Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Grönholmovo druhé místo drží BP-Ford na špici

15. října 2007

Marcus Grönholm a Timo Rautiainen dojeli s Focusem RS WRC do cíle Korsické rally na druhém místě. Tento výsledek znamená pro tým BP-Ford udržení vedoucích pozic v šampionátu jezdců i v hodnocení značek. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen se po páteční nehodě vrátili do soutěže a přidali do týmové bilance jeden bod.

Obhájce loňského titulu BP-Ford má v tabulce značek náskok 32 bodů. Do konce sezony zbývají tři podniky - v Japonsku, v Irsku a ve Velké Británii. Gronholm vede šampionát jezdů o čtyři body, Hirvonen je třetí.

Soutěž s centrem ve městě Ajaccio je považována za ryzí asfaltovou rally. Charakterizují ji stoupající a klesající serpentiny v horách středomořského ostrova. Posádky mají za sebou tři dny ostrých soubojů, které byly rozděleny do patnácti měřených úseků s celkovou délkou 344,22 kilometrů. Téměř bez výjimky se jelo za slunečného počasí a výběr vhodných pneumatik nebyl na Korsice nikdy tak jednoduchý jako letos.

Marcus Grönholm v průběhu první etapy soutěž vedl. V jejím závěru se ale na první pozici propracoval jeho hlavní soupeř v souboji o letošní titul, Sebastien Loeb. Během druhé etapy Francouz svůj náskok neustále zvyšoval a na startu do posledního dne dělilo oba jezdce 27,5 sekundy. Devětatřicetiletý Fin se spokojil s rychlou, ale bezpečnou jízdou, která mu zajistila druhý nejvyšší bodový zisk v cíli soutěže.

„Vyhrát jsem nemohl, takže druhé místo bylo další možný nejlepší výsledek,“ říká Grönholm. „Na Loeba jsem ztratil pouze dva body a to na jednom z podniků, kde je tradičně nejsilnější. Po dvou týdnech na asfaltu stále vedu šampionát jezdců. Asfalt je přitom mým nejméně oblíbeným povrchem. I dnes jsem musel jet rychle, protože Dani Sordo se nás snažil dohnat. Nemohl jsem mu dovolit, aby se přiblížil. První den jsem se Seba držel, ale v sobotu jsem na něj nestačil. Přesto ale cítím, že moje jízda na asfaltu je vyrovnanější než loni.“

„Během následujících tří soutěží to bude hodně těsné a nemám ponětí, kdo bude nakonec mistrem světa. Čtyřbodový náskok nic neznamená, zvlášť když nás ještě čekají tři soutěže. Tady jsem lépe dojet nemohl, ale za dva týdny v Japonsku to bude opravdu tvrdé. Kdybych tam vyhrál, hodně by mi to pomohlo, ale necítím se být pod velkým tlakem,“ dodává.

Mikko Hirvonen narazil už v pátek do betonového zátarasu a musel odstoupit. Do soutěže se sice vrátil díky pravidlu o SupeRally, ale až na 63. pozici. Neúnavně se prokousával pořadím kupředu a zároveň si upravoval své rozpisy pro další starty. Jeho snaha byla oceněna, když se na poslední rychlostní zkoušce posunul na poslední bodovanou příčku v rámci hodnocení týmů.

„Byl to víkend tak trochu nahoru a dolu, ale konec dobrý, všechno dobré,“ říká. „Po nehodě jsem si vůbec nepředstavoval, že bych se mohl do soutěže vrátit. Ten bod jsem mohl vybojovat jedině díky neuvěřitelné práci našich mechaniků. Pro naši sebedůvěru bylo důležité, že jsme mohli pokračovat a navíc jsem si udělal nějaké změny v rozpisech, takže na příští rok by měly být ještě lepší.“

Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl s víkendem spokojený. „Marcus exceloval na soutěži, která se jela na jeho nejméně oblíbeném povrchu. Mikko se vrátil ze 63. místa do hry a vybojoval pro nás na poslední erzetě bod do hodnocení značek. Byl to důležitý počin v sezoně, kde se počítá každý bod.“

Ředitel Ford TeamRS Jost Capito oceňuje výkony týmu na obou asfaltových soutěžích posledních dvou víkendů ve Španělsku a na Korsice. „Na obou podnicích jsme jeli dobře a vybojovali slušný počet bodů, což nás udrželo na špici v obou šampionátech. Jsem si jist, že s tak těsným rozdílem mezi Marcusem a Loebem, budeme na dalších třech soutěžích svědky strhujícího souboje o mistrovský titul.“

Po dvou asfaltových podnicích, během dvou po sobě následujících víkendů, je na programu kalendáře WRC 2007 šotolinová Japonská rally (25. -28. října). Její základnou bude město Ohibiro na nejsevernějším ostrově Japonska Hokkaido.

Ford

Další články

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >

Zatímco automobilky strádají, Bentley slaví rekordy

Dozvuky koronavirové pandemie stále tíží automobilový průmysl. Zatímco jiné automobilky bojují s propady, Bentley prodává nejvíce aut v celé své historii.

zobrazit článek >

Jak se připravit na autoškolu?

Autoškola vždy byla, je a pravděpodobně ještě dlouho bude strašákem, kterému většina lidí na prahu dospělosti či později čelí. Ať už má váš strach z autoškoly jakoukoli podobu, poradíme vám, jak se na výcvik za volantem včas a v klidu připravit.

zobrazit článek >