Pouhý krůček od skvělého zahájení sezony byla posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s Mitsubishi Lancer Evo 9 při víkendové Valašské rally. Téměř celou soutěž držela skvělou pátou příčku v absolutním pořadí, ale v cíli ji fanoušci čekali marně. Na poslední rychlostní zkoušce bohužel přišla smůla v podobě defektu pneumatiky a následné havárie.
Do úvodní vložky startoval oranžový lancer s číslem 11 těsně před pátečním západem slunce. RZ 1 Špičky projel Jarin jako sedmý nejrychlejší, po třetím měřeném úseku Bystřička předstihl Odložilíka a posunul se o jednu příčku vpřed. Přesto nebyl spokojený s výkonem motoru a mechanici před druhou sekcí vyměnili řídicí jednotku. Od té doby fungovalo mitsubishi jako hodinky. Po havárii Jakeše postoupila posádka Orsák – Vajík na pátou pozici a v cíli první etapy měla dvacetisekundový náskok na svého nejbližšího pronásledovatele. V kategorii produkčních vozů byl Orsák klasifikován dokonce druhý za nedostižným Vencou Pechem. „Panovala maximální spokojenost,“ vyjádřil stručně své pocity pětadvacetiletý Valach.
Prořídlé startovní pole čekal ještě dlouhý sobotní den. Jaroslav Orsák vyrážel do boje s jasným cílem své vynikající postavení udržet. Na souboj s trojicí favoritů na vítězství Pechem, Valouškem a Krestou pomýšlet nemohl, nad možnosti jeho vozu byl i zbrusu nový Ford Fiesta S2000 Jaromíra Tarabuse. Všechny ostatní speciály kategorie Super 2000 však držel bezpečně v šachu a bez problémů kontroloval situaci. Nejbližší soupeř Roman Odložilík druhý den zrychlil, ale nedokázal se přiblížit na bitevní vzdálenost. Před finálovým průjezdem obávané Valašské bomby měl Orsák dostatečný náskok 24 sekund.
Asi kilometr po startu ve Vesníku se však naděje na bohatý příděl mistrovských bodů rozplynuly. Rychlý defekt levého zadního kola, o kterém jezdec neměl ani tušení, způsobil, že vůz v rychlé jednoduché pravé zatáčce bez varování ustřelil. Lancer ve smyku zavadil o vzrostlý kmen břízy, který urazil celý závěs zadního kola. Silný náraz otočil auto o celých 360°. Jezdec i spolujezdec naštěstí zůstali nezraněni. Celá havárie se odehrála těsně před oblíbenou diváckou vracečkou „u stodoly“.
„Byla to největší smůla, kterou jsem ve své jezdecké kariéře zatím zažil,“ kroutil hlavou Orsák. „Do závěrečné vložky jsme odstartovali naprosto v klidu, jeli jsme na jistotu. Všechno vycházelo naprosto podle našich představ. Auto jelo skvěle, neměli jsme problémy s volbou pneumatik, kromě jednoho drobného sklouznutí jsme neměli ani žádné krizovky. Celý tým pracoval na jedničku. Mohli jsme mít dobře rozjetou sezonu!“
Smutek panuje i v týmu K.I.T Racing, který vůz připravuje. „Tak špatný konec výborně rozjetého závodu jsme rozhodně nečekali,“ posteskl si majitel týmu Vlastimil Neumann. „Těšili jsme se na výborný výsledek a namísto toho nás čeká plno práce a starostí. Nového auta je velká škoda. Nedá se nic dělat, život jde dál. Člověk se hlavně musí poučit z chyb...“
Chcete-li vlastnit automobil, musíte se připravit na to, že vám kromě spousty radostných chvilek často přinese také nepříjemná překvapení. Proto je vhodné množství starostí s vozem minimalizovat. Třeba uzavřením výhodného pojištění, které vás bude spolehlivě chránit.
zobrazit článek >Povinné ručení při koupi ojetého vozu má podobná pravidla jako u nového auta. Největší rozdíl tkví v tom, že prodávající ho nejprve musí zrušit a kupující si následně musí nechat auto pojistit. Vozidlo by přitom nemělo zůstat ani den nepojištěné.
zobrazit článek >Elektrické řetězové kladkostroje jsou klíčovým prvkem při manipulaci s těžkými břemeny. Jejich široké využití a univerzální vlastnosti je činí nezbytnými v různých průmyslových odvětvích, jakož i v mnoha dalších oblastech lidské činnosti.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.