aktuálně: 41 uzavírek, 11 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Jirka Volf - Sosnová setkání mistrů

6. listopadu 2007

Na setkání mistrů v Sosnové, o minulém víkendu, bude Jiří Volf rychle zapomínat. Páteční program byl v ryze sponzorském duchu, kde vedle Jirky usedla asi dvacítka partnerů teamu, sponzorů, kamarádů a v neposlední řadě i mechaniků, kteří vůz po celou sezónu připravovali.

Součástí patečního programu byly i testy nastavení diferenciálů a alternativních řídících jednotek pro vůz teamu Mitsubishi Lancer Evo IX. Sobotní rozjížďky Jirka pojal spíše jako exhibici pro diváky, než závodění na krev o finále, až do rozjížďky s Pepou Semerádem, která skončila masivní kolizí s betonovou bariérou.

Jaké byly plány pro Sosnovou a proč to dopadlo havárií?: „Plány na Sosnovou byly jednoduché. Sice v minulosti s WRC jsem vždy soutěžil o přední místa, ale tentokrát jsem vyrazil do České Lípy za zábavou a pobavením diváků. Pátečních jízd jsem si užíval, smyky a takzvaná jízda dveřmi dopředu doprovázela toto celé vystoupení našeho EVO IX. Zlikvidoval jsem řadu pneumatik a nasbíral obrovské množství dat v řídící jednotce auta. Jediným problémem byl přerušovač ruční brzdy, který způsoboval rozpojeni diferenciálu. Tento problém jsme ale okamžitě odstranili,“ vysvětlil Jiří Volf.

„Auto fungovalo opravdu neuvěřitelně spolehlivě.“ V čem byla tedy příčina kontaktu s bariérou. „Je to jednoduché. Chyba byla mezi volantem a sedačkou. Moje setra nikdy před tím neseděla v závodním autě, tak jsem jí chtěl ukázat svezení smykem. Vůbec jsem nepočítal, že bychom s Pepou Semerádem vyhráli, ale když jsem jej viděl při výjezdu zhruba na stejné úrovni, doslova ve mě chytly saze. Věděl jsem, že vnitřní dráha je většinou rychlejší a tak jsem přidal. Při vjezdu na cílovou rovinku, jsem najel moc zprava a dostal vůz do neotáčivého smyku. Kontaktu s betonem jsem nedokázal zabránit. Podle informace z řídící jednotky auta, rychlost nebyla vetší než v jiných případech před tím, zde jsem to ale neuřídil.“

Jaká je škoda na vozidle a ohrozí to váš program do budoucí Prahy: „Škoda je solidní, druhým nárazem do bariéry došlo k poškození přední části vozu, kde jsou samé drahé díly. Normálně by 3 týdny na opravu naprosto stačili, ale vozidlo musí počkat na našeho karosáře, který je na dovolené a to je problém. Věřím, že do Prahy bude EVO fit,“ doufá Jiří Volf.

Na Jirku se můžeme těšit na Pražském rally sprintu 7. - 8.12.07. V současné době probíhají jednání s hlavním partnerem této akce, což znamená představení vozu v nových barvách a designu. Všechny zveme na krásnou podívanou rally vozů a driftů v ulicích Prahy (Strahova) a jejího okolí (Řeporyje).

Volf Media Service

Další články

Bezpečně na silnici: Jak správně vybrat kvalitní oblečení na motorku?

Každý zkušený motocyklista ví, že kromě umění ovládat svůj stroj je klíčovým prvkem bezpečnosti na silnici správný výběr oblečení.

zobrazit článek >

Jak může správný výběr motorového oleje ovlivnit výkon a životnost motoru?

Žádné auto bohužel není nesmrtelné a jakmile přijde jeho čas, je nutné ho vyměnit za jiné. Správnou péčí ale můžete životnost svého oblíbeného vozu prodloužit.

zobrazit článek >

Důležité doplňky pro dům a zahradu

Domov a zahrada jsou pro mnohé z nás oázou klidu a pohody. Usilujeme o to, aby se tam cítili komfortně a aby nám tam nic nechybělo. Na co obvykle zapomínáme?

zobrazit článek >