Do závěrečné trilogie mistrovství světa v rallye WRC vstupuje Citroën Sport s dvěma vozy Citroën C4 WRC a s obvyklými posádkami: Sébastien Loeb - Daniel Elena a Dani Sordo - Marc Martí.
Po rychlém sledu dvou podniků, Rallye Katalánsko a Rallye Korsika, měly posádky jen týden na to, aby znovu nabraly síly k bojům na nejsevernějším ostrově Japonska Hokkaido, kde se jede v pořadí 14. soutěž letošního dramatického ročníku. Centrem rallye je město Obihiro, z něhož vyrážejí šotolinové tratě. Od svého zařazení do seriálu mistrovství světa v roce 2004 je Japonská rallye považována za komplexně pojatou. Servis je situován vždy v dostatečné vzdálenosti k rychlostním zkouškám, a tak se posádky nemusí potýkat s problémy s načasováním a příjezdy do časových kontrol.
Šotolinové tratě vedou lesy v horách na sever od města. Množství cest je však uměle vytvořených a nekopíruje přesně okolní terén. Jsou rychlé, ale často úzké. Hluboké příkopy zakrývá hustá vegetace, která skryje i nebezpečné kameny. Rychlostní zkoušky jsou navíc obvykle zakryté klenbou stromů, jejichž koruny zabraňují průniku slunečních paprsků. Z toho důvodu zůstává šotolina dlouho promáčená vodou a trať může být v tento roční čas extrémně kluzká.
Role „zametače trati“ proto může být pro dosažené časy hodně důležitá. Sébastien Loeb bude do úvodu soutěže startovat až z druhé pozice díky postavení v poháru jezdců, kde je druhý za Marcusem Grönholmem. Díky tomu může těžit z toho, že mu Marcus vyčistí trať, což by mohlo být jeho výhodou. Z tohoto postavení by mohl Loeb profitovat v pátečních zkouškách. Sébastien Loeb se netají tím, že by v Japonsku chtěl útočit na další vítězství kariéry. To 35. přišlo společně s Danielem Elenou na Korsice. Oba mají dost zkušeností, aby japonský thriller napsali sami. Loni ho vyhráli v barvách týmu Kronosu právě před Grönholmem.
Úkolem pro Sebastiana bude vítězstvím snížit náskok Marcuse a přiblížit se mu co nejvíce v tabulce. Dani Sordo je v Japonsku s jinými úkoly. Má sbírat zkušenosti na tomto podniku, které mu zatím chybí. V žádném případě to ale neznamená, že nechce zajet nejlepší výsledek.
Speciály obou pilotů jsou na soutěž dobře připravené a díky tomu bude možné pomýšlet na dobré časy a zopakovat některá letošní slibná umístění jako například na Novém Zélandu v Portugalsku nebo v Argentině.
K tomu říká stájový šéf Guy Fréquelin: „Myslím, že můžeme očekávat další tuhý, ale vzrušující boj. Sébastien, Dani a obě C4 se musí pokusit získat více bodů než Marcus Grönholm, který má stále slušný náskok a bude hodně silným soupeřem. To jsme ostatně viděli už loni. Dani a Marc však musí spíše bojovat sami se sebou a s nedostatkem zkušeností než se záludnostmi tratí. Tento terén bude nový i pro vůz C4 WRC díky svým specifikům, ale všichni v našem týmu Citroën Sport se těší na tuto výzvu, která nás v Japonsku čeká.“
Sedíte celé dny v kanceláři a se rozhodli jste se pojmout letošní dovolenou trošku aktivněji?
zobrazit článek >Stejně, jako se dá interiér auta upravit dražšími položkami, jako jsou nové potahy sedadel, se nabízí i několik cenově přijatelnějších variant, které však taktéž vykouzlí vkusnější vnitřek auta, v němž bude doslova radost cestovat, jak na to?
zobrazit článek >Není tajemstvím, že Češi milují škodovky. Auta značky s českými kořeny jsou doslova na každém rohu. Které další automobilky a modely mají na našem trhu zastání? Podívejte se na žebříček deseti nejprodávanějších automobilových značek a vozů v České republice.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.