aktuálně: 37 uzavírek, 3 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Citroën Total WRT - první double sezony 2010

14. července 2010

Sébastien Loeb a Daniel Elena položili základy jejich vítězství v premiérovém ročníku Rally Bulharsko už během prvních dvou dnů soutěže. Na konci rally tak vévodí zápis 58. vítězství v mistrovství světa. Dani Sordo a Marc Martí dokázali uhájit druhé místo, i když museli čelit obrovskému tlaku Pettera Solberga, a přispěli tak k prvnímu double Citroën Total Wörld Rally Teamu v sezoně 2010. Díky Petteru Solbergovi a Sébastienu Ogierovi Citroën obsadil první čtyři místa konečného pořadí, což značí ojedinělý zápis v historie značky v mistrovství světa FIA WRC.

Po dlouhých dvou předešlých dnech programu byla finálová etapa Rally Bulharsko mnohem kratší. Slunce pražilo na bulharské pohoří Rila a pro soutěžní týmy to byla jasná volba, co se pneumatik týče - tvrdé Pirelli P-Zeros pro všechny!

Sébastien Loeb měl 40 sekundový náskok před Dani Sordem, a tak si mohl po opuštění servisního parku dovolit náskok držet a uhájit tak svou pozici až do cíle. Šestinásobný mistr světa ztratil pár sekund ze svého náskoku už na první ze dvou zahajovacích rychlostních zkoušek. „Vypadá to jako ideální situace, ale mně opravdu nevyhovuje, když musím takto hájit svou pozici. Člověk může mít vždycky defekt na pneumatice nebo udělat chybu. Pokusím se udržet koncentraci a těšit se na stupně vítězů. Moje C4 je naprosto perfektní a skvěle se hodí na zdejší podmínky,“ říkal Loeb na startu nedělního programu.

Na druhou stranu Sordo viděl nadcházející den rally mnohem více obtížný. Vždyť Španěl měl na třetího v pořadí Pettera Solberga jen 4,7 sekundy a neměl na vybranou, pokud chtěl udržet skvělé druhé místo. Na RZ 14 v Muhovo stáhl Nor na Sorda sice 0,9 sekundy, ale Španěl mu to vrátil na následujícím testu Slavovista (RZ 15). Na svého rivala získal 2,7 s a do servisního parku se vracel s náskokem 6,5 sekundy. „Hodlám jet dál naplno, protože vím, že Petter mi nic nedaruje. V prvních průjezdech jel velice dobře, ale ani já jsem snad nebyl příliš pomalý!“

Duel Sordo - Solberg pokračoval v dalších dvou rychlostních zkouškách. Dani dokázal odrazit všechny pokusy o útok svého největšího rivala a udržel si druhou pozici v cíli. „Splnil jsem svůj cíl na této rally. Seb si sice vybral přestávku na prvních zkouškách, ale dokázal ještě jednou zopakovat nejrychlejší čas víkendu. Moje role byla získat co nejvíc bodů pro Citroën v Poháru konstruktérů a také jsem chtěl vyhrát můj duel s Petterem. Moje druhé stupně vítězů posílily moje sebevědomí pro zbytek sezony.“

Loeb si dojel pro 58. titul ve WRC a jeho náskok na čele pořadí pilotů v mistrovství světa se ještě zvýšil na 49 bodů. „Všechno to plynulo jako sen. Začali jsme dobře hned první den a naši pozici jsme si upevnili v následujícím. Neděle byla poněkud uvolněnější. První Rally Bulharsko se mi líbila! Má dobré rychlostní zkoušky, které prověří kvality jezdců i vozů. Bravo, Dani, který odjel veliký závod.“

Díky třetím a čtvrtým místům Pettera Solberga a Sébastiena Ogiera Citroën zaznamenal hned čtyři vozy na prvních čtyřech místech, což se mu povedlo poprvé v historii mistrovství světa FIA. „Tento výsledek je nejlepším důkazem kvalit našich vozů Citroën C4 WRC, ať už jsou tovární nebo svěřené privátním pilotům. Sebovo a Daniho double pomohlo Citroënu zvýšit vedení v Poháru konstruktérů světového šampionátu. Tím jsme splnili hlavní cíl,“ řekl Olivier Quesnel, manažer Citroën Racing Teamu.

Citroen Sport

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >