aktuálně: 46 uzavírek, 18 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Mitropa Rally Cup v Krumlově

9. června 2010

První setkání účastníků evropského poháru Mitropa nepřineslo hojnou účast, přesto bylo pro účastníky i soutěž přínosem a představilo nové tváře na českokrumlovské rallye.

Mezi současnými vozy odstartovalo celkem 6 posádek zastupujících nejužší špičku Mitropy, ze kterých se jistě vykrystalizuje letošní celkový vítěz seriálu. Zahraniční účastníky reprezentovali Němci Hermann Gassner, Timo Heinen a Slovinka Asja Zupanc, domácí Jan Šlehofer, Jiří Tošovský a David Tomek.

Jak se později potvrdilo, předstartovní výrok Hermanna Gassnera „jedeme tu poprvé a tak bude naším cílem především přejet cílovou rampu a případně zvítězit v klasifikaci Mitropy“ se ukázal pravdivým. Gassner se spolujezdkyní Karin Thannhäuser v Mitsubishi Lancer EVO X prvenství získal, ale až po velkém boji s naším Janem Šlehoferem na Fiatu Punto S1600 týmu ROTO Plzeň. Ten si v pátek vybojoval půlminutový náskok, ale v sobotu o něj přišel zejména vinou defektu na druhých Malontech. Gassner přiznal, že k vítězství mu pomohlo právě štěstí a smůla soupeře, Honza Šlehofer byl v cíli skromnější „To je rallye“ okomentoval defekt s tím, že Gassner jeho náskok stahoval a měl stejně šanci dostat se před něho. V absolutním pořadí 38. Rallye Český Krumlov obsadili tito soupeři deváté, respektive skvělé desáté místo. Absolutně patnáctí byli třetí v pořadí Mitropy Jiří Tošovský s Josefem Králem na voze Mitsubishi Lancer EVO IX, z účastníků Mitropy cíl nakonec neviděl pouze Němec Heinen s Renaultem Clio. Slovinky Zupanc a Turk si z Krumlova kromě cenných zkušeností odvezly poháry pro nejlepší dámskou posádku.

V celkovém pořadí Mitropa Rally Cupu po odjetých třech podnicích z osmi si vedení upevnil Herman Gassner se 168 body, na druhé místo se propracovala Asja Zupanc startující s Mitsubishi Lancer EVO IX z Gassnerova týmu, která nasbírala 115 bodů, těsně třetí s odstupem 12 bodů je zatím Jan Šlehofer a čtvrtou příčku drží se 77 body Jiří Tošovský.

Historické automobily reprezentovali v Mitropa Historic Rlly Cupu čtyři rakouští účastníci. Favorizovaný Aleš Jirátko zaslal omluvu, jelikož neměl otestované své BMW 2002 Ti pro starty v domácích soutěžích. Jasným vítězem se tak stali Gerhard Openauer s Wolfgangem Scheitzem s Fordem Escort RS 2000, kteří ostatní účastníky deklasovali a celkově obsadili druhé místo mezi historiky.

Openauer po třech podnicích předstihl dosud vedoucího Jirátka o dva body a dostal se do vedení seriálu s 60 body, druhý Jirátko má na kontě 58 a třetí Hans Wieger jezdící s Fordem Escort 1600, mimochodem v Krumlově v klasifikaci Mitropy také třetí a celkově mezi historiky devátý, nasbíral dosud 50 bodů.

Nižší účast celkem deseti posádek bojujících v poháru Mitropa zapříčinilo především pozdní zařazení 38. Rallye Český Krumlov do kalendáře. Většina posádek měla problém právě s neplánovaným termínem, protože čtrnáct dní před Krumlovem se jela tradiční slovinská soutěž a hned dva týdny po Krumlovu rakouská Castrol Rallye.

Luboš Šalát

Další články

Jak vybrat odnímatelné tažné zařízení?

Odnímatelné tažné zařízení je řešením, které je snadno dostupné a praktické. Pokusíme se vás o tom přesvědčit. Pokud vám záleží na troše pohodlí a praktičnosti, přečtěte si náš článek.

zobrazit článek >

Daňové služby Eurowag nabízejí řešení bez stresu

Setkali jste se někdy s někým, kdo rád podává daňové přiznání? Pokud ano, pravděpodobně má skvělého účetního. Většina lidí se však děsí toho, že budou muset třídit hory účtenek a faktur, seznamovat se s řadou složitých a archaických zákonů a věčně čekat na vrácení peněz.

zobrazit článek >

Závod na střechách: Vývoj a vzestup střešních nosičů pro outdoorové vybavení

Střešní nosiče jsou neocenitelným pomocníkem pro nejednoho řidiče. Umožňují přepravu lyží, jízdních kol, surfovacích prken, člunů a dalšího vybavení. Tato praktická zařízení prošla dlouhým vývojem, během nějž došlo k zásadním změnám a inovacím.

zobrazit článek >