aktuálně: 37 uzavírek, 6 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Rally Vysočina letos ve zcela nové podobě!

8. června 2010

Soutěž na technických tratích, konaná uprostřed léta - to je naprosto nová charakteristika podniku, který byl ještě nedávno tradičně zimní a na svých kluzkých svižných rychlostních zkouškách vlastně otevíral domácí soutěžní sezónu. Letos se ale pojede 16. - 17. července, všechny bližší informace o ní se budou postupně objevovat na internetových stránkách www.rallyvysocina.com.

Dávným snem organizátorů Rally Vysočina je uspořádání soutěže opravdu příjemné pro všechny zúčastněné. Kdysi to byla jedna z mála dobře organizačně zvládnutých sněhových soutěží, mnohé ´specificky české´ potíže s takovýmto druhem rally ale pořadatele donutily hledat pro svůj podnik jiný termín a jinou podobu. Centrum soutěže poslední dva roky hostila krásná Telč, v minulém roce to bylo nezvykle na konci května. Přesto se deštivé počasí soutěži nedokázalo vyhnout. „Moc si přejeme, aby letos bylo konečně hezky a aby teplé a slunečné počasí hřálo co největší množství diváků,“ usmívá se ředitel soutěže Petr Tušer. „Posunuli jsme soutěž do nádherné krajiny ´České Kanady´, kde se určitě bude návštěvníkům moc líbit. Centrum bude v Kunžaku a servisní zónu chystáme v Jindřichově Hradci, což jsou pochopitelně místa pro letní výlet jako stvořená. I proto doufáme, že krásná krajina přiláká nejen hodně diváků, ale také závodících posádek.“ Doplňme ještě, že soutěž je zařazena do Mistrovství ČR ve sprintrally, Mistrovství ČR v rally historických automobilů i do Poháru ČR v rally, vypsán je i Pohár pořadatele, kterého se mohou zúčastnit i zahraniční posádky. Důležitým termínem bude 5.7.2010, kdy bude uzávěrka přihlášek. Start do soutěže je naplánován na sobotu 17.7. na 9 hodin, v cíli jsou posádky očekávány týž den ve 14.35.

Nahlédneme-li do již schválených Zvláštních ustanovení soutěže, zjistíme, že se účastníci nedočkají dlouhých přejezdových vzdáleností mezi ´erzetami´. Naopak - vše se odehraje, jak se říká, na pětníku. Z celkové délky tratě 182,59 km tvoří celková délka rychlostních zkoušek 73,70 km, což činí 40,3 procent, a tedy víc než u většiny ostatních českých soutěží. O charakteru tratí ocitujme zápis z návštěvy tratí zástupci Asociace jezdců rally Josefa Petáka a Zdeňka Hrůzy: „Rychlejší charakter, ale pěkné RZ,“ jsou slova, která tam najdeme hned u poloviny tratí. Závěrečná zkouška byla hodnocena dokonce slovy: „Velmi pěkná a technická RZ, která má, i přes svou relativně malou délku, velkou sportovní hodnotu.“ Retardéry se nacházejí pouze na nejdelším testu soutěže (a to jen dva), i jimi ´postižená´ rychlostní zkouška byla navíc zástupci AJR pozitivně hodnocena jako „velmi rytmický úsek“. Zřejmě se tedy máme nač těšit a doufejme, že nás čekají i skvělé sportovní výkony špičkových posádek.

A tak ještě jednou nechme promluvit ředitele soutěže Petra Tušera: „Přijeďte v červenci do Kunžaku, moc se na vás na všechny těšíme!“

Karel Špaček

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >