Start na Rallye Pelhřimov pojala valašská posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík, jako test před blížící se Barum rally. I přes drobné potíže v soutěži a padesáti sekundovou penalizaci dokázali oba jezdci držet krok se špičkou závodu. Cílovou rampou projeli nakonec jako šestí absolutně, pátí ve třídě N4 a domů si odvezli i pohár za prvenství mezi juniory.
V polovině července se třiadvacetiletý jezdec rozmýšlel zda provede před Barum rally soukromé testování nebo vyrazí do Pelhřimova na dvoudenní rally. V té době bylo na seznamu Cebia Rally Pelhřimov ve třídě N4 pouhých šest posádek a tak vidina poklidného testu padla na ostrý závod. Na start závodu se nakonec postavilo patnáct velkých enek a Jarin se mezi nimi rozhodně neztratil. Kloboucký jezdec dokázal držet krok s Trojanem, Semerádem a dokonce si vystřihl i skalp obou vozů WRC.
Vstup do závodu měla posádka v Mitsubishi Lancer EVO VII. vlažný. Jedenáctý čas v úvodní erzetě byl nejhorší za celou rally od Orsáka. Přesto byl Jarek v polovině závodu překvapený z průběžných výsledků. „Začali jsme opatrně, ale postupně jsme se dostávali do tempa. Trošku jsme prokaučovali druhou rundu rychlostek. Podle harmonogramu jsme je měli sice jet ještě za světla a proto jsme vyrazili ze servisu bez světelné rampy. Díky nechtěnému pořadatelskému zdržení se nad tratí ale rychle setmělo. Poslední zkoušku prvního dne jsme raději odjeli na jistotu,“ vrátil se k prvnímu soutěžnímu dni na pelhřimovsku Jaroslav Orsák. V poločase sprintu figurovala dvojice Orsák - Vajík na 7.místě absolutně a ve třídě N4 jim patřila příčka šestá.
Na sobotní erzety se Jarek s Karlem výborně vyspali. Zajížděli jeden výborný čas za druhým. Zejména nejdelší RZ rally, 14 km dlouhý Křemešník, který se jel třikrát sedl valašskému jezdci na výtečnou. Tři čtvrté nejrychlejší časy a vždy „na bedně“ mezi velkými enky, byla hozená rukavice soupeřům. Ještě lépe se uvedl Jarek na RZ Dudín. Dva druhé absolutně nejrychlejší průjezdy zkouškou poukázali na pohodu a připravenost jezdce před zlínskou soutěží.
„Zdejší zkoušky se mi moc líbiliy Úzké silničky, kde není vidět skrze křoví do zatáček, rychlé protahováky... to bylo něco pro mne. S výsledkem jsem velmi spokojený i když nebýt dvou penalizací, mohli jsme atakovat třetí místo absolutně. V průběhu druhého dne jsme se honili s Trojanem, Semerádem i mladým Arazimem. Zajeli jsme několik dobrých časů, získali jsme skalpy i obou wrců. Tento víkend musím hodnotit velmi kladně,“ zhodnotil rally valašský jezdec. V cíli patřilo posádce 6.místo absolutně, 5.místo ve třídě N4 a plný počet bodů za vítězství mezi juniory.
Výsledek lehce ovlivnily časové penalizace. Ty posádka nachytala hned dvě. Jednu za pozdní příjezd do časové kontroly a druhou za předčasný start do rychlostky. „Na ranních sobotních zkouškách se začaly ozývat nepříjemné zvuky od zadního diferenciálu. Ten mechanici preventivně v servisu vyměnili a zjistili rozpadlou klec diferenciálu. Výměna by proběhla v pohodě, kdyby na novém dílu nechyběly štefty.“
„Tím se celá oprava protáhla a my chytili penalizaci 40 vteřin. Další desítku jsme dostali za předčasný start do zkoušky. Byl jsem tak nabuzený výsledky, že jsem udělal i tuto školáckou chybu. Krom toho jsme měnili i náboj kola,“ popsal tři incidenty Orsák. Přesto si našel Jarek i pochvalná slova na své nejbližší v závodě.
„Chtěl bych poděkovat všem mechanikům za jejich velmi dobře odvedenou práci. Mé díky patří i Karlovi za perfektně vypravovaný rozpis s mnoha vychytávkami. Po takovém startu se všichni moc těšíme na Barum rally,“ uvedl Jaroslav Orsák.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.