aktuálně: 41 uzavírek, 10 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Orsák v Krkonoších bronzový

23. června 2010

Jaroslav Orsák letos bojuje na třech frontách a stejně jako loni se mu nejlépe daří v rallysprintovém šampionátu. Při čtvrtém dílu seriálu Rally Krkonoše v Trutnově obsadil obhájce titulu třetí příčku. Na stupních vítězů tak doprovodil dva mistry volantu - úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa a několikanásobného českého mistra Romana Krestu. Ačkoliv pětadvacetiletý valašský jezdec s produkčním Lancerem Evo 9 jeden z letošních závodů vynechal, postoupil na druhou příčku v průběžné tabulce.

Do podhůří Krkonoš přicestovala posádka Orsák - Vajík s jasným cílem vybojovat co největší počet mistrovských bodů. Úkol to nebyl jednoduchý, protože tradičně silné startovní pole speciálů kategorie WRC a Super 2000 obohatil atraktivní host z mistrovství světa Prokop s Fordem Fiesta S2000. Jarek Orsák se tentokrát vrhl do víry bitvy o sekundy od prvních kilometrů. Jeho nasazení poněkud přibrzdila „krizovka“ v rychlé pasáži úvodní vložky, kde neodhadl nájezdovou rychlost a oranžové mitsubishi se svezlo mimo stopu. Situace se naštěstí obešla bez následků a dva následující druhé absolutní časy vynesly Orsáka na výborné třetí místo těsně za Romana Krestu. Před závěrečným měřeným testem první poloviny soutěže ztrácel na Krestovu stříbrnou příčku pouhých 0,6 s. Na RZ 4 však přišlo další varování. „Asi jeden kilometr po startu jsem přebrzdil zatáčku a museli jsme se otočit,“ vysvětlil Orsák v servisu příčinu, proč zajel až sedmý čas.

Kresta mu odskočil jen o jednu sekundu a posádka Orsák -Vajík se ve druhé sekci znovu pokusila svoji ztrátu na lídra tabulky stáhnout. Po šesté vložce však bylo jasné, že útok na stříbrnou pozici není reálný a Jarek zvolnil. „Je nesmírně těžké držet s Krestou krok,“ přiznal v cíli Jaroslav Orsák. „Vyžaduje to maximální koncentraci a nasazení. Moje jízda navíc tentokrát postrádala plynulost a dělal jsem drobné chyby. Přesto si cením, že jsme Romana dokázali na úzké uskákané technické trati několikrát porazit. Bronz je samozřejmě výsledkem celého našeho týmu. Auto připravované týmem K.I.T. Racing jelo opět naprosto bez problémů a mohl jsem se plně věnovat řízení.“

Ani o prázdninách si Orsák od volantu soutěžního vozu neodpočine. První červencový víkend ho čeká mladoboleslavská Rally Bohemia a o týden později Rally Lubeník na Slovensku.

Zdeněk Weiser

Další články

Škoda Fabia: Nejmenší, ale ne malá

V Mladé Boleslavi sjíždí z výrobních pásů již čtvrtá generace oblíbené Škody Fabia. Jaká je?

zobrazit článek >

Je vám dodávka málo a náklaďák moc? Řešením se jmenuje Piaggio Porter

Také máte italskou značku Piaggio spojenou zejména s Vespou a podobnými malými motocykly? Tak to byste měli vědět, že vyrábí i užitková vozidla.

zobrazit článek >

Pojedete autem na lyže? Zvažte havarijní pojištění

Sníh padá, ubytování je rezervované, vybavení sbalené, auto připravené. Mysleli jste ale opravdu na všechno?

zobrazit článek >