aktuálně: 821 uzavírek, 23 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Latvala získal po dobrém výsledku v Německu na jistotě

24. srpna 2010

Duo Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila z týmu BP Ford Abu Dhabi se po slibném čtvrtém místě v dnes skončené německé rallye těší ze znovunabyté jistoty na asfaltovém povrchu. Mladí Finové, pro než jsou soutěže na zpevněném povrchu těmi nejméně oblíbenými, bojovali se svým vozem Ford Focus RS WRC v průběhu prakticky celého devátého kola světového šampionátu o místo na stupních vítězů.

Latvala, který letos vyhrál již dvě šotolinové soutěže, v cíli přiznal: „Tento víkend jsem se cítil jistější než kdykoli předtím na asfaltu. Není to můj oblíbený povrch, ale zde jsem měl dobrý pocit, takže z jízdy na tomto povrchu už nemám takové obavy. Je to můj zatím nejlepší výsledek v Německu a znamená pro mne velkou podporu do zbývajících dvou asfaltových soutěží v letošním ročníku.“

Soutěž měla základnu v Trevíru (něm. Trier), nejstarším německém městě. Tři soutěžní dny nabídly celkem 405,67 km ostrých kilometrů, přičemž první a poslední den vedly tratě mezi vinicemi na březích Mosely. Nejnáročnější byla ovšem prostřední, sobotní etapa se dvěma průjezdy rychlostní zkouškou Panzerplatte ve vojenském újezdu Baumholder. Povrch se zde neustále mění od hladkého asfaltu až po rozbitý beton a po stranách číhají velké kameny, které se ve vojenském prostoru používají místo obrubníků.

Drsný povrch v kombinaci s teplotami dosahujícími až 30ºC připravil pneumatikám Pirelli P Zero náročnou zkoušku.

Prakticky celou první etapu se Latvala držel na třetím místě. Včera dopoledne dokázal ještě zvětšit náskok na svého pronásledovatele Sébastiena Ogiera, než ho smyk při prvním průjezdu Panzerplatte stál dvacet sekund a jednu příčku v průběžném pořadí. Pětadvacetiletý jezdec pak dal do smazání ztráty všechno, ale na konci nedělní etapy mu stále několik sekund chybělo. Závěrečná rychlostní zkouška se jela přímo v trevírských ulicích.

„Víkend jsem si užil a se svým výsledkem jsem opravdu spokojen. Bavilo mě bojovat o stupně vítězů. Toto je nejnáročnější asfaltová soutěž celého ročníku a proto jsem se jí bál, ale to už je pryč. Po svém vítězství ve Finsku začátkem měsíce a příznivém průběhu testování, které jsme zde podstoupili minulý týden, to všechno do sebe tento víkend zapadlo,“ liboval si Latvala, který zůstává třetí v průběžném hodnocení jezdců.

V první etapě se do boje o třetí místo na stupních vítězů zapojil vedle Latvaly také Hirvonen. Třicetiletý Fin byl na konci prvního dne pátý, ale od třetího místa ho dělilo pouze 9,8 s. V sobotu zpočátku postrádal jistotu, kterou mu přinesla až změna nastavení vozu během dne. V předposlední rychlostní zkoušce ho ovšem vyřadila zlomená vstupní hřídel v převodovce. Do závěrečné etapy nastupoval jako osmý, ale když se převodovka hned ve druhé rychlostní zkoušce zasekla na prvním rychlostním stupni, musel odstoupit definitivně.

„Brzdil jsem před ostrou odbočkou po dlouhé rovince a snažil jsem se podřadit, ale převodovka se zasekla na třetím rychlostním stupni,“ řekl Hirvonen. „Dokázal jsem zařadit jedničku, ale pak se zasekla znovu na trojce, což nebylo pro rychlostní zkoušku s tolika křižovatkami moc dobré. Podařilo se mi zařadit první rychlostní stupeň a dojet zbývajících devět kilometrů do cíle, ale pak jsem musel do servisní zóny. S naším včerejším odstoupením to nesouviselo.

Neměl jsem takovou jistotu jako před dvěma lety, zejména v rychlých zatáčkách. Včera odpoledne se to začalo zlepšovat, ale pak přišel ten problém. Cítím, že se blížíme k tempu, kterého potřebujeme dosáhnout, ale ten poslední krůček je velmi těžký,“ dodal.

Kálid al Qassimi a Michel Orr se třetím vozem Focus RS WRC dojeli na osmém místě. V pátek je přitom výlet do příkopu odsunul až na jednašedesátou příčku.

Ředitel týmu BP Ford Abu Dhabi Malcom Wilson vyjádřil spokojenost s Latvalovým výkonem: „Po zklamání na předchozí asfaltové soutěži v Bulharsku se nám tu vedlo dobře. Vítězství ve Finsku přineslo Jari-Mattimu uvolnění a pro něj samotného i pro tým je pozitivní, že zde dokázal bojovat o stupně vítězů.“

Gerard Quinn, sportovní ředitel Ford of Europe, řekl: „Stejně jako ve Finsku i zde Jari-Matti prokázal, že získává na vyspělosti. Po včerejším zklamání ze ztráty třetího místa pokračoval v boji a byl odměněn svým zatím nejlepším výsledkem na asfaltu.“

Ford

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >