aktuálně: 37 uzavírek, 21 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

K dámské jízdě patřila v Hradci ´dakarská´ Toyota

29. června 2010

Na hojně navštívené Rally Show v Hradci Králové se představila také dámská posádka Iva Víchová - Gabriela Procházková. Ostřílené závodnice na akci prezentovaly vůz Toyota Land Cruiser 80 v barvách CZECH DAKAR TEAMU.

Ivu Víchovou jsme byli v posledních letech zvyklí vídat v kokpitech soutěžních vozů na tratích národního šampionátu v rally. A to buď za volantem vozů Škoda Favorit, Škoda Felicia či Honda Civic, anebo na sedadle spolujezdce vedle Roberta Čonky, Františka Šímy či Pavla Urbana. V letošní sezóně se Iva vytratila z mistrovských tratí, vlastně poprvé se ve společnosti ´ostrých´ soutěžních vozů objevila až na červnové královéhradecké Rally Show. Na startu tohoto celodenního prohánění rychlých vozů se objevila i celá plejáda soutěžáckých hvězd v čele s Romanem Krestou či Danielem Landou, kromě aut pro klasické rally byly ale k vidění i speciály do terénu či historické formule. Iva Víchová byla na Rallyshow jedinou ženou za volantem, přičemž na akci předvedla pro ni poněkud netypický vůz Toyota Land Cruiser 80 v barvách CZECH DAKAR TEAMU.

Pokud začneme pátrat po důvodech této její netradiční účasti, začněme od začátku, a zeptejme se, proč v tuto chvíli platí ne pro spojení Ivy a rally? „Důvod je jednoduchý - pro mé závodění chybí finanční zabezpečení,“ vysvětluje sympatická Východočeška. „Po sezóně 2008, kdy se nám spolu s Klárou Šillerovou povedlo zajet slušný výsledek v těžké konkurenci třídy A5 i s ´úzkou´ felicií, jsme začaly pracovat intenzivně na projektu, kterým bychom zajistily finanční prostředky na ´velké auto´. Ještě v prosinci 2008 to vypadalo, že se projekt podaří realizovat, bohužel pak naplno propukla krize a prostě to nedopadlo. A protože jsem se mezitím zamilovala do vozu specifikace S1600, tak jsem sezonu 2009 raději nakonec úplně vynechala. Pak jsem ještě musela změnit zaměstnání a momentálně si nemohu dovolit jezdit ´za své´ ani ve třídě A5. Zamilování se do vozu S1600 a S2000 mě ale neopustilo. A věřím, že když se najdou peníze pro dámské posádky jinde v Evropě, tak se to nakonec podaří i u nás.“

No a tak tedy, proč „ano“ pro spojení s Gábinou Procházkovou, silným vozem Toyota a CZECH DAKAR TEAMEM? „Naše účast na Rally Show s vozem, který absolvoval Rally Dakar, úzce souvisí se soutěží Ženy pro Dakar, kterou pořádá CZECH DAKAR TEAM,“ usmívá se Iva Víchová. „Žiji ve východních Čechách, a tak jsme se dohodly s kolegyní i soupeřkou z této soutěže Gábinou, že by byla škoda nevyužít možnosti prezentovat tuto soutěž právě na zajímavé akci, která se v našem regionu pořádá. Požádaly jsme tedy CZECH DAKAR TEAM, jmenovitě Jiřího Janečka a Offroad centrum Praha, o zapůjčení vozu pro Rally Show, no a za to, že nám vyšli vstříc, bych jim teď chtěla moc poděkovat. Pro mne samozřejmě Rally Dakar znamená velkou výzvu, a tak když byla vyhlášena tato soutěž o účast českých žen v rámci CZECH DAKAR TEAMU, samozřejmě jsem se do ní přihlásila. Po mých zkušenostech s financováním rallye sportu bych si sama na takovýto projekt netroufla, se zázemím velkého teamu je to ale přece jen poněkud reálnější. V současné chvíli jsme před dalším kolem soutěže, je nás ve hře ještě deset, a tak mně i Gábině držte palce, ať se to povede.“

A jak se k soutěži Ženy pro Dakar dostala Gábina Procházková? „Já se už o offroadové závody zajímám delší dobu, několika závodů jsem se v předchozích letech i zúčastnila. Pro to všechno mě soutěž Ženy pro Dakar oslovila. Velkým lákadlem je samozřejmě zejména šance zúčastnit se Dakaru, ale pro mne je zajímavá i možnost být na soutěži SILK WAY v Rusku - už jenom kvůli místům, kde se jede. Při soutěži Ženy pro Dakar jsem se navíc poznala s Ivou, která má podobný náhled na svět jako já. Dost si rozumíme, proto se snažíme vytvářet kompletně dámskou posádku, tak jako tady v Hradci. Iva sice dosud s offroadem moc zkušeností neměla, má ale velký cit pro auta a pro jejich řízení. Své řidičské umění už prokázala jak při jízdách se závodní Toyotou Land Cruiser KDJ 120, upravené do skupiny T2, na testování v Senici, tak také při naší cestě na maďarskou soutěž Rabaköz Kupa se soukromou Toyotou 4runner. Myslím, že i mé zkušenosti navigátora i řidiče v jedné osobě v součtu s naší manuální zručností a technickými znalostmi ukazují, že účast dámské posádky na Rallye Dakar nebo SILK WAY by s podporou a zázemím tak velkého týmu, jakým je bezesporu CZECH DAKAR TEAM, nemusel být pouhým krásným snem.“

Dodejme ještě, že na hradecké Rally Show se oběma dívkám moc líbilo a rádi by i jejím organizátorům poděkovali za možnost předvést se v kokpitu dakarského speciálu. Rády by samozřejmě měly takovýchto možností, k tomu budou ale potřebovat i kousek štěstí a aspoň takový ohlas u fanoušků, jaké se dívkám dostalo v Hradci Králové. Všem jejich příznivcům tímto za vyslovenou podporu patří velký dík!

Karel Špaček

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >