aktuálně: 37 uzavírek, 35 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Třebíčský Martin Hudec povzbuzen stříbrem z Kostelce míří do Pačejova

5. srpna 2010

Třetího ročníku MATRIX M.V. rally KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010 se zúčastnil také tým TOBA Czech MH Racing a jistě toho nelitoval. Nakonec z toho byl výrazný úspěch pro posádku Martin Hudec, který skončil na výborném druhém místě a zároveň si tak napravil ne zcela ideální dosavadní průběh sezóny z pohledu týmu.

Soutěž odstartovala městskou speciálkou, kde bylo zároveň k vidění několik soutěžních vozů souběžně na trati. Zatímco Martin Hudec s Jirkou Černochem se na úvod vešel do nejrychlejší čtveřice, kde navíc tři jezdce dělil jen minimální rozdíl dvou desetin sekundy, druhá posádka týmu ve složení Pešl - Juřica mezi obrubníky poškodila svůj modrý vůz. Mechanici ale zapracovali a druhý den modrá EVO devítka mohla opět vyrazit na trať, byť kvůli penalizaci již bez výraznějších ambicí.

„V Kostelci byly moc pěkné tratě. Jak v sobotu pršelo, tak to připomínalo místy enduro. Jarda ( Pešl) přehnal svoje usilí a hned v pátek večer ohnul obě dvě přední ramena, ale auto se podařilo opravit a druhý den startoval v systému Super rally. Jenže na poslední rzetě mu praskl kloub řízení a auto nekontrolovatelně zahnulo do svodidel. Zřejmě to byl pozůstatek rány z předchozího dne,“ popisuje Martin Hudec, šéf týmu a jezdec zároveň. A připomeňme, že je zároveň i dřívějším jezdcem motocyklového endura, takže i proto je součástí týmu také endurová sekce.

„V pátek se nám jelo moc pěkně, dokázali jsme se udžet přes silnějšími vozy i lepšími piloty. Hlavně mě těšilo, že jsme byli před Karlem Trojanem - je to přece jenom velmi známé jméno v českém rallysportu. Druhý den mi hned na prvních brzdách vypadla pod pedály tyčka od heveru, lítala tam a sem a nevěděl jsem ani, co to je. Navíc nám vynechával interkom,vůbec jsem se nedokázal soustředit na jízdu a nezvolili jsme ani úplně nejlepší pneu na ráno a z toho jsme si na RZ4 udělali prekérku. Nedobrzdili jsme do odbočení a při otáčení jsme zapadli a museli nás vytlačit diváci. Moc jim děkuji, jinak bychom tam skončili. Pak už to šlo celkem dobře, na předky jsme řízli pneu a auto už se chovalo mnohem lépe,“ pokračuje Hudec v popisování situace, že cesta za absolutním stříbrem nebyla pro něj nijak snadná.

Sobotní ráno přivítalo posádky i diváky hustým lijavcem, takže bylo nutné dobře zvolit pneumatiky. Bylo to o to složitější, že se nejelo pouze na mokrém asfaltu, ale také na šotolině, kde to opravdu hodně klouzalo.

„Pro nás byl tento závod hlavně o otestování auta na blížící se Pačejov, protože nás auto nedovezlo do cíle pěkně rozjeté domácí Rally Vysočina, kde nás zastavilo čidlo vačky a hlavně to byl takový trénink. Škoda Jardy, zajížděl pěkné časy. Myslím, že mu tento povrch určitě vyhovoval,však je to starý offroaďák.Bylo vidět, že počasí se soutěží dost zacvičilo a všichni jezdci měli nějaké problémy,“ pokračuje JUDr. Hudec a nakonec přidává i historku, že si chvíle slávy vlastně ani příliš neužil : „Protože byl dost veliký zmatek v časovkách a výsledky nebyly hned, tak jsme ani nebyli na vyhlášení, protože jsme nepočítali s tím, že se dostaneme až na stupně vítězů....“

Třebíčský jezdec si dobře vedl také na červencové Rallye Vysočina, kde nakonec ale po dobře rozjeté soutěži cíl neviděl. „Vysočina mě hodně mrzí, jeli jsme rychle, v některých pasážích si myslím, že i na hranici auta. Moc mě to bavilo, o to víc pro mě bylo těžké odstoupit.Objevil se totiž problém se startérem a nejen s ním. Zkoušel jsem auto nastartoval dlouho, ale čidlo se zřejmě důsledkem vysokých teplot přehřálo a přestalo fungovat. Auto na RZ 6 začalo vynechávat, vůbec jsem nemohl zařadit pětku a na těch rovinách jsme hodně ztráceli. V cíli šestky pak auto vyplo úplně. Když jsme ho po dokončení soutěže přijeli vyzvednout, chytlo na první ťuknutí - prostě smůla. Jarda zase musel odstoupit kvůli poruše brzd na stejné zkoušce. Ještě, že na to přišli před RZ 6 a nebyl z toho nějaký karambol,“ přidává Hudec ještě důvody odstoupení obou posádek z nedávného „Kunžaku“.

O víkendu třebíčský tým vyráží do Pačejova, kde je avizována výborná konkurence. Navíc pomýšlí na zahraniční start na závodu ME ve Francii - Rallye Antibes, která se pojede v říjnu.

Pavel Jelínek

Další články

Nejkrásnější lokality vedle českých dálnic

Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.

zobrazit článek >

Ceny benzinu trápí mladé řidiče - cena ropy Brent je klíčovým faktorem

V poslední době se mladí řidiči stále více potýkají s rostoucími cenami benzinu, které značně zatěžují jejich rozpočet. Tento trend není jen výsledkem inflace nebo vládní politiky, ale především výkyvů na globálním trhu s ropou, konkrétně cenou ropy Brent, která má zásadní vliv na konečnou cenu pohonných hmot.

zobrazit článek >

Tipy pro efektivní stěhování: Jak ušetřit čas a peníze?

Stěhování v dynamických městech na realitním trhu s sebou vždy přináší výzvy. Kromě kolísajících nájmů a cen nemovitostí může být velkou výzvou také městská doprava a logistická omezení. V tomto článku se s vámi podělíme o nejlepší tipy a triky, které vám pomohou efektivně a úsporně se přestěhovat v rámci města.

zobrazit článek >