aktuálně: 1709 uzavírek, 15 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Horácká rally připravuje pro diváky velký tahák

31. března 2010

Diváckým tahákem Horácké rally, která v sobotu 3. dubna odstartuje letošní devítidílný seriál ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally, bude účast obou loňských mistrů Romana Kresty a Jaroslava Orsáka.

Do soutěže je přihlášeno celkem 99 posádek, diváci uvidí na trati vedle plejády produkčních aut i čtyři vozy specifikace WRC a stejný počet vozů kategorie Super 2000. Jednadvacátý ročník Horácké rally bude poprvé v historii otevírat šampionát jednodenních rally, zaroveň se započítává do hodnocení K4 Pohár České republiky v rally, Dámský pohár a Pohár mládeže v rally.

„Začínali jsme v minulosti na podzim a seriál uzavírali. Potom jsme přesunuli termín do letních měsíců. Nyní kalendář sprintrally zahajujeme, což je příslibem k jezdecké kvalitě. Na konci sezony už mnozí jezdci šetří finance a závody vynechávají,“ uvedl Miloš Morávek, ředitel Horácké rally na tiskové konferenci v Brně. Na startu se představí čtyři jezdci s národní prioritou ASN, a to Roman Kresta se spolujezdcem Tomášem Kašpárkem i obhájce loňského prvenství v Třebíči Jaromír Orsák s navigátorem Karlem Vajíkem budou řídit vozy Mitsubishi Lancer EVO IX. Není bez zajímavosti, že Kresta začínal svou jezdeckou kariéru právě na Horácké rally v roce 1994. Tehdy debutoval společně se spolujezdcem Janem Tománkem na voze Škoda Favorit. Josef Peták s Alenou Benešovou pojedou s Peugeotem 207 S2000 a Jan Černý s Pavlem Kohoutem se přihlásili s vozem Subaru Impreza STi. „V silném startovním poli bude obtížné uspět. Pokud skončíme třetí mezi vozy WRC, tak to bude náš velký úspěch,“ řekl třebíčský jezdec David Komárek, který loni v Horácké rally skončil pátý. Další vozy WRC budou pilotovat Jan Štěpánek, Slovák Igor Drotár a Milan Pantálek.

Trať Horácké rally měří 211,64 kilometrů a obsahuje osm rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích o celkové délce 68,18 km. „Kromě termínu se změnila také trať. Vracíme se do původních lokalit na Bítešsko, Náměšťsko a Velkomeziříčsko. Tyto tratě se jezdily už i v minulosti, ale v opačném směru, pro jezdce budou úplně nové. Všechny rychlostní zkoušky odjedeme na malém prostoru, takže bude soutěž divácky nesmírně atraktivní. Využili jsme osvědčené úseky z minulých let, ke kterým jsme přidali nové, které jsou situovány do prostoru okolo Náměště nad Oslavou,„ pověděl Morávek. Rychlostní zkouška Otradice – Čikov využívá podstatnou část tratě závodu do vrchu v Náměšti nad Oslavou. “Pojede se také populární zámecký vrch, který se v uplynulých letech jezdil do kopce, ale letos se pojede z kopce. Tato trať plná zatáček bude jistě divácky atraktivní," pověděl Morávek.

První posádka odstartuje v sobotu 3. dubna v 8:00 hodin na Karlově náměstí v Třebíči. Na stejném místě dorazí na cílovou rampu první dvojice ve 14:27 hodin.

Roman Ordelt

Další články

Jak se nenechat podvést při koupi ojetého vozu?

Může se zdát, že koupě ojetého automobilu je snadná a jednoduchá. Vzhledem k tomu, že se většinou jedná o velký obnos peněz, tak byste správný výběr neměli podcenit. Vyhnete se tak “pokladničce” a jiným problémům v budoucnosti.

zobrazit článek >

13 situací, ve kterých vás povinné ručení neochrání

Povinné ručení chrání řidiče, který způsobil nehodu, před vysokými náhradami škod za zničený majetek nebo podlomené zdraví ostatních účastníků. V některých případech však pojišťovna mnohdy milionové plnění nevyplatí – proč?

zobrazit článek >

Vyplatí se sezónní pojištění na motorku?

Může být přece nefér platit roční poplatek za stroj, který minimálně půl roku stojí v garáži. Podobně přemýšleli i v českých pojišťovnách, které nabízejí pojištění motocyklu jen na sezónu. Zní to výhodně, ale realita je bohužel komplikovanější. 

zobrazit článek >