aktuálně: 355 uzavírek, 10 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Tři zatáčky k historickému juniorskému úspěchu

11. května 2010

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vedli po celý závěrečný den Rally Nový Zéland, aby s šesti nejrychlejšími časy zopakovali svůj nejlepší výsledek v mistrovství světa FIA WRC - druhé místo. Posádku juniorského týmu Citroën totiž dělilo od premiérového prvenství pouhých 2,4 sekundy.

Poslední dějství rally bylo sice nejkratší z celého programu, nicméně o absenci hrůzostrašných momentů nouze vůbec nebyla. Pouhých 81,70 km ve dvou průjezdech nabídlo velkou show. Na trať coby vedoucí jezdech samozřejmě vyrážel první Sébastien Ogier a na Te Hutawai (RZ 18) ho čekaly obzvlášť obtížné podmínky a ztratil tak 4,5 sekundy ze svého náskoku. „Hned na začátku programu jsme chytili hodiny a to nás stálo minimálně 10 sekund a vedení,“ vysvětloval pilot Citroën Junior Teamu. „Na Whaanga Coast jsme museli hodně vymetat trať. Snažil jsem se jet, co to dá s vědomím, že si moc nepolepšíme, ale bylo potřeba ztratit co nejméně.“

Stejně jako Sébastien Ogier vylétl z tratě na RZ 19 na Whaanga Coast, udělal tu velkou chybu také Sébastien Loeb a ztratil kolem 50 sekund. A tak se pilot Citroën Junior Teamu mohl znovu vrátit do čela podniku na poslední rychlostní zkoušku. Do té doby totiž Rally Nový Zéland připomínala skvělou stíhací jízdu obhájce mistrovského titulu.

Na Te Hutewai 2 (RZ 20) Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jeli opět opravdu na maximum. Díky druhému nejrychlejšímu času uhájila francouzská posádka pozici a náskok 6,2 sekundy na nového rivala – Jari - Matti Latvalu. Citroën C4 WRC s číslem 7 vyrazil do posledního dějství v trojici nejlepších, kteří se srovnali do 20 sekund. Sébastien a Julien zvládli odrazit atak Sébastiena Loeba, ale malá chyba je nakonec stála několik drahocenných sekund a hlavně průběžné první místo!

„Byli jsme tak blízko našemu prvnímu vítězství ve WRC,“ říkal Sébastien. „Smyk tři zatáčky před koncem nás připravil o skvělý výsledek. Ale nic by to nemělo ubrat z toho, že byť jsme bojovali o vítězství až do polední zkoušky, předčil celkový výsledek při našem prvním startu na Novém Zélandu všechna naše očekávání. Je to pro nás velmi povzbuzující a těším se, že brzy úsilí naše a celého týmu vykrystalizuje v naše první vítězství.“

I když nakonec vyhrál s náskokem 2.4 sekundy Jari - Matti Latvala, Sébastien Ogier a Julien Ingrassia ovšem nezajeli svůj vůbec nejlepší výsledek za dobu jejich účasti v seriálu WRC. 'Pouze' ho vyrovnali, neboť předtím finišovali na druhém místě při Rally Acropolis 2009.

„Sébastien a Julien zajeli fantastickou rally,“ zhodnotil manažer Citroën Junior Team Benoit Nogier. „Odvedli výjimečný výkon, třebaže poslední průjezd změnil absolutně vše. Výsledek znamená obrovskou spokojenost pro celý tým, který pracoval na jejich cestě nahoru od loňské sezony. Technicky jsme neměli sebemenší problém. V Portugalsku budeme nasazovat znovu dva Citroëny C4 WRC pro Sébastiena Ogiera a Kimi Räikkönena, a doufáme, že budeme ve hře znovu.“

Citroën Sport

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >