aktuálně: 37 uzavírek, 27 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Defekty stály Orsáka páté místo

22. dubna 2010

Druhé dějství mezinárodního českého šampionátu v rally se odehrál uplynulý víkend na Šumavě. Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava v Klatovech nabídla opět strhující bitvu o vítězství. Za favorizovaným kvartetem jezdců bojujících o absolutní prvenství vedl zbytek startovního pole podobně jako při úvodní Valašské rally Jaroslav Orsák. Také tentokrát mu výborná pátá příčka vyklouzla mezi prsty, naštěstí to nebylo tak dramatické jako v prvním případě. Vinou dvou defektů pneumatik valašský mladík v závěru soutěže klesl na šesté místo.

Karty byly namíchány už na tradičním Klatovském okruhu, kde se čtveřice Valoušek, Kresta, Tarabus a Pech okamžitě odpoutala od „zbytku světa“. Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík vstoupila se svým Lancerem Evo 9 sk. N do závodu šestým časem. Hned na následujícím měřeném úseku Orsák předstihl Štajfa a zabydlel se na páté pozici. Během páteční etapy si postupně vypracoval půlminutový náskok na svého nejbližšího pronásledovatele, kterým byl celou soutěž Vojtěch Štajf s Imprezou Sti N15. „První etapa probíhala přesně podle plánu. Našim cílem bylo páté místo a to se nám dařilo bez problémů držet. Mitsubishi se nám povedlo po Třebíči doladit a fungovalo výborně. Jen já jsem se nějak nemohl dostat do tempa,“ posteskl si večer v Klatovech pětadvacetiletý jezdec.

V sobotu čekalo na jezdce ještě osm rychlostních zkoušek a zdaleka nebylo rozhodnuto. Orsák ztrácel na Pecha s nejrychlejším produkčním vozem více než minutu a jeho jediným úkolem bylo udržet skvělé umístění až do cíle. Na první ranní osmnáctikilometrové vložce však dokázal zajet čtvrtý čas a projel cílem o 12 sekund rychleji než Pech, který jel jen s pohonem zadní nápravy. V podobném duchu se nesla situace během celé první sekce a Pechův náskok se smrskl na 23,7 s. Štajf si nadále udržoval uctivý půlminutový odstup.

Na RZ12 se bohužel situace otočila. Orsák prorazil pneumatiku, ztratil 35 sekund a klesl na šestou pozici: „Levým předním kolem jsem trefil kámen a osm kilometrů jsme museli absolvovat s defektem pneumatiky. V závěru soutěže jsme se ještě snažili dohnat ztrátu a Štajfa předstihnout, ale vinou rozhozené geometrie přední nápravy se nám to nepodařilo.“

Strhující duel nakonec rozhodla finálová vložka. 2 km před cílem přišel druhý defekt pneumatiky a Jaroslav Orsák se definitivně musel spokojit se šestým místem.

Ani druhý den technika nezklamala a tým K.I.T. Racing pracoval opět na jedničku. Dalším startem posádky Orsák - Vajík bude slovenská Rallye Prešov na konci dubna. Jede se bohužel ve stejném termínu jako Rally Lužické hory, takže při druhém rallysprintu sezony Orsáka neuvidíme.

Zdeněk Weiser

Další články

Jak sjednat pojistku na auto, která bude odpovídat vašim potřebám

Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.

zobrazit článek >

Na co si dát pozor u sjednání povinného ručení při koupi ojetého vozu?

Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.

zobrazit článek >

Elektrický řetězový kladkostroj - nezbytný pomocník v mnoha odvětvích

Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.

zobrazit článek >