Po neúspěšném vystoupení posádky Jan Kopecký-Filip Schovánek v Katalánské rally se Czech Rally Team Kopecký přesunul ze Španělska do Francie, kde světový šampionát pokračuje asfaltovou Rally Korzika. Francouzská soutěž je typická svým zatáčkovitým charakterem a mnohdy i výrazným převýšením.
Ve čtvrtečním shakedownu Jan Kopecký doladil nastavení druhého vozu Škoda Fabia WRC, který má Czech Rally Team Kopecký k dispozici. Během čtyřech průjezdů nezaznamenal tým žádné potíže s vozem a Jan Kopecký byl s nastavením vozu spokojen.
Úvodní rychlostní zkouška páteční etapy i Rally Korsika byla zrušena, neboť nebyla zajištěna dostatečná bezpečnost diváků. Souboj o vteřiny začal až druhým rychlostním testem, ve kterém Jan Kopecký dosáhl jedenáctého času. Devátým časem ve třetí rychlostní zkoušce se posunul v průběžném hodnocení na devátou pozici.
V úvodní erzetě dnešní druhé sekce samovolně praskla Janovi vložka v pneumatice a vůz citelně vibroval. Další komplikace přinesla nedostupnost pneumatik v tvrdší směsi pro pilota Czech Rally Teamu Kopecký. Pneumatiky v měkčí směsi se především na nejdelší páteční rychlostní zkoušce přehřívaly a velmi rychle se opotřebovávaly. Přesto se posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek v závěru páteční etapy posunula zpět na deváté místo.
„S dnešním výkonem jsem plně spokojen. Posádka absolvovala dnešní etapu bez jakékoliv chyby a průběžné deváté místo je velmi solidní výchozí pozicí pro zbývající dvě etapy.“
„V Rally Korzika se velmi výrazně projevuje točivý moment motoru a především charakteristika jeho průběhu. Při hodnocení výkonu naší posádky musíme brát zřetel na vývoj, kterým prošly agregáty nově homologovaných vozů.“
„Stejně jako v předchozích dvou soutěžích náš vůz postihla prasklá vložka v pneumatice bez zjevného jezdeckého zavinění. Pochopitelně taková událost ovlivní dosažený čas v rychlostní zkoušce a na klidu nepřidá nejenom posádce, ale ani mně,“ řekl vedoucí týmu Josef Kopecký.
„Do dnešní etapy jsem startoval s vědomím, že nesmím zopakovat páteční etapu Katalánské rally. Přesto nám patří po páteční etapě umístění těsně za bodovanou pozicí.“
„Rally Korzika není v žádném případě rytmickou soutěží a neustále se opakující ostré zatáčky jsou navíc často v poměrně výrazném stoupání. Tam jsou modernější vozy pochopitelně ve výhodě. V poslední rychlostní zkoušce nám citelně scházely pneumatiky v tvrdší směsi, neboť na prohřátém asfaltu se naše pneumatiky výrazně přehřívaly. Bohužel tvrdší směs není pro nás zatím dostupná ani pro dvě zbývající etapy,“ dodal Jan Kopecký.
Pokud si chcete pořídit dálkově řízený model auta, lodě či letadla, pak vás jistě zajímá, jak je vybírat. Nabídka je skutečně pestrá a vybrat si správný model se Vám může zdát složité.
zobrazit článek >Pracovníci Dajbych4x4 mají s auty do terénu bezmála 30 leté zkušenosti. Mezi spokojené klienty této firmy patří například armáda, horské služby, hasičské jednotky, off-roadoví závodníci, myslivci, důlní firmy, energetické firmy apod.
zobrazit článek >Cestování po českých dálnicích nemusí být jen o rutinní jízdě z bodu A do bodu B. I když se na cestách potýkáme s dopravními zácpami a nekonečnými opravami, okolí českých dálnic skrývá množství nádherných a zajímavých míst, která stojí za to objevit.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.