Jasných obrysů nabralo v posledních týdnech další směřování letošních vicemistrů ve skupině A, posádky AK Rallysportu Příluky Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta. Nechme se na úvod stručně vyjádřit Dana Trunkáta: „V roce 2008 absolvujeme celou sezónu MMČR s výjimkou Rallye Šumava s vozem Fiat Grande Punto S2000. Rozhodli jsme se využívat služeb JM Engineering rally sport týmu.“
Při vyslovení těchto slov každý, kdo se zajímá o automobilové soutěže, jistě náležitě zpozorněl - vždyť systematické nasazení vozu kategorie S 2000 bylo v českém rallyovém mistrovství doposud věcí nevídanou! V rámci regionálních šampionátů je v současnosti tato specifikace vozu technickým vrcholem a na rozdíl od rozšířených produkčních vozů se jedná o čistokrevné závodní auto.
Pro úplnost uveďme základní technická data vozu Fiat Grande Punto S 2000: atmosférický motor o objemu 2000 ccm, maximální výkon 195 kW, točivý moment 250 Nm, řazení šestistupňovou sekvenční převodovkou a především poháněná všechna čtyři kola. Hmotnost činí 1100 kg. Zásadním handicapem oproti produkčním vozům je absence turba a tedy zhruba o polovinu nižší točivý moment motoru. Naopak výhodou oproti produkčním vozům je ryze závodní podvozek a o více než 200 kg nižší hmotnost.
Tým JM Engineering rally sport, s jehož vozem bude posádka v nastávajícím roce startovat, není třeba žádnému příznivci rallye dlouze představovat a bez přehánění jej lze nazvat jedním z milníků novodobé historie české rallye.
Co se týče záměrů posádky pro příští sezónu, k tomu spolujezdec posádky konstatuje: „Cílem pro letošní sezónu je získání co nejvíce zkušeností s tímto vozem a pokračování oblíbených soubojů s Pepou Petákem.“ Tím naráží na skutečnost, že jejich letošní největší soupeři Josef Peták s Alenou Benešovou, se kterými se po celou uplynulou sezónu prali o zlomky sekund s vozy S1600, již také ohlásili pro příští rok starty s vozem S2000.
Vůz by měl mít po celou sezónu jednotný design, jenž vzejde z kultovního desingového studia B2, které má již na svědomí mnoho zajímavých výtvarných počinů nejen v oblasti motoristického sportu. Takže sportovně založeným divákům by měla příští rok doufejme lahodit Mirova tradičně precizní jízda, technicky založeným fanouškům v naší republice doposud unikátní vůz S2000, a všem ostatním i zajímavý vzhled vozu. Fanoušci naší „T+T“ posádky by se měli dočkat také mnoha příjemných překvapení, jako jsou například soutěže o svezení v závodním voze nebo o věcné ceny, nové webové stránky, aktuální zpravodajství ze závodů a rozhovory s posádkou o jejich průběhu, či dalších zajímavostí.
„Na závěr, ale rozhodně nikoliv v poslední řadě, bychom rádi poděkovali za dosavadní spolupráci Oldovi Hrabcovi a celém týmu SPARROW RACING, jehož služeb jsme v uplynulých letech využívali k naší plné spokojenosti,“ připomíná závěrem Daniel Trunkát.
Když si koupíte nové (nebo ojeté) auto, nemůžete hned vyjet a užívat si tu radost. Nejdřív vás čeká úřadování. A v první řadě to bude sjednání povinného ručení. Poradíme vám, jak vybrat to nejvýhodnější a jak můžete ušetřit.
zobrazit článek >První mrazy a sníh se nezadržitelně blíží. Pro motoristy to znamená jediné – nesmí zapomenout přezout z letních na zimní pneumatiky. Tím ovšem vyvstává otázka, co udělat s letními gumami a jak a kde je vhodně uskladnit?
zobrazit článek >Jak ochránit automobilové díly, které jste již vybalili z původního obalu, a potřebujete je bezpečně uskladnit nebo někam zaslat?
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.