aktuálně: 53 uzavírek, 1 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus 2008 s Fiatem Grande Punto S2000

26. listopadu 2007

Jasných obrysů nabralo v posledních týdnech další směřování letošních vicemistrů ve skupině A, posádky AK Rallysportu Příluky Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Nechme se na úvod stručně vyjádřit Dana Trunkáta: „V roce 2008 absolvujeme celou sezónu MMČR s výjimkou Rallye Šumava s vozem Fiat Grande Punto S2000. Rozhodli jsme se využívat služeb JM Engineering rally sport týmu.“

Při vyslovení těchto slov každý, kdo se zajímá o automobilové soutěže, jistě náležitě zpozorněl - vždyť systematické nasazení vozu kategorie S 2000 bylo v českém rallyovém mistrovství doposud věcí nevídanou! V rámci regionálních šampionátů je v současnosti tato specifikace vozu technickým vrcholem a na rozdíl od rozšířených produkčních vozů se jedná o čistokrevné závodní auto.

Pro úplnost uveďme základní technická data vozu Fiat Grande Punto S 2000: atmosférický motor o objemu 2000 ccm, maximální výkon 195 kW, točivý moment 250 Nm, řazení šestistupňovou sekvenční převodovkou a především poháněná všechna čtyři kola. Hmotnost činí 1100 kg. Zásadním handicapem oproti produkčním vozům je absence turba a tedy zhruba o polovinu nižší točivý moment motoru. Naopak výhodou oproti produkčním vozům je ryze závodní podvozek a o více než 200 kg nižší hmotnost.

Tým JM Engineering rally sport, s jehož vozem bude posádka v nastávajícím roce startovat, není třeba žádnému příznivci rallye dlouze představovat a bez přehánění jej lze nazvat jedním z milníků novodobé historie české rallye.

Co se týče záměrů posádky pro příští sezónu, k tomu spolujezdec posádky konstatuje: „Cílem pro letošní sezónu je získání co nejvíce zkušeností s tímto vozem a pokračování oblíbených soubojů s Pepou Petákem.“ Tím naráží na skutečnost, že jejich letošní největší soupeři Josef Peták s Alenou Benešovou, se kterými se po celou uplynulou sezónu prali o zlomky sekund s vozy S1600, již také ohlásili pro příští rok starty s vozem S2000.

Vůz by měl mít po celou sezónu jednotný design, jenž vzejde z kultovního desingového studia B2, které má již na svědomí mnoho zajímavých výtvarných počinů nejen v oblasti motoristického sportu. Takže sportovně založeným divákům by měla příští rok doufejme lahodit Mirova tradičně precizní jízda, technicky založeným fanouškům v naší republice doposud unikátní vůz S2000, a všem ostatním i zajímavý vzhled vozu. Fanoušci naší „T+T“ posádky by se měli dočkat také mnoha příjemných překvapení, jako jsou například soutěže o svezení v závodním voze nebo o věcné ceny, nové webové stránky, aktuální zpravodajství ze závodů a rozhovory s posádkou o jejich průběhu, či dalších zajímavostí.

„Na závěr, ale rozhodně nikoliv v poslední řadě, bychom rádi poděkovali za dosavadní spolupráci Oldovi Hrabcovi a celém týmu SPARROW RACING, jehož služeb jsme v uplynulých letech využívali k naší plné spokojenosti,“ připomíná závěrem Daniel Trunkát.

Aleš Holakovský

Další články

Které značky a modely aut jsou v Česku nejprodávanější?

Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.

zobrazit článek >

10 rad, jak posílit imunitu na cestách a co nesmí chybět v autolékárničce

Chystáte se na delší cestu autem? Plánujete například dovolenou s dětmi u moře v Chorvatsku a vydáváte se po vlastní ose? Nezapomeňte si s sebou do auta přibalit cestovní lékárničku, která bude obsahovat vše, co by se vám mohlo během cesty a následné dovolené hodit. Abyste na nic nezapomněli, připravili jsme pro vás seznam věcí, co by v ní neměly chybět.

zobrazit článek >

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >