aktuálně: 37 uzavírek, 6 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Dva Citroëny na stupních v zemi tisíce jezer

4. srpna 2010

Druhý, závěrečný den Rally Finsko přinesl posádkám Citroën Total World Rally Teamu vylepšení jejich pozic. Při svém oficiálně prvním startu v továrním týmu skončili Sébastien Ogier a Julien Ingrassia na nádherném druhém místě několik sekund před týmovými kolegy Sébastienem Loebem a Danielem Elenou. Toto double na stupních vítězů umožnilo týmu Citroën Total WRT ještě zvýraznit náskok na čele mistrovství světa v Poháru konstruktérů.

Po krátké noci opouštěly posádky asistenční park v Jyväskylä za prudkého lijáku, a tak první průjezdy dne se jely na silně podmáčeném terénu. Sébastien Ogier okamžitě nastavil laťku nejrychlejším časem na RZ 12 Kolonkulma. Ve Väärinmaja, na nejdelší rychlostní zkoušce celé rally, to ale byl Sébastien Loeb, kdo šokoval diváky. V pořadí druhým nejrychlejším časem odsunul Ogier do té doby druhého v průběžném pořadí Pettera Solberga a na 15 sekund se přiblížil vedoucímu Jari-Matti Latvalovi.

„Zkouším udržet rychlost, ale můj cíl není jít za každou cenu přes Jari-Mattiho, chci dojet do cíle na co nejlepším místě,“ řekl Ogier. Sébastien Loeb už měl třetí pozici na dohled. „Odstupy mezi mnou, Sébastienem Ogierem a Jari-Mattim Latvalou jsou docela malé. Na druhou stranu Petter Solberg ztratil a já už jsem několik málo sekund za ním. Budu pokračovat v tlaku na něho a chci ho dojet,“ plánoval šestinásobný mistr světa Loeb na prahu druhé etapy.

Svůj plán Loeb splnil, když dosáhl dvou nejrychlejších časů na Leustu 1 a Himos 1 (RZ 15 a 16). Ogier nezůstal vůbec pozadu a ukrajoval z náskoku Latvaly. Když zajel nejrychlejší čas na RZ 17, zkrátil Francouz vedení Fina na pouhých 10 sekund!

Finská rally končila druhými průjezdy na Leustu a Himos. Ogier dokázal držet Latvallu pod tlakem až do finiše: „Je sice těžké tvrdit, že jsem s druhým místem zcela spokojen, ale je to určitě víc, než jsem očekával před soutěží. Při našem druhém startu na Rally Finsko jsme byli schopní zrychlovat bez zbytečného rizika. Jsem velmi spokojený s druhým dnem rally, protože jsme finišovali jen s desetisekundovou ztrátou na vítěze. Rád bych poděkoval celému týmu, který mi pomáhal bojovat až do konce.“

Spokojený byl i Sébastien Loeb, který do cíle přijel na třetí pozici. „Bravo, Jari-Matti a Sébastien odjeli skvělou soutěž. Je jen dobře pro tento sport, že týmy neurčují pořadí v cíli. Dnešních 15 bodů za třetí místo je důležitých pro moji pozici v mistrovství světa pilotů. Splnil jsem svůj cíl.“

„S umístěním na druhém a třetím místě pomohly naše posádky navýšit náskok na čele Poháru konstruktérů o dalších 8 bodů,“ vypočítává Olivier Quesnel, šéf Citroën Total WRT. „Citroën ctí sport, proto jsme na našich pilotech nežádali, aby si prohodili pořadí. Skláním se před oběma Séby, kteří vědí, jak řídit co nejrychleji a bezchybně.“

Citroën Sport

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >