aktuálně: 37 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Barumka? Dojet, neudělat ostudu a přežít

2. září 2010

Nevím přesně, jestli na začátku rozhodnutí zkusit letos Barumku byla přemíra alkoholu, chvilkové šílenství nebo jen nadšení z rallye, každopádně trému jsem cítil už při vyplňování přihlášky.

Petr Pelech vodí Hondu Civic Type-R převážně jen sprintovými luhy a háji. Letos však posádka ve složení Pelech - Zimolka vyrazila i na velmi populární Barumku. Ambice na výsledek se nesly v duchu dojet do cíle, neudělat ostudu a přežít.

Své pocity před soutěží vyjadřuje Petr slovy: „Už seznamovací jízdy ukázaly, jak náročná soutěž je před námi. Přiznávám, že koukat jsem byl na Barumce ještě když závodil táta, takže jsem občas nevěřil vlastním očím, co je před námi. Smekám klobouk jak před organizátory za trať, kterou dokážou připravit i před místními, že jim to vůbec dovolí :-)“

Soutěž odstartoval městskou speciálkou, která se posádce v Civicu Type-R úplně nepovedla. Třetí čas po bloudění hned v prvním retardéru ale nebyl na úvod špatný. Závodění přišlo na řadu až v sobotu a v neděli. „V sobotu ráno jsme navzdory proměnlivému počasí obuli slicky a vyrazili,“ popisuje pilot. „Byli jsme hlavně zvědaví, jak vůbec obstojíme v přímém srovnání -Smékal, Křížek, Rada, to bude masakr. Na Egona jsme naprosto nestačili, ale s ostatními jsme k našemu velkému překvapení dokázali držet krok. Možná měl Petr Křížek nějaké technické problémy, nevím, naše auto fungovalo v sobotu skvěle, takže večer jsme končili na pro nás nečekaném druhém místě.“ Třešničkou na dortu byla výhra ve třídě na druhých Biskupicích a Semetíně. Však Semetín se Petrovi moc líbil. „Sobotní erzety v dešti, to byl pro nás závodnický ráj - Troják je každopádně legenda, jestli mě ale něco nadchlo, byl to neuvěřitelný Semetín. Já vím, že jsem tam měl šetřit auto před Trojákem, ale to prostě nešlo si to neužít.“

V neděli se již tolik nedařilo. Brzdy odcházely rychleji, posádka, tak jako většina, laborovala i s pneumatikami. Vrcholem byl rozpadlý hever při výměně pneu, výsledkem tak byla dokončená soutěž na jedné přední suché a jedné mokré gumě. I v neděli zajel Petr nejrychlejší čas ve třídě, tentokráte na prvních Kudlovicích. Sečteno a podtrženo, druhé místo ve třídě a 35. absolutně je výsledek, který zahřeje.

„Barumka byla pro nás letos neuvěřitelně šťastná a úspěšná. Na jednu stranu jsme jasně viděli, jak rychle dokáže Egon jet, na druhou stranu jsme se snad rychle naučili šetřit auto na důležité erzety, zajíždět srovnatelné časy s dalšími a za celou dobu autu neublížit. Po dlouhé době máme prostě čistou radost, že se nám něco povedlo.“

„Můj velký obdiv patří všem organizátorům, kteří v tom strašném počasí zvládají dělat svoji práci tak dobře, fanouškům, kteří jsou na Barumce skutečně tak super, jak se píše a samozřejmě našim mechanikům, kteří vážně skvěle připravili auto. Zvláštní díky patří našemu hlavnímu sponzorovi - nealkopivu Fríí, kteří nám tentokrát umožnili realizovat další z našich snů,“ dodává Petr závěrem.

Petr Pelech

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >