Počátkem září čeká Loprais Tatra Team náročná zkouška v podobě startu na Silk Way Rally z Petrohradu do Soči. Nový vůz pro tuto soutež už vyjel k prvním testům. Nové závodní nářadí Aleše Lopraise na bázi Tatry 815 vznikalo jako zevrubná evoluce repasovaného vozu, s nímž Aleš startoval na Dakaru 2009.
„Zúročili jsme do tohoto vozu všechny zkušenosti z minulých let. Zároveň jsme měli dobře identifikované oblasti, kde bychom se mohli zlepšit, a na ty jsme se primárně zaměřili,“ poznamenává Aleš Loprais.
Zevnějšku zaujme zcela nová nástavba zajímavých a dynamických tvarů a grafického designu, na který si fanoušci už zvykli. „Nástavbu jsme stavěli ve vlastních dílnách a udělali ji přesně takovou, jakou jsme potřebovali. Má nový design i konstrukci, která splňuje naše očekávání,“ pokračuje Aleš. Dílčími modifikacemi prošly prakticky veškeré části podvozku, ale i motor s příslušenstvím, které je už na pohled odlišného uspořádání. „Je to dobré, už náš poslední vůz byl výkonný, ale teď máme ještě rychlejší a silnější auto, výkonově jsme se dostali už na hranici 1000 koní,“ pokračuje Aleš Loprais.
Tým dovezl do vojenského prostoru Záhorie u Senice nejen nový speciál, ale i repasovaný vůz, s nímž Aleš Loprais startoval na dakaru a dobyl třetí msto na loňské Silk Way Rally. Vůz je ve stavu, že by mohl nastoupit k jakémukoli závodu, zde však hlavně poskytoval zpětnou vazbu a nabízel možnost bezprostředního srovnání. Od středy do soboty se nový speciál téměř nezastavil. „Sami jsme překvapeni pokrokem, který na novém voze nastal, subjektivně jde o 20 až 30 procent lepší pocit z řízení, rychlosti i akcelerace, vůz má klidnější a čitelnější chování než jeho předchůdce. Už při vizuálním pohledu na jízdu jako by bylo auto pomalejší, ale pohled na stopky je daleko optimističtější. Skvělý pocit mám i z motoru, neboť akcelerace je vynikající,“ dodává Aleš.
Sobotní část testů byla už i společenskou událostí, když horké sedadlo spolujezdce v novém speciálu okusila celá řada pozvaných hostů, kteří si s týmem mohli v Senici prožít svůj dakarský den. K dispozici jim byla prakticky celá dakarská flotila týmu včetně legendární Pumy s Karlem Lopraisem za volantem. Květnová část testů nebyla rozhodně poslední, zkoušky nového speciálu budou pokračovat a hlavním projektem týmu bude další fáze stavby už oznámeného kapotového speciálu, který by měl technické poznatky ze stavby vozů posunout o další kus.
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.