aktuálně: 50 uzavírek, 41 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zedník jede !

7. června 2010

Po delší pauze jsme viděli v akci posádku Zedník-Pražák a Fiestu S1600. Přestože na Kopné i v Krumlově chybělo pověstné štěstí, soupeři i diváci si přišli na své. Skupina A6 je stále velmi populární a s rostoucím počtem kvalitních vozů, které jsou k dispozici po jezdcích působících nyní v kategorii S2000 a N4, roste i počet ambiciózních mladíků s touhou získat skalp profesorské dvojice.

To, že být rychlejší než Zedník není snadné, se projevilo na obou posledních závodech, kde jeli Petr s Milanem od začátku velmi rychle. Jak to ve zkratce vidí Petr Zedník a Milan Pražák?

„Prioritou našeho týmu je především velké mistrovství, ale Kopnou máme rádi, a když jsme viděli, že jsou zde i nové zkoušky, neodolali jsme a přihlásili se. Je pravda, že už jsme nějakou dobu nejeli, tak jsme Kopnou brali trochu v testovacím duchu. Časy byly dobré, ale v polovině závodu nás bohužel potkal defekt, což je ve sprintu neřešitelná věc. I tak jsme se svezli pěkně, především zkouška Kameňák byla taková, jaké se nám líbí. Je moc dobře, že se pořadatelům podařila zajistit, díky za to. Každá novinka na našich tratích je příjemná, a pokud netrpí technika a je to pravé závodění, jsme rádi. Fiesta jede dobře tak není co dodat, jsme spokojení,“ vrací se Petr Zedník k populárnímu moravskému sprintu.

Spolujezdec Milan Pražák pak upřesňuje: „Je pravda, že každá delší pauza se projeví na desetinkách vteřin, které v součtu vytváří pořadí v závodě. Také v Krumlově jsme na tom byli velmi dobře, bez větších problémů jsme byli v popředí, ale smůla v podobě technické závady (benzinová pumpa) nás připravila o stupně vítězů. Myslím si, že Fiesta jede moc dobře. Osobně nevím o žádné jiné ve světě, která by konkurovala a porážela ostatní vozy S1600.“

Tým Petra Zedníka je asi jediný, kdo Fiestu S1600 dál vyvíjí. Má to cenu, teď když je tu navíc Fiesta R2, neláká jej v této souvislosti nějaký větší obchodní projekt?

„Je potřeba připomenout, že nová Fiesta R2 je velmi dobré a relativně levné auto, ale nemůže předchozí verzi S1600 konkurovat. Vývoj, který jsme na Fiestě S1600 během poslední doby udělali je opravdu znát a je do určité míry přenositelný i na novou R2, ale jsou zde homologační omezení a ta jsou striktní. Fiesta S1600 je z komerčního hlediska pro Ford méně zajímavá, ale pro závodníka je to přeci jen jiná káva. O Fiestu jsme se mohli starat globálně ve větší míře díky nabídce M-sportu, ale já jsem zaneprázdněn vedením autosalonu Ford v Kroměříži a Pavel Fišer, který řeší komunikační záležitosti má také ještě jiné povinnosti. Myslím, že individuální vývoj s asistencí pro jiné týmy je přesně to, co nám sedí,“ vysvětluje Petr Zedník.

„Vývoj musíme dělat pořád, jinak to nejde. S Fiestou, se kterou jsme jezdili vloni nebo předloni, bychom letos neměli šanci. Navíc kluci v týmu už auto znají opravdu bezvadně. Hlavní mechanik Pavel Hřib má právě díky neustálému vývoji potřebné předpoklady pro ideální nastavení a údržbu vozu. Například teď v Krumlově trvala výměna rozvodového řemene jen 10 minut! Je to tak, že momentálně je pro nás Ford Fiesta S1600 stále to správné auto, se kterým můžeme bojovat o přední pozice, a to nás baví,“ dodává Milan Pražák.

Další soutěží, na které uvidíme populární dvojici Zedník-Pražák, je Rally Hustopeče. Věříme, že pojedou stejně rychle, a že potěší diváky a pro soupeře budou opět tvrdým oříškem.

-pr-

Další články

Autocamping Rozkoš je i letos vzorně připraven pro hosty

V anketě o 20 nejlepších kempů Česka a Slovenska pro rok 2023, které zveřejnil web kempy-chaty.cz, se ATC Rozkoš umístil v polovině TOP 20. Pořadí určila spokojenost hostů, o kterou se s webem podělili.

zobrazit článek >

Celoroční pneumatiky: Jak poznat, že jsou v pořádku a na co si dát pozor

Měníte dvakrát do roka pneumatiky u svého automobilu nebo spoléháte na pneumatiky celoroční? Jaké výhody přinášejí celoroční pneumatiky, jak poznat, že jsou stále v dobrém stavu a na co si dát pozor?

zobrazit článek >

5 důvodů, proč si vybrat ojetý vůz z programu Škoda Plus

Přemýšlíme o koupi ojetého vozu a honí se vám hlavou otázky jako: Jaký vůz si vybrat? Jaká značka je nejspolehlivější? A kde vzít jistotu, že vybrané auto není kradené a je v dobrém technickém stavu? Jedním z nejlepších možných řešení je sáhnout po certifikovaném ojetém automobilu z programu Škoda Plus. V tomto článku se podíváme na 5 pádných důvodů, proč si vybrat pro ojeté vozy Škoda z programu Škoda Plus.

zobrazit článek >