aktuálně: 37 uzavírek, 4 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jirka Volf - Sosnová setkání mistrů

6. listopadu 2007

Na setkání mistrů v Sosnové, o minulém víkendu, bude Jiří Volf rychle zapomínat. Páteční program byl v ryze sponzorském duchu, kde vedle Jirky usedla asi dvacítka partnerů teamu, sponzorů, kamarádů a v neposlední řadě i mechaniků, kteří vůz po celou sezónu připravovali.

Součástí patečního programu byly i testy nastavení diferenciálů a alternativních řídících jednotek pro vůz teamu Mitsubishi Lancer Evo IX. Sobotní rozjížďky Jirka pojal spíše jako exhibici pro diváky, než závodění na krev o finále, až do rozjížďky s Pepou Semerádem, která skončila masivní kolizí s betonovou bariérou.

Jaké byly plány pro Sosnovou a proč to dopadlo havárií?: „Plány na Sosnovou byly jednoduché. Sice v minulosti s WRC jsem vždy soutěžil o přední místa, ale tentokrát jsem vyrazil do České Lípy za zábavou a pobavením diváků. Pátečních jízd jsem si užíval, smyky a takzvaná jízda dveřmi dopředu doprovázela toto celé vystoupení našeho EVO IX. Zlikvidoval jsem řadu pneumatik a nasbíral obrovské množství dat v řídící jednotce auta. Jediným problémem byl přerušovač ruční brzdy, který způsoboval rozpojeni diferenciálu. Tento problém jsme ale okamžitě odstranili,“ vysvětlil Jiří Volf.

„Auto fungovalo opravdu neuvěřitelně spolehlivě.“ V čem byla tedy příčina kontaktu s bariérou. „Je to jednoduché. Chyba byla mezi volantem a sedačkou. Moje setra nikdy před tím neseděla v závodním autě, tak jsem jí chtěl ukázat svezení smykem. Vůbec jsem nepočítal, že bychom s Pepou Semerádem vyhráli, ale když jsem jej viděl při výjezdu zhruba na stejné úrovni, doslova ve mě chytly saze. Věděl jsem, že vnitřní dráha je většinou rychlejší a tak jsem přidal. Při vjezdu na cílovou rovinku, jsem najel moc zprava a dostal vůz do neotáčivého smyku. Kontaktu s betonem jsem nedokázal zabránit. Podle informace z řídící jednotky auta, rychlost nebyla vetší než v jiných případech před tím, zde jsem to ale neuřídil.“

Jaká je škoda na vozidle a ohrozí to váš program do budoucí Prahy: „Škoda je solidní, druhým nárazem do bariéry došlo k poškození přední části vozu, kde jsou samé drahé díly. Normálně by 3 týdny na opravu naprosto stačili, ale vozidlo musí počkat na našeho karosáře, který je na dovolené a to je problém. Věřím, že do Prahy bude EVO fit,“ doufá Jiří Volf.

Na Jirku se můžeme těšit na Pražském rally sprintu 7. - 8.12.07. V současné době probíhají jednání s hlavním partnerem této akce, což znamená představení vozu v nových barvách a designu. Všechny zveme na krásnou podívanou rally vozů a driftů v ulicích Prahy (Strahova) a jejího okolí (Řeporyje).

Volf Media Service

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >