Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jaromír Tarabus osmý se Škodou Fabia S2000

9. července 2010

Posádka Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát dokončila Rally Bohemia, na jejímž startu se sešla silná mezinárodní konkurence, na osmém místě absolutního pořadí. V pátém podniku Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se posádka Czech Ford Rally Teamu výjimečně představila s vozem Škoda Fabia S2000.

Škodou Fabia S2000 Tarabus s Trunkátem nahradili Ford Fiesta S2000, s nímž se letos pravidelně objevují na startech českých mistrovství a který Tarabus poškodil při výletu mimo trať při předsoutěžním testu. Za volant Fabie S2000 Tarabus usedl podruhé v kariéře.

„S Fabií S2000 jsme sice absolvovali Rally Vsetín 2009, ale to byla kraťoučká soutěž, kterou jsme kvůli technické závadě ani nedokončili a která se jela za odlišných podmínek než Bohemka. Příliš zkušeností jsem proto nemohl využít. Ale před startem Rally Bohemia jsme stihli natestovat zhruba čtyřicet, padesát kilometrů, abychom se s vozem alespoň trochu seznámili,“ říká Jaromír Tarabus.

„V samotném závodě se mi pak s Fabií jelo dobře. Jak Fiesta, tak Fabia jsou kvalitní auta, která se pohybují v popředí tabulek šampionátů. O jejich výsledcích pak rozhoduje nastavení a to, jak dokáže jezdec jejich kvalit využít. Ani s Fiestou zatím nejsme na stu procentech jejích možností a podobné to bylo i s Fabií. Myslím, že náš výsledek s Fiestou by byl velmi podobný,“ vysvětluje Tarabus.

Vystoupení v páteční 'superspeciálce' Rally Bohemia na okruhu v Sosnové se Jaromíru Tarabusovi a Danielu Trunkátovi vydařilo. Na vítězného Juho Hänninena ztratili 1,1 sekundy a tímto časem se zařadili na čtvrté místo průběžného pořadí. Na následujících klasických rychlostních zkouškách Tarabusovi brzy vyvstali soupeři ve Vojtěchu Štajfovi a v polském jezdci Kajetanu Kajetanowiczi. V souboji s těmito dvěma piloty Tarabus s Trunkátem dokončili sobotní etapu Rally Bohemia na osmém místě. Zatímco Štajf se dokázal v předposlední rychlostní zkoušce etapy před Tarabuse prosmýknout, Kajetanowicze udržel pilot Czech Ford Rally Teamu za svými zády. Těsné časové rozestupy však nenechávaly na pochybách, že souboj bude pokračovat i v dalším dni rally.

Podle předpokladů i ve druhé etapě Rally Bohemia Tarabuse zaměstnával souboj se Štajfem a Kajetanowiczem. O výsledku rozhodly poslední tři měřené úseky. Ve čtrnácté rychlostní zkoušce se Tarabus dostal před Kajetanowicze, který mu však vzápětí útok úspěšně vrátil. Když pak v závěrečné rychlostní zkoušce havaroval Vojtěch Štajf, Jaromír Tarabus se posunul na osmou příčku; souboj s Kajetanem Kajetanowiczem prohrál o 4,1 sekundy.

„Soustředili jsme se na Poláka Kajetanowicze a Vojtěcha Štajfa. Oba jeli velice pěkně, zvlášť Vojta předvedl skvělý výkon, bohužel měl v poslední erzetě smůlu. Kajetanowiczovy výsledky byly rozkolísanější, ale nakonec byl rychlejší než my.

Co se týče našeho výsledku, jsem rád, že jsme do Rally Bohemia vůbec odstartovali po havárii v předsoutěžním testu. Velmi mi pomohlo usednout znovu za volant závodního vozu. Ještě v průběhu středečního tréninku se zdálo, že start soutěže zažiju jen jako divák. Dvoudenní závod s časem a hromadou problémů jsme však vyhráli. Můj manažer si ani na chvíli nepřipustil, že bych měl na Rally Bohemia skončit jako divák. Proto bych chtěl poděkovat všem, kteří se podíleli na realizaci našeho startu. Danu Trunkátovi, technikům Škoda Motorsport, týmu K.I.T. Racing a mechanikům. Výsledek je takový, jaký je, ale jsme realisti, na absolutní špičku zatím nemáme. Takže jsme rádi za slušné body, kterých jsme tu dosáhli. Souboj s Polákem Kajetanowiczem a dalšími zahraničními jezdci byl určitě oživením a my jsme si ho užili,“ dodává Jaromír Tarabus.

„Byl to zajímavý týden, ale i to k závodům patří. Z důvodů pracovního vytížení jsem se nemohl zůčastnit dvoudeního testu. Když mi pak Mirek zavolal v úterý dopoledne, že havaroval, původní plán příprav na Rally Bohemia vzal za své. Během dne jsem své věci několikrát vybalil a zase uložil do tašky. Kolem půlnoci jsme se dohodli, že letošní ročník Rally Bohemia aspoň odtrénujeme. Ještě ve středu dopoledne jsem si myslel, že jediný start, na který se o víkendu postavím bude maraton na horských kolech. Jsem ale velmi rád, že jsem mohl nakonec usednout do své závodní sedačky,“ doplňuje Dan Trunkát.

Dalším vystoupením Czech Ford Rally Teamu a posádky Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát bude zlínská Barum Rally, na jejímž startu se znovu sejde silná mezinárodní konkurence.

Czech Ford Rally Team

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >