aktuálně: 37 uzavírek, 5 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Citroëny C4 WRC míří do pouště

1. dubna 2010

Po Švédsku a Mexiku míří seriál mistrovství světa v rally do Jordánska. Vítězové posledního podniku v Latinské Americe, Sébastien Loeb a Daniel Elena, by si na Středním Východě rádi připsali WRC vítězství s pořadovým číslem 56. Druzí z předcházejícího startu v roce 2008, Dani Sordó a Marc Martí stojí opět před úkolem získat pro svůj Citroën Total WRT Team co nejlepší výsledek.

Nezvyklý termín i nadmořská výška

Po svém premiérovém ročníku před dvěma lety se Rally Jordánsko vrací do kalendáře světového šampionátu FIA. Vzhledem k velkolepé pouštní krajině nemá tento podnik mezi ostatními rally obdoby. Sevřené, rychlé a na uválcovaném povrchu se zdejší rychlostní testy jedou převážně pod úrovní mořské hladiny. Rally je sice stejně jako všechny ostatní v programu mistrovství světa rozložená do tří dní, nicméně poměrně nezvykle se koná v termínu od čtvrtka do soboty.

Loeb: „Hodně se jezdí naslepo“

I když Sébastien Loeb podobné povrchy nezatracuje, tentokráte zůstává neutrální. „Dominovali jsme v Mexiku, ale to neznamená, že bychom měli polevit. Naši soupeři jsou na tomto povrchu totiž ještě více doma a budou jistě lepší o následujícím víkendu. Vítězství by pro nás a Citroën bylo vynikající, ale nebude to rozhodně lehké. Rychlostní zkoušky se jedou hlavně pouští, takže často není nic vidět a člověk řídí pomalu poslepu. Bude nutné se přesně řídit poznámkami, protože sem tam vykoukne skála.“

Na této rally bude nutné počítat i s ambicemi Dani Sorda. Druhý muž ročníku 2008 jde na start s velkým odhodláním: „Výsledky, kterých jsme dosáhli ve Švédsku a Mexiku, nám dělají reklamu. Co je pro nás výhodou, že pojedeme až sedmí. Budeme mít zajištěnu dobrou trajektorii, protože nám trať vymetou. Být na stupních vítězů, to by byl dobrý výsledek pro Marka a mě.“

Trasy poznamenaly bouřky

Stejně jako na většině šotolinových soutěží, bude vymetání trati zaměstnávat nejen posádky, ale i celé týmy. „Terén v Jordánsku je velmi obtížný. Trasy jsou pokryty vrstvou více méně volného štěrku, což je závislé na kvalitě práce pořadatelů na silnicích, “řekl Loeb. „Víme, že tam byly prudké bouře, které poškodily silnice. Byly sice opraveny, ale určitě to může mít vliv. V každém případě by se druhé průjezdy měly odehrávat na podkladu s jinou přilnavostí.“

V rámci přípravy na Rally Jordánsko a Turecko absolvoval Citroen Racing „praxi“ v jižním Španělsku. Tam také byla ideální šance na dopilování nastavení vozů pro podobné typy povrchů. „Vývoj C4 WRC je velmi úspěšný a dají se očekávat další zásadní změny. Tyto testy jsou však nevyhnutelné,“ uvedl Dani Sordo.

Citroën Sport

Další články

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >

Co byste měli vědět o pneumatikách Bridgestone a proč jsou skvělou volbou?

Bridgestone, světový lídr v produkci pneumatik, nabízí špičkovou technologii a inovace v rámci pneu pro osobní vozy, SUV a 4x4. Tady se podíváme na to co je značka Bridgestone vlastně zač, jaké pneu nabízí a co za výhody přináší řidičům, kteří hledají spolehlivost, bezpečnost a výkon.

zobrazit článek >