aktuálně: 37 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Barumka? Dojet, neudělat ostudu a přežít

2. září 2010

Nevím přesně, jestli na začátku rozhodnutí zkusit letos Barumku byla přemíra alkoholu, chvilkové šílenství nebo jen nadšení z rallye, každopádně trému jsem cítil už při vyplňování přihlášky.

Petr Pelech vodí Hondu Civic Type-R převážně jen sprintovými luhy a háji. Letos však posádka ve složení Pelech - Zimolka vyrazila i na velmi populární Barumku. Ambice na výsledek se nesly v duchu dojet do cíle, neudělat ostudu a přežít.

Své pocity před soutěží vyjadřuje Petr slovy: „Už seznamovací jízdy ukázaly, jak náročná soutěž je před námi. Přiznávám, že koukat jsem byl na Barumce ještě když závodil táta, takže jsem občas nevěřil vlastním očím, co je před námi. Smekám klobouk jak před organizátory za trať, kterou dokážou připravit i před místními, že jim to vůbec dovolí :-)“

Soutěž odstartoval městskou speciálkou, která se posádce v Civicu Type-R úplně nepovedla. Třetí čas po bloudění hned v prvním retardéru ale nebyl na úvod špatný. Závodění přišlo na řadu až v sobotu a v neděli. „V sobotu ráno jsme navzdory proměnlivému počasí obuli slicky a vyrazili,“ popisuje pilot. „Byli jsme hlavně zvědaví, jak vůbec obstojíme v přímém srovnání -Smékal, Křížek, Rada, to bude masakr. Na Egona jsme naprosto nestačili, ale s ostatními jsme k našemu velkému překvapení dokázali držet krok. Možná měl Petr Křížek nějaké technické problémy, nevím, naše auto fungovalo v sobotu skvěle, takže večer jsme končili na pro nás nečekaném druhém místě.“ Třešničkou na dortu byla výhra ve třídě na druhých Biskupicích a Semetíně. Však Semetín se Petrovi moc líbil. „Sobotní erzety v dešti, to byl pro nás závodnický ráj - Troják je každopádně legenda, jestli mě ale něco nadchlo, byl to neuvěřitelný Semetín. Já vím, že jsem tam měl šetřit auto před Trojákem, ale to prostě nešlo si to neužít.“

V neděli se již tolik nedařilo. Brzdy odcházely rychleji, posádka, tak jako většina, laborovala i s pneumatikami. Vrcholem byl rozpadlý hever při výměně pneu, výsledkem tak byla dokončená soutěž na jedné přední suché a jedné mokré gumě. I v neděli zajel Petr nejrychlejší čas ve třídě, tentokráte na prvních Kudlovicích. Sečteno a podtrženo, druhé místo ve třídě a 35. absolutně je výsledek, který zahřeje.

„Barumka byla pro nás letos neuvěřitelně šťastná a úspěšná. Na jednu stranu jsme jasně viděli, jak rychle dokáže Egon jet, na druhou stranu jsme se snad rychle naučili šetřit auto na důležité erzety, zajíždět srovnatelné časy s dalšími a za celou dobu autu neublížit. Po dlouhé době máme prostě čistou radost, že se nám něco povedlo.“

„Můj velký obdiv patří všem organizátorům, kteří v tom strašném počasí zvládají dělat svoji práci tak dobře, fanouškům, kteří jsou na Barumce skutečně tak super, jak se píše a samozřejmě našim mechanikům, kteří vážně skvěle připravili auto. Zvláštní díky patří našemu hlavnímu sponzorovi - nealkopivu Fríí, kteří nám tentokrát umožnili realizovat další z našich snů,“ dodává Petr závěrem.

Petr Pelech

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >