Dani Sordo a Marc Martí dovedli svůj Citroën C4 WRC do cíle 4. ročníku Japonské rallye v Obihiru na vynikajícím druhém místě. Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří nedokončili druhou etapu, využili pravidla superally a v neděli se znovu vrátili na trať. Měli tak možnost přípravy na prosincovou Wales rallye Velká Británie.
Závěrečná porce necelé stovky kilometrů rozdělné do tří rychlostních zkoušek ve dvou průjezdech a finále v superspeciálce v Obihiru, to vše bylo na programu v neděli, a opět s velice časným startem - v 3.30 hod. Navíc s celkovou délkou přes 290 km v rychlostních testech a s nízkou teplotou (5 st. C) udělaly z Japonské rallye jednu z nejobtížnějších soutěží celého roku. I když Dani Sordo měl pouze jedinou zkušenost se startem v Japonsku, tentokráte ostrov Hokkaido opouští s dobrým pocitem. „Nebyla to lehká soutěže,“ řekl Dani s nezbytným šampaňským v ruce. „Museli jsme být hodně obezřetní, protože také poslední etapa byla velice kluzká. Kombinace rychlých a techničtějších úseků vyžadovaly velké soustředění. Jsem rád, že jsem dojel druhý a že jsem za celý víkend získal spoustu cenných zkušeností z různých druhů povrchu. A to se mi určitě hodí v budoucnu. Rovněž jsme udělali několik změn v nastavení vozu pro Rallye Wales.“
Už příprava na Wales
I přes sobotní konec na 13. rychlostní zkoušce se Sébastien Loeb a Daniel Elena vrátili v neděli na trať s cílem připravit se na poslední šotolinovou rallye sezony. „Společně s technickým týmem Citroën Sport jsme se rozhodli využít posledního dne rallye na přípravu a nastavení vozu v podmínkách, které se dají očekávat na poslední soutěži sezony ve Walesu. Daniel a já jsme naši sobotní chybu nechali za námi. Je nám jasné, co musíme udělat, chceme-li obhájit titul mistrů světa. Nic není ještě rozhodnuto a my jsme připraveni odvést maximální výkon v posledních dvou kolech šampionátu.“
„Rád bych poblahopřál Danimu a Marcovi za prvotřídní výkon navzdory obtížným podmínkám,“ nechal se slyšet Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Museli se vypořádat s mlhou, deštěm, blátem i ledem s mizivým množstvím zkušeností. Pódium je pro ně velkou odměnou. Doufám, že podobný úspěch zopakují na Rallye Irsko. Tam by to mohla být velká pomoc pro Sébastiena. Vynikající potenciál našeho vozu v těchto podmínkách je druhým pozitivem víkendu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby Sébastien s Danielem dokázali zužitkovat vypadnutí Marcuse Grönholma. Ale když vypadli i oni, situace na bodovém čele klasifikace se nezměnila. Tím, že zbývají poslední dvě rallye, budou muset obě vyhrát, pokud chtějí titul. Možné je všechno. Všichni víme, jak velká je to výzva a všichni v Citroën Sport jsme odhodláni udělat vše pro jejich úspěch.“
Sobotní zklamání
Vraťme se ale ještě k sobotní smolné etapě. Loeb: „Když Marcus odstoupil, měl jsem možnost jít do vedení v šampionátu, i kdybych dojel třeba jen druhý. Byl jsem spokojen s nastavením vozu a nechtěl jsem zbytečně riskovat. Pak ale přišla pravá zatáčka, Daniel mi přečetl něco jiného a šli jsme ven. Levou zadní částí vozu jsme pokáceli pár stromků. Zadek vozu zůstal na trati, ale předek uvízl na větvích a nešlo s tím nic dělat. Je to velké zklamání, ale stále jsme v boji o vítězství. Nezbývá nám než obě zbývající soutěže vyhrát.“
A Daniel Elena? „Byla to stoprocentně moje chyba. Je to jednoduché - někdy myslíte modrá a řeknete zelená. Rozpis byl napsán správně, přečetl jsem si ho správně, ale nahlásil něco jiného. Nechápu, jak se to mohlo stát. Možná jsem nebyl plně koncentrovaný. Malý zkrat a bylo to. Chci se všem moc omluvit a poděkovat Sebovi i týmu, že mě to moc nevyčítají.“
Guy Fréquelin: „Byla to jeho první chyba za deset let. Řekl jsem mu, ať to hodí za hlavu a koncentruje se na to, co je ještě před námi. Chybovat je lidské.“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.