Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák v Krkonoších bronzový

23. června 2010

Jaroslav Orsák letos bojuje na třech frontách a stejně jako loni se mu nejlépe daří v rallysprintovém šampionátu. Při čtvrtém dílu seriálu Rally Krkonoše v Trutnově obsadil obhájce titulu třetí příčku. Na stupních vítězů tak doprovodil dva mistry volantu - úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a několikanásobného českého mistra Romana Krestu. Ačkoliv pětadvacetiletý valašský jezdec s produkčním Lancerem Evo 9 jeden z letošních závodů vynechal, postoupil na druhou příčku v průběžné tabulce.

Do podhůří Krkonoš přicestovala posádka Orsák - Vajík s jasným cílem vybojovat co největší počet mistrovských bodů. Úkol to nebyl jednoduchý, protože tradičně silné startovní pole speciálů kategorie WRC a Super 2000 obohatil atraktivní host z mistrovství světa Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jarek Orsák se tentokrát vrhl do víry bitvy o sekundy od prvních kilometrů. Jeho nasazení poněkud přibrzdila „krizovka“ v rychlé pasáži úvodní vložky, kde neodhadl nájezdovou rychlost a oranžové mitsubishi se svezlo mimo stopu. Situace se naštěstí obešla bez následků a dva následující druhé absolutní časy vynesly Orsáka na výborné třetí místo těsně za Romana Krestu. Před závěrečným měřeným testem první poloviny soutěže ztrácel na Krestovu stříbrnou příčku pouhých 0,6 s. Na RZ 4 však přišlo další varování. „Asi jeden kilometr po startu jsem přebrzdil zatáčku a museli jsme se otočit,“ vysvětlil Orsák v servisu příčinu, proč zajel až sedmý čas.

Kresta mu odskočil jen o jednu sekundu a posádka Orsák -Vajík se ve druhé sekci znovu pokusila svoji ztrátu na lídra tabulky stáhnout. Po šesté vložce však bylo jasné, že útok na stříbrnou pozici není reálný a Jarek zvolnil. „Je nesmírně těžké držet s Krestou krok,“ přiznal v cíli Jaroslav Orsák. „Vyžaduje to maximální koncentraci a nasazení. Moje jízda navíc tentokrát postrádala plynulost a dělal jsem drobné chyby. Přesto si cením, že jsme Romana dokázali na úzké uskákané technické trati několikrát porazit. Bronz je samozřejmě výsledkem celého našeho týmu. Auto připravované týmem K.I.T. Racing jelo opět naprosto bez problémů a mohl jsem se plně věnovat řízení.“

Ani o prázdninách si Orsák od volantu soutěžního vozu neodpočine. První červencový víkend ho čeká mladoboleslavská Rally Bohemia a o týden později Rally Lubeník na Slovensku.

Zdeněk Weiser

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >