Prázdniny se školákům pomalu ale jistě chýlí ke konci a stejně tak pomalu končí letní přestávka ve Volném poháru. Za sebou máme 3 odjeté soutěže z celkových 6, které letos tvoří seriál amatérských soutěží. Za sebou tak máme soutěže v Hořovicích, Havlíčkově Brodě a Radouni. Trojblok, který bude následovat má následující podobu.
Již 4. září se posádky mohou těšit na další ročník populárního Hořovického sprintu, kdy se mohou posádky rozjet po letní pauze na tratích RZ o délce 62 km. Následovat bude 18. září nově zařazená soutěž do Volného poháru a to Rallye České Budějovice. Soutěž je sice nová ve Volném poháru, ale v minulosti byla součástí známého jihočeského AD cupu a tak se můžeme těšit na kvalitně zvládnutou soutěž. Celou sezonu 2010 pak tradičně uzavře soutěž ve Světlé nad Sázavou a to 2. října.
A jaká vlastně byla první polovina sezóny 2010? Přinesla nová jména do amatérské rallye, která potrápila tradiční účastníky. Přinesla několik havárií, které se naštěstí obešly bez zranění ale hlavně přinesla krásné sportovní zážitky, které jsou kořením tohoto sportu. Diváci tak mohli na každé ze soutěží spatřit pestré startovní pole a soutěžní posádky se mnohdy tahaly o vteřiny ale i desetiny vteřin.
Asi největším překvapením dosavadních soutěží jsou výkony Jiřího Kalisty se spolujezdcem Michalem Šofrem. Dokázali vyhrát dvě soutěže a jen kvůli výpadku na úvodní soutěži jsou nyní na druhém místě. Pilotují vůz Mitsubishi Lancer Evo V. Celému pořadí vévodí dva Martinové Šikl a Pecina a jejich Mitsubishi Lancer Evo X. Trochu ubrali na dravosti oproti loňskému ročníku a letos jim to nese pravidelné sbírání bodů a průběžně 1. místo. Třetí pozici zatím drží posádka Černý - Bartoš se Subaru Impreza A12.
Ve třídě A3 do 2000 ccm probíhá souboj dvou Octavií a to posádky Svoboda - Adámek, kteří vyhráli 2 soutěže a bratrů Kašparů, kteří triumfovali při úvodních Hořovicích. Na třetím místě se drží loňský mistr této třídy David Mach s novým spolujezdcem Zdeňkem Nacházelem a jejich Fordem Puma.
Ve třídě A2 zatím vede pořadí Žďárecká posádka Hampejsek - Rudolf, ale již na druhém místě je favorizovaný Trojan s Bendou na Škodě Felicii Kit Car, kteří přišli o důležité body v Hořovicích kvůli nesportovnímu chování svého doprovodu. Třetí místo drží Paldus s Beldou a jejich tradiční Škodou Felicia.
Nejslabší třídě soudobých vozů prozatím vládnou posádky Radouň Motorposrtu. Michálek s Hálou jsou po 2 vítězství na čele. Druzí jsou Karásek s Hrubým na velice pěkně upravené Škodě 100. Třetí místo drží posádka Řezníček – Babor se Škodou Felicia. Loňský vítěz třídy Jan Klinger zatím trpí na technické závady, ale ve druhé polovině sezony můžeme očekávat jeho velký útok na mety nejvyšší.
Třídu nejsilnějších veteránů nad 1600 ccm vedou Šmahel s Kroulíkem a jejich krásným BMW 2002. Druhé místo drží Alson - Leskovská s Renaultem 5 Turbo a vítězstvím v Radouni se na třetí místo dostalo další nádherné vozidlo Audi Coupe Quattro posádky Suda - Pech.
Novinkou letošní sezóny je třída H2 od 1200 do 1600 ccm, která je jak stvořená pro vozy Škoda do roku výroby 1990. Prozatím skupině vévodí posádka Pelcner – Pelcner s krásnou replikou soutěžní Škody Favorit. Druhé místo si ale jistě nenechá líbit populární Láďa Kopelent, který letos na VP startuje taktéž se Škodou Favorit a na sedadlo spolujezdce usedá Přemysl Budín známý ze serveru eWRC. Třetí místo drží ředitel Hary s Martinem Lidickým a jejich pekelně rychlou Škodou 130 RS.
Prozatím nejméně obsazovanou třídou je H1 pro nejslabší historické vozy. Zde se o první místo dělí 3 posádky, které mají shodně po jednom vítězství. Mařík - Mařík vyhráli v Hořovicích, Hosnedl - Šimáček zvítězili v Havlíčkově Brodě a Radouň opanovali Ježek s Čermákem. Doufejme že i tato třída se pozvedne ve své účasti.
Do druhé poloviny tak přejme Volnému poháru hodně posádek na startu, klidný průběh všech soutěží a krásné sportovní zážitky jak pro soutěžící tak i pro diváky.
Koupě auta je velká věc, a je jedno, zda jde o pořízení vašeho prvního plechového kamaráda, nebo jen toho stávajícího potřebujete vyměnit za jiného. Vybrat ten pravý automobil není snadné, přece jen vás mnohdy limitují nejen finance, ale také nabídka. Že jste si tady u nás v ČR nevybrali? Poohlédněte se po autu z dovozu.
zobrazit článek >Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.