aktuálně: 816 uzavírek, 31 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Loeb a Elena poosmé vítězně !

24. srpna 2010

Citroën Total World Rally Team zaznamenal na Rally Německo další double. Sébastien Loeb a Daniel Elena úspěch značky podtrhli osmým po sobě jdoucím vítězstvím, což je samozřejmě v historických tabulkách rekord. Dani Sordo a Diego Vallejo při svém prvním společném startu prožili bezproblémový víkend a navýšili týmový triumf. Do rekordního nádechu víkendu v Německu přispělo i 32 vítězství vozu C4 WRC v mistrovství světa, což značí přesně stejný počet triumfu, kolik zaznamenala Xsara WRC.

Po dvou náročných dnech bylo nedělní finále na Rally Německo samozřejmě kratší, pouhých 85 měřených kilometrů. Posádky se vrátily mezi moselské vinice, aby celá rally finišovala při Circus Maximus Superspeciálce v ulicích Trieru. Sébastien Loeb a Dani Sordo dojeli s pohodlným náskokem na prvních dvou místech. Oba piloti Citroënu zvolili pneumatiky Pirelli P-Zero, které odpovídaly jejich taktice - spolehlivost nad rychlost. Cíl byl jasný - dojet do cíle!

„I když to možná tak nevypadalo, snažili jsme se upevnit naše vedení,“ řekl Loeb v průběhu poslední etapy. „Na měkčích pneumatikách jsme měli více šancí uspět na vlhkém povrchu, který hrozil vzhledem k dešťovým přeháňkám. Museli jsme být připravení.“

„Výsledek rally se rozhodoval už v sobotu na rychlostní zkoušce Panzerplatte,“ potvrdil Sordo. „V neděli už jsme nemohli nic získat, jen ztratit. Naše double, které jsme zaznamenali, je ohromným přínosem pro Citroën v kontextu mistrovství světa a Poháru konstruktérů.“

Skvělé vystoupení Citroënu vyvrcholilo v šou na rychlostní zkoušce'Circus Maximus' před početnými davy fanoušků. „Je to pořád skvělý pocit vyhrát v Německu. Mám rád pilotování C4 WRC na asfaltu, obzvlášť motivují pak je, startovat před tak nadšenými fanoušky,“ uvedl šestinásobný mistr světa. „Opět jsem se mohl spolehnout na perfektní a rychlé auto, které mělo opravdu nejlepší pneumatiky. Je to moje páté vítězství v této sezoně a přiblížilo mě k mému konečnému cíli - vyhrát mistrovství světa posedmé.“

„Jsem velice spokojený s touto rally, mojí první s Diegem Vallejo jako spolujezdcem,“ přidal Sordo, druhý v Rally Německo. Toto umístění dosáhl již potřetí. „Sébastien byl vždy o něco rychlejší než já. Jsem rád, že jsem mohl naplnit týmová očekávání a pomoci při zvýšení náskoku značky v Poháru konstruktérů.“

„Citroën opanoval stupně vítězů stejně jako v Mexiku, Portugalsku a Bulharsku,“ přidal Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. „I když naším cílem bylo vyhrát tuto rally, pocity z vítězství ale stejně bývají velmi silné. Podobně vzrušující je pro nás i to, že jsme s C4 WRC vyrovnali rekordní skóre s Citroënem Xsara. Dvaatřicet vítězství za 52 rally, to jsou příjemné počty!“

V Německu zaznamenal první pódium na asfaltu také Citroën Junior Team. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia dojeli třetí za dvojicí továrních C4 WRC. Kimi Räikkönen a Kaj Lindström skončili sedmí a poprvé v jejich kariéře se jim povedlo zajet nejrychlejší čas na jedné rychlostní zkoušce.

„Museli jsme jet naplno, abychom udrželi Latvalu za námi,“ říkal Sébastien Ogier. „Šestnáctivteřinový náskok, který jsme měli před startem třetí etapy, konečný úspěch ještě nezaručoval. Nakonec jsme náskok zvládli ještě zvýšit.“ Spolujezdec Julien Ingrassia se přidal: „Neděle byla plná záludností, nemohli jsme si vydechnout ani na sekundu.“

Räikkönen byl velmi spokojený s dalším sbíráním zkušeností. Týmový manažer Benoit Nogier uzavřel: „Máme za sebou dlouhou a složitou rally, která nám přinesla solidní úspěch. Sébastien a Julien startovali poprvé na voze WRC v Německu a jsou na stupních vítězů. Na začátku sezony jsme chtěli získat nějaké pódium na šotolině. Náš cíl jsme splnili, teď jsme přidali navíc i úspěch na asfaltu. Sébastien a Julien byli pod silným tlakem Latvaly, ale odvedli vynikající práci. Řekl bych, že jejich výkon neměl daleko k dokonalosti. Vzhledem k podmínkám si dobře vedl i Kimi. Udělal sice v neděli ráno chybu, která ho stála lepší umístění, ale jsme nadšeni z jeho nejlepšího času. Už se nemůžeme dočkat následující asfaltové rally, Rally Francie, která by měla být pro většinu účastníků neznámou.“

-pr-

Další články

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >