aktuálně: 1777 uzavírek, 29 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Volfům se závod příliš nepovedl

24. října 2007

Jiří Volf s navigátorem Jiřím Volfem se zúčastnili o víkendu náročné Rally Vsetín. Podmínky a neustálé změny harmonogramu z důvodu počasí přineslo posádkám nemalé problémy a nutnost neustále improvizovat.

Zhodnocení teamu Jiřího Volfa přinášíme jako poslední tiskovou zprávu Jirky Volfa z podniků mistrovství ČR v rally 2007, protože poslední podnik Rally Hradec Králové byl definitivně zrušen. Programem teamu, ale dále zůstává setkání mistrů a Pražský rallysprint.

Jak probíhala z vašeho pohledu rally Vsetín: „Kdybych věděl do čeho s Jirkou jdeme, pravděpodobně bych si sehnal sněhové dělo a vlečku s blátem, vše bych umístil na našem testovacím úseku ve Vyškově a týden tam testoval pneu a jízdu na sněhu a blátě!“ směje se Jiří Volf.

„Šli jsme do toho získat body a doufali, že budeme pokračovat v Hradci, vše je jinak. Na první RZ jsem se učil opět jezdit po pauze, následovali hodiny a cca 7s ztráty, chtěl jsem tahat na RZ 2. Tam zase začalo nám a posádkám okolo nás sněžit tak, že bylo možné RZ absolvovat pouze na mlhová světla, objevila se před námi bílá zeď. Nedobrovolně jsme si vyzkoušeli, že rozpis sedí. Našeho hlavního soupeře jsme dokázali porazit až na posledních dvou RZ první den, ztrátu jsme ale nestáhli. Šli jsme spát na šestém místě absolutně, to ještě panovala spokojenost.“

Na rozdíl od pátku jsi se sobotou nebyl spokojený, proč: „Ano, ráno mě zrušili RZ 5-7, to mě rozhodilo, věděl jsem, že potřebujeme hodně kilometrů, dostát se do tempa a porazit Pepu Semeráda, všichni mi radili mokré gumy. Já jsem ale paličák, risknul jsem polozimní typ a na RZ 8,10 ztratil cca 40s, navíc jsme vylétli mimo trať a jak zázrakem nepoškodili auto.“

Ztrátu jsi nechtěl dohnat, nebo prostě chybělo tempo: „Jestli mám být upřímný, asi by šlo jet ještě rychleji. Auto máme pojištěné, ale riziko poškodit vůz mě za to prostě nestálo. Proto už jsem jel jen tak abychom se nepropadli v celkovém hodnocení a výsledek dovezli nějak do cíle. Dvě posádky jsme za sebou neudrželi. Výsledně třetí v hodnocení produkčních vozů pro mne bylo důležitější než vize porazit Semeráda nebo Vlčka. Stejně by nám již chyběl poslední závod na to je porazit,“ konstatuje Jiří Volf.

Máte nového partnera na vozidle ve formě promotéra mistrovství, je to dlouhodobá spolupráce? : „To nedokážu posoudit. Ano Mediasport nám podporu poskytnul, jde ale o aktivitu Jirky Volfa - spolujezdce, za kterou jsem velmi vděčný a doufám, že bude ještě pokračovat,“ upřesňuje Jura.

„Hodnotím sezónu jako dobrou, kromě mé chyby v Pelhřimově, jsme se vždy pohybovali na špičce nebo mezi špičkou mistrovství, máme své vlastní auto, které neustále zdokonalujeme a nejsme závislý na pronájmech. Rozpočet byl letos vyrovnaný a peníze budou snad stačit na zbytek 2007. Třetí místo v N a mezi produkčními vozy je slušné.

Teď se jedeme vyblbnout na setkání mistrů v Sosnové a pobavit diváky v Praze. Veškeré další aktivity budou směřovat na zajištění budgetu na velké mistrovství v rally 2008. Děkujeme proto všem, kteří se jak finančně tak aktivně podíleli na našem výsledku,“ dodal Jirka.

Volf Media Service

Další články

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >