aktuálně: 37 uzavírek, 8 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Labská Trotina Rallye zrušena !

22. října 2007

Hlavní pořadatel Virgin Racing Team oficiálně oznámil zrušení závodu Labské Trotina Rallye. Stalo se tak po kompletním odmítnutí cca 150 pořadatelů, kteří se starají o bezpečnost závodu přímo na trati.

„Kompletní skupiny pořadatelů, zajišťující některé rychlostní zkoušky, mně ústy svých vedoucích oznámily, že se letos nezúčastní. Vzhledem k tomu, že to je spousta lidí, a to ještě nemám konečné informace, jak by to vypadalo na nových úsecích závodu, resp. celé nové etapě, nejsme schopni dát tak velké množství proškolených a věci znalých a spolehlivých pořadatelů dohromady. I vzhledem k termínu to považuji za nejisté a proto raději ruším závod nyní, než těsně před jeho startem, kdy bychom najednou zjistili, že nás je málo. Celý dopad by tak byl daleko bolestivější jak pro závodníky, tak i pro nás. (I když my už máme v podstatě téměř vše hotovo, takže všechny věci jako bezpečnostní plány, itineráře, povolení, materiál atd… nám je k ničemu.),“ řekl Libor Pavlata, ředitel závodu.

Labská rally se jela celkem čtyřikrát, z toho byly první dva ročníky na Novopacku a v okolí Hořic, to celé jako Českomoravský pohár, přičemž po úspěšné kandidatuře následovaly dva roky v seriálu MČR ve Sprintrally. Vzhledem k vyšší úrovni celého seriálu a tím i náročnosti na celkovou úroveň byl závod přenesen do Orlických hor okolí krásné příhraniční vísky České Petrovice, odkud je nejblíže k městu Žamberk. Všechny čtyři roky se jel divácky velmi populární prolog v Hradci Králové. Tímto 'horským přesunem' se zařadila Labská Trotina Rallye mezi úplně nejtechničtější závody v ČR vůbec. Horské klikaté silničky dostaly navíc nové povrchy, takže krásné hladké asfalty ze zatáčky do zatáčky připomínaly tolik námi žádané zahraniční tratě. Svezli se tady nejlepší jezdci České republiky, jako jsou Kopecký, Pech, Peták, Triner, Vojtěch, Flídr a mnoho dalších a talentovaných, které ani nelze všechny vyjmenovat, ačkoli by si to zasloužili.

I pro letošní ročník se chystaly zajímavosti jak v oblasti techniky – Super 2000 tak i jezdecké - Jára Vančík apod. „Je mně to samozřejmě líto, protože rally mám hrozně rád, sám jsem 5 let závodil, takže si zhruba umím představit pocity z jízdy na technické trati, kterých je u nás, vzhledem k charakteru krajiny takový nedostatek a pokud, tak jsou v chráněných oblastech. Na druhou stranu musím říct, že velká odpovědnost pořadatele rally mně nedovoluje riskovat nedostatečné zajištění bezpečnosti tratí. Přeci jen jde o životy lidí, dokud se nic nestane – a u nás na Labské zatím nikdy nic naštěstí vážného nebylo – tak je všechno v pohodě. Jenže stačí nějaký vážnější úraz a je všechno jinak. Okamžitě se pak všichni po právu musejí ptát, jak byla zajištěna trať? Další věcí je, že stejně jako nechceme my být omezováni v našem krásném sportu, přijde mně minimálně k zamyšlení, jak velký smysl má, vykonávat nějakou činnost v místě kde lidi, kteří tam bydlí jsou z dosti velké části proti. Každopádně jsme udělali letos co šlo a všechno nadvakrát, bohužel s výsledkem nulovým.“

„V každém případě bych chtěl poděkovat všem, kteří nás podporovali a pomáhali celé ty roky. Divákům, jezdcům, pořadatelům a lidem z FASu, kteří byli vždycky taktéž ochotni pomoct. Samostatný dík samozřejmě patří partnerům závodu v čele s Auto Trotina pana Šimurdy, taktéž člověka, který ve svém volném čase závodí, Honzovi Regnerovi z Barum Rally, protože nám pomáhal v podstatě se vším, panu Rosickému,šéfovi bezpečnostních komisařů, za nezištné rady a proškolování lidí na trati a novinářům, kteří se starají o stále ještě nedostatečnou publicitu rally u nás. Tímto s pořádáním závodů končíme a já doufám, že se ve Východních Čechách brzy najde někdo, kdo bude pokračovat, třebas někde, kde to bude jednodušší. Každopádně jsem ochoten pomoci s tratěmi u nichž, myslím, dokážu vycítit jsou-li zajímavé či nikoli, ale i s jinými činnostmi,“ uvedl Libor Pavlata.

-pr-

Další články

3D tisk a autonomní vozidla: Jak se technologie podílí na vývoji chytrých aut

Automobilový průmysl prochází revolucí a autonomní vozidla se stávají realitou rychleji, než by si mnozí představovali. S tím, jak se technologie vyvíjejí, hraje 3D tisk klíčovou roli nejen ve vývoji, ale i v samotné výrobě těchto vozidel. Jak konkrétně 3D tisk přispívá k inovacím v oblasti autonomních aut?

zobrazit článek >

Děti na kole na silnici: Kdy a jak je správně připravit na jízdu mezi auty?

Jízda na kole je pro děti skvělým způsobem, jak se hýbat a získat větší samostatnost. Jakmile ale začnou jezdit mimo cyklostezky, na komunikacích sdílených s auty, je nutné je dobře připravit. Kdy je ten správný čas a jak je naučit bezpečnému pohybu na silnici?

zobrazit článek >

Styl na silnici: Nejlepší pánské účesy pro muže za volantem

Představte si to – vyrážíte na dlouhou cestu, vaše oblíbená hudba hraje v rádiu, ale při pohledu do zpětného zrcátka si říkáte: „Můj účes by potřeboval trochu vylepšit.“ Dobrá zpráva je, že správný střih vám může dodat nejen sebevědomí, ale i pohodlí za volantem.

zobrazit článek >