Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Defekty stály Orsáka páté místo

22. dubna 2010

Druhé dějství mezinárodního českého šampionátu v rally se odehrál uplynulý víkend na Šumavě. Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava v Klatovech nabídla opět strhující bitvu o vítězství. Za favorizovaným kvartetem jezdců bojujících o absolutní prvenství vedl zbytek startovního pole podobně jako při úvodní Valašské rally Jaroslav Orsák. Také tentokrát mu výborná pátá příčka vyklouzla mezi prsty, naštěstí to nebylo tak dramatické jako v prvním případě. Vinou dvou defektů pneumatik valašský mladík v závěru soutěže klesl na šesté místo.

Karty byly namíchány už na tradičním Klatovském okruhu, kde se čtveřice Valoušek, Kresta, Tarabus a Pech okamžitě odpoutala od „zbytku světa“. Posádka Jaroslav Orsák - Karel Vajík vstoupila se svým Lancerem Evo 9 sk. N do závodu šestým časem. Hned na následujícím měřeném úseku Orsák předstihl Štajfa a zabydlel se na páté pozici. Během páteční etapy si postupně vypracoval půlminutový náskok na svého nejbližšího pronásledovatele, kterým byl celou soutěž Vojtěch Štajf s Imprezou Sti N15. „První etapa probíhala přesně podle plánu. Našim cílem bylo páté místo a to se nám dařilo bez problémů držet. Mitsubishi se nám povedlo po Třebíči doladit a fungovalo výborně. Jen já jsem se nějak nemohl dostat do tempa,“ posteskl si večer v Klatovech pětadvacetiletý jezdec.

V sobotu čekalo na jezdce ještě osm rychlostních zkoušek a zdaleka nebylo rozhodnuto. Orsák ztrácel na Pecha s nejrychlejším produkčním vozem více než minutu a jeho jediným úkolem bylo udržet skvělé umístění až do cíle. Na první ranní osmnáctikilometrové vložce však dokázal zajet čtvrtý čas a projel cílem o 12 sekund rychleji než Pech, který jel jen s pohonem zadní nápravy. V podobném duchu se nesla situace během celé první sekce a Pechův náskok se smrskl na 23,7 s. Štajf si nadále udržoval uctivý půlminutový odstup.

Na RZ12 se bohužel situace otočila. Orsák prorazil pneumatiku, ztratil 35 sekund a klesl na šestou pozici: „Levým předním kolem jsem trefil kámen a osm kilometrů jsme museli absolvovat s defektem pneumatiky. V závěru soutěže jsme se ještě snažili dohnat ztrátu a Štajfa předstihnout, ale vinou rozhozené geometrie přední nápravy se nám to nepodařilo.“

Strhující duel nakonec rozhodla finálová vložka. 2 km před cílem přišel druhý defekt pneumatiky a Jaroslav Orsák se definitivně musel spokojit se šestým místem.

Ani druhý den technika nezklamala a tým K.I.T. Racing pracoval opět na jedničku. Dalším startem posádky Orsák - Vajík bude slovenská Rallye Prešov na konci dubna. Jede se bohužel ve stejném termínu jako Rally Lužické hory, takže při druhém rallysprintu sezony Orsáka neuvidíme.

Zdeněk Weiser

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >