Nejsou to rychlostní zkoušky, co mě na Japonsku nejvíc uchvacuje. Je to hlavně atmosféra, vzrušení mezi lidmi, mezi nimiž mohu být několik dní. Diváci jsou skutečně věrnými fanoušky a já je tak poznávám rok od roku. Mistrovství světa mi umožňuje seznamovat se také s jinými kulturami a právě z tohoto pohledu je Japonsko zajímavé. A to se ještě pravděpodobně nepohybujeme v nejkrásnějších místech souostroví.“
Přivezete z Japonska sedmý titul mistra světa?
„Není důležité, kde to bude, ale titul jako takový. Na titul mám samozřejmě veliký zálusk a udělám pro něj všechno. Ano vím, vedu, Sébastien Ogier nesmí být lépe než šestý, ale to nebude znamenat, že bych brzdil…To by nemělo smysl. Od začátku pracujeme tak, abychom získávali ty nejlepší možné výsledky. Abych byl šampionem už v Japonsku, to nezáleží ani tak na mě, ale na postavení mých pronásledovatelů. Nechme to na sportu.“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.