Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Pabiška letos na Dakaru vylepšil své maximum

26. ledna 2010

Šestadvacátým místem David Pabiška výrazně překonal své nejlepší umístění na Rallye Dakar. „S výsledek jsem spokojený, ale stálo mě to hodně sil,“ přiznal liberecký motocyklista, jehož dřívější dakarské maximum bylo 42. pozice.

Nebýt krizové třetí etapy, mohl být jezdec stáje KM Racing ještě o nějaký stupínek výš. „Nefungovaly mi benzinové pumpy, a to mě fyzicky vysálo. Motorka mi nešla nastartovat, musel jsem hodně šlapat a byl jsem zralý na odjezd domů,“ pokyvoval hlavou čtyřiatřicetiletý Pabiška, který byl nejlepším českým motocyklistou. „Třeba bych mohl nakouknout do dvacítky, ale to, co jsme letos předvedl, vidím asi jako svou hranici. Je to v první řadě ve mně, když je někdo špičkový jezdec, mívá obvykle i větší štěstí, než ten co jede na chvostu.“

Absolutní jezdecká špička vytrvalostních soutěží je na tom podle motocyklisty sedlajícího stroj Yamaha líp hlavně v tom, že startuje v podobných soutěžích jako je Dakar celý rok. „Elita může víc makat a je tím pádem vyježděnější. My jsme proti nim amatéři a pokud se probojujeme někam do její blízkosti, tak je to obrovský úspěch,“ vyzdvihl své umístění Pabiška.

Podle jeho mínění letošní Dakar překonal svou náročností loňskou jihoamerickou premiéru. „Skoro nic se proti předešlému ročníku nezkracovalo. Nejnáročnější pro mě byla chilská poušť Atacama. Hlavně duny mi dávaly zabrat a pak nás ničilo vyčerpávající horko,“ pojmenoval největší trable účastníků 32. ročníku vytrvalostní soutěže. Dakar prý není jen polykání stovek kilometrů a kilogramů prachu. „Tahle soutěž maluje i spoustu příběhů. Najdou se takové kuriózní příhody, jako že jsem málem trefil krávu, ale dobrou náladu si děláme hlavně my motorkáři mezi sebou. Už od rána při snídani je dobrá nálada,“ usmíval se Pabiška.

Za své výborné umístění prý vděčí hlavně semknutosti a obětavosti týmu KM Racing. „Nebýt mechaniků a rad od kolegů, tak bych určitě nedosáhnul tak vysoko. Mám tu výhodu, že jsou v týmu takové osobnosti jako Josef Kalina. Dokážeme si v klidu sednout a všechny problémy vysvětlit. Ta síla je opravdu cítit. Když Josef Macháček nemohl kvůli zranění ramene pokračovat se čtyřkolkou, tak vlastně posílil mechanický tým a přiložil ruku k dílu, a to bylo hodně znát,“ pochvaloval si otec dvou malých dětí.

Milan Novotný

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >