Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Václav Pech jun. na zmoklé Barum rallye šestý

1. září 2010

Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. navigovaný Petrem Uhlem o uplynulém víkendu absolvovala nejnáročnější soutěž roku 2010 Barum Czech Rally Zlín, které byla zařazena do kalendáře Mistrovství Evropy, Mezinárodního mistrovství České republiky v Rally, ale také jako soutěž kalendáře IRC- Intercontinental Rally Challenge, což do Zlína přivedlo nebývalou konkurenci špičkových světových jezdců a rekordních 27 vozů S 2000.

Posádka modrožlutého Mitsubishi startovala do soutěže se startovním číslem tři a úvod rally se jí velmi povedl. „Už od začátku nás hodně trápilo počasí a rozhodující byla správná volba pneumatik. V první sekci jsme získali náskok na naše soupeře. Nepředvídatelné místní srážky nás potrápily při volbě pneumatik a my začali trochu ztrácet ze svého náskoku. Ze servisu jsme odjížděli na suchých pneumatikách a jakmile jsme přijeli na start rychlostní zkoušky, začalo pršet,“ vysvětluje Václav Pech jun., kterému po první etapě patřila šestá příčka v absolutní klasifikaci, a byli s Petrem Uhlem současně nejrychlejší posádkou Českého mistrovství.

Ani druhá etapa Barum Rally nepřinesla, co se počasí týče, nic nového a soutěžní posádky i statisíce fanoušků zkrápěl vydatný déšť střídaný se sluníčkem. „Stejně jako v sobotu jsme museli jet stále naprosto “na hraně„. Na trati bylo vytaháno obrovské množství bláta, a už tak těžká a zákeřná trať se stala doslova nevyzpytatelnou. Zažili jsme si několik horkých chvilek, ta nejhorší byla na prvním průjezdu rychlostkou Pindula kde jsme byli rychlejší v jedné ze zatáček a museli naše auto pustit rovně na pastvinu. Prorazili jsme pneumatiku a poškodili zavěšení, takže jsem se bál, jestli se nám podaří dojet do servisu. To se povedlo, naši mechanici odvedli skvělou práci, vše opravili ve dvacetiminutovém servisu a my mohli pokračovat dál. V závěru závodu jsme se hlavně soustředili na udržení naší pozice,“ popisuje Václav Pech jun. nejhorší okamžiky soutěže.

Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokončili Barumku na šestém místě celkově a na druhém v hodnocení mistrovství ČR. Potvrdili tak rovněž druhé místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, což znamená, že o titulu mistra republiky se bude opět rozhodovat až v poslední soutěži roku, mezi ním a Valouškem s tovární Fábii S2000 na Rally Příbram.

„V cíli jsme byli šťastní, že jsme soutěž dokončili a nezařadili se mezi mnoho odpadlých. V takto skvělé evropské konkurenci jsme s výsledkem mezi vozy S2000 nakonec spokojení. I proto naše auto bylo mezinárodními technickými komisaři podrobeno hodně důkladné kontrole v cíli rally. Sám jsem se divil, co všechno lze na autě za 2 hodiny kontrolovat a měřit. Vše ale samozřejmě proběhlo v pořádku. Potom už jenom zbývalo vyzvednout na Olomoucké čerpací stanici EuroOil maketu našeho závoďáku, která tam zůstala po autogramiádě a v pondělí nad ránem se vrátit domů,“ líčí unavený, ale spokojený Václav Pech jun.

Další soutěží pro EuroOil team bude 24. - 25. září Rally Příbram, která v posledních čtyřech letech nepoznala jiného vítěze než posádku Pech-Uhel.

www.VaclavPech.cz

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >