aktuálně: 355 uzavírek, 25 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Zimní Radouňskou hobbyrally vyhrál Nešpor

19. ledna 2010

Motoristická sezóna v Česku konečně začala. První motoristický podnik se konal v sobotu v Okrouhlé Radouni, kde se jela Zimní Radouňská hobbyrally 2010. Nejlépe si zde počínal mladý Nešpor s Mitsubishi Lancer Evo IX.

Po delším půstu se v sobotu na Jihu Čech opět rozezněly zvuky motorů závodních aut. V Okrouhlé Radouni se jela tradiční Zimní Radouňská hobbyrally, která opět přilákala obrovské množství posádek i diváků. Oproti loňskému ročníku bylo v letošním roce více sněhu a bylo možno vytvořit sněhové bariéry. Brzo ráno probíhala technická přejímka a tréninky. Bohužel už po tréninku nezbylo na trati příliš mnoho sněhu. Naopak tato soutěž přilákala k trati mnoho fanoušků. Celkem se jely tři měřené RZ. Do Radouně přijeli např. Karel Trojan, Martin Šikl, Tomáš Kabát nebo David Nešpor, který přijel velmi silně vybaven.

První rychlostní zkouška se nesla v duchu Davida Nešpora, který s Lancerem deváté evoluce porazil v cíli druhého Karla Trojana o neuvěřitelné dvě minuty. Nutno podotknout, že Nešpor jel na sněhovém podvozku a obuté měl sedmimilimetrové hřebíky, kdežto Karel Trojan jel se cvičným Lancerem Evo VIII. Třetí čas si připsal na Mazdě 323 Aleš Moravec. Po první vložce odstoupil Tomáš Kabát s třetím vozem ze stáje Karla Trojana. Na druhé rychlostní zkoušce si opět vylepšil čas neskutečně jedoucí David Nešpor, který přiváděl okolo stojící diváky k úžasu. Druhý čas si připsal Jirka Šmíd s dalším Lancerem Evo IX. Karel Trojan si pohoršil a klesl na celkové třetí místo. Další třetí čas si připsal Aleš Moravec, který jel se svojí Mazdou 323 nádherně.

V průběhu druhé rychlostní zkoušky mohli diváci vidět také jednu „boudu“, kterou předvedl s číslem 68 startujicí Martin Seno na Škodě Favorit. Na posledním měřeném úseku byl opět nejrychlejší David Nešpor, který opět vylepšil svůj nejlepší čas a po zásluze zvítězil. Druhý čas si připsal Jirka Šmíd a skončil celkově na druhé pozici. Karel Trojan zajel třetí čas a třetí skončil i celkově, to znamenalo, že loňské prvenství neobhájí. Skvěle jedoucí Aleš Moravec na Mazdě 323 chyboval a ztratil přiliš mnoho času, tato chyba ho stála zřejmě podiové umístění a celkově to tedy znamenalo páté místo v cíli. Po celý den bylo opravdu co sledovat. Díky sněhovým bariérám mohli diváci vidět spostu zapadaných aut.

Výsledky Zimní Radouňské hobbyrally 2010:

1. Nešpor - Pozdnicek (Mitsubishi Lancer Evo IX) 26:24,0 min.

2. Šmíd - Klabouch (Mitsubishi Lancer Evo IX) +6:07 min.

3. Trojan - Jerie (Mitsubishi Lancer Evo VIII) +6:26 min.

4. Martin Šikl (Mitsubishi Lancer Evo IX) +7:55 min.

5. Aleš Moravec (Mazda 323) +8:04 min.

6. Kaspar - Jirsa (Ford Sierra) +9:31 min.

Radouň Motorsport

Další články

7 nejdůležitějších informací o povinném ručení, které musíte znát

Jestliže vlastníte motorové vozidlo, pak máte rovněž sjednáno autopojištění neboli povinné ručení. Víte o něm ale vše? Možná vás překvapí, co vše ovlivňuje jeho cenu, kdy ho nelze uplatnit nebo jak na pojistce ušetřit.

zobrazit článek >

Jaké jsou výhody bezkontaktních plateb v nákladní dopravě?

Pokud se chcete se svou firmou prosadit ve světě logistiky, musíte znát legislativu a mít přehled o veškerých provedených finančních transakcích. Jenže jakým způsobem udržet pod kontrolou platby za mýtné nebo palivo? Vsaďte na bezkontaktní platby.

zobrazit článek >

Možné problémy při sjednávání povinného ručení

Povinné ručení je základem drtivé většiny vozidel. Zřízení tohoto pojištění je úzce svázáno s nákupem nového vozu, občas se ale vyplatí změnit povinné ručení i pro stávající vůz. Jaké nástrahy Vás mohou při sjednávání nového povinného ručení potkat?

zobrazit článek >