aktuálně: 355 uzavírek, 14 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zedník jede !

7. června 2010

Po delší pauze jsme viděli v akci posádku Zedník-Pražák a Fiestu S1600. Přestože na Kopné i v Krumlově chybělo pověstné štěstí, soupeři i diváci si přišli na své. Skupina A6 je stále velmi populární a s rostoucím počtem kvalitních vozů, které jsou k dispozici po jezdcích působících nyní v kategorii S2000 a N4, roste i počet ambiciózních mladíků s touhou získat skalp profesorské dvojice.

To, že být rychlejší než Zedník není snadné, se projevilo na obou posledních závodech, kde jeli Petr s Milanem od začátku velmi rychle. Jak to ve zkratce vidí Petr Zedník a Milan Pražák?

„Prioritou našeho týmu je především velké mistrovství, ale Kopnou máme rádi, a když jsme viděli, že jsou zde i nové zkoušky, neodolali jsme a přihlásili se. Je pravda, že už jsme nějakou dobu nejeli, tak jsme Kopnou brali trochu v testovacím duchu. Časy byly dobré, ale v polovině závodu nás bohužel potkal defekt, což je ve sprintu neřešitelná věc. I tak jsme se svezli pěkně, především zkouška Kameňák byla taková, jaké se nám líbí. Je moc dobře, že se pořadatelům podařila zajistit, díky za to. Každá novinka na našich tratích je příjemná, a pokud netrpí technika a je to pravé závodění, jsme rádi. Fiesta jede dobře tak není co dodat, jsme spokojení,“ vrací se Petr Zedník k populárnímu moravskému sprintu.

Spolujezdec Milan Pražák pak upřesňuje: „Je pravda, že každá delší pauza se projeví na desetinkách vteřin, které v součtu vytváří pořadí v závodě. Také v Krumlově jsme na tom byli velmi dobře, bez větších problémů jsme byli v popředí, ale smůla v podobě technické závady (benzinová pumpa) nás připravila o stupně vítězů. Myslím si, že Fiesta jede moc dobře. Osobně nevím o žádné jiné ve světě, která by konkurovala a porážela ostatní vozy S1600.“

Tým Petra Zedníka je asi jediný, kdo Fiestu S1600 dál vyvíjí. Má to cenu, teď když je tu navíc Fiesta R2, neláká jej v této souvislosti nějaký větší obchodní projekt?

„Je potřeba připomenout, že nová Fiesta R2 je velmi dobré a relativně levné auto, ale nemůže předchozí verzi S1600 konkurovat. Vývoj, který jsme na Fiestě S1600 během poslední doby udělali je opravdu znát a je do určité míry přenositelný i na novou R2, ale jsou zde homologační omezení a ta jsou striktní. Fiesta S1600 je z komerčního hlediska pro Ford méně zajímavá, ale pro závodníka je to přeci jen jiná káva. O Fiestu jsme se mohli starat globálně ve větší míře díky nabídce M-sportu, ale já jsem zaneprázdněn vedením autosalonu Ford v Kroměříži a Pavel Fišer, který řeší komunikační záležitosti má také ještě jiné povinnosti. Myslím, že individuální vývoj s asistencí pro jiné týmy je přesně to, co nám sedí,“ vysvětluje Petr Zedník.

„Vývoj musíme dělat pořád, jinak to nejde. S Fiestou, se kterou jsme jezdili vloni nebo předloni, bychom letos neměli šanci. Navíc kluci v týmu už auto znají opravdu bezvadně. Hlavní mechanik Pavel Hřib má právě díky neustálému vývoji potřebné předpoklady pro ideální nastavení a údržbu vozu. Například teď v Krumlově trvala výměna rozvodového řemene jen 10 minut! Je to tak, že momentálně je pro nás Ford Fiesta S1600 stále to správné auto, se kterým můžeme bojovat o přední pozice, a to nás baví,“ dodává Milan Pražák.

Další soutěží, na které uvidíme populární dvojici Zedník-Pražák, je Rally Hustopeče. Věříme, že pojedou stejně rychle, a že potěší diváky a pro soupeře budou opět tvrdým oříškem.

-pr-

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >