Vsetínský jezdec Martin Kašík se pomalu, ale jistě zabydluje v automobilových soutěžích. V loňské sezoně okusil všechny stránky rally. Pohárová sbírka se mu rozrostla o další trofeje, zároveň však zažil i nepříjemnou hořkost havárie.
Sezona 2009 byla pro smíšenou posádku Martin Kašík – Veronika Teplá z jezdeckého hlediska velmi vydařená, ovšem z technického pohledu naopak hodně špatná. Vůz Renault Clio Sport nefungoval tak, jak by si soutěžní dvojice představovala. Přesto našel Martin na hodnocení roku i kladné stránky. „V loňském roce jsem se jezdecky dostal o hodně dál, což bylo i díky nové spolujezdkyni, která vedle mě usedla hned na počátku sezony. Společně jsme zlepšili rozpis a navíc jsem se také více sžil s autem. Pozitivem bylo i to, že jsem začal řadit bez spojky, tudíž i časy šly nahoru. Bohužel jsme ale větší část závodů nedokončili kvůli technickým problémům vozu a jedné havárii,“ zhodnotil právě skončenou sezonu Martin Kašík. Martin s Veronikou začali v loňském roce velmi dobře.
I když se nevyvarovali technických problémů, odvezli si z úvodního sprintu, který se jel v Lužických horách, pohár za 3. místo ve třídě N3. Pohárovou euforii vystřídalo rychlé vystřízlivění v podobě nepříjemné havárie při Rallysprintu Kopná. Slušovický sprint měl Martin velmi dobře rozjetý. Z vedení ve třídě se ovšem neradoval dlouho. „Ve třetí rychlostní zkoušce jsme se díky mé zbrklosti dostali do problému, po kterém jsme skončili zaparkovaní v lese mezi stromy. Kvůli této havárii jsme vynechali tři závody,“ zavzpomínal na nepříjemný moment Martin.
Návrat na soutěžní tratě zaznamenala valašská posádka při zlínské Barum rally. Nejpopulárnější domácí soutěž původně nebyla v plánu, v cíli však získali Martin s Veronikou další cenný pohár. „Barum Rally Zlín se nám velmi líbila. I tady jsme se ovšem potýkali s technickými problémy, ale také jsme zajeli pěkné časy. Vyzkoušeli jsme si mimo jiné jízdu na vodě, což se nám letos nikde jinde nepovedlo. Ve finále jsme dokončili soutěž na prvním místě mezi smíšenými posádkami a na čtvrtém ve třídě N3,“ uvedl vsetínský jezdec.
Nyní se již Martin Kašík pilně připravuje na letošní sezonu. Valašský jezdec zůstává věrný Renaultu Clio Sport. Změna nastane v podpoře týmu. Celou sezonu pojede v barvách AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín, který se bude podílet na přípravě vozu, jakož i na technickém a materiálním zabezpečení jednotlivých soutěží
„I pro letošní sezonu pro nás zůstane prioritní rallysprintové mistrovství. Pojede se celkem devět soutěží, ale jelikož se započítává pouze šest výsledků, máme v plánu sedm startů. Renault se nám vloni osvědčil a pokud bude auto fungovat, je ve třídě srovnatelné se soupeři. Příprava vozu bude nyní kompletně v režii Jaromíra Tomaštíka a jeho týmu. V letošním roce bychom chtěli v konečném hodnocení dojet ve třídě N3 do třetího místa. Změna zřejmě nastane u spolujezdce. Vše je ovšem zatím v jednání, a tak bych se nerad pouštěl do různých spekulací,“ naznačil plány i změnu v sestavě posádky Martin Kašík.
Tady ale aktivity valašského jezdce zdaleka nekončí. Vedle vlastního závodění bude Martin připravovat další vůz Reunalt Clio Sport pro K4 pohár a sprintrally. „Druhé auto bychom chtěli využívat hlavně při soutěžích K4 poháru ČR v rally, které se jedou současně s rallysprinty. Obsazení tohoto vozu ještě není zcela úplné. Je zatím jisté, že s cliem pojede vsetínský Jakub Chovanec. O dalších posádkách jednáme,“ prozradil tajemství Martin Kašík. Sám by chtěl se stejným autem odjet část závodů do vrchu.
Martin si moc dobře uvědomuje, že sport je jedna stránka a zázemí druhá. A pokud se obě tyto stránky skloubí, je to vždy ku prospěchu věci. Proto jsou závěrečná slova úmyslně cílena těm, kteří Martina s Veronikou během sezony podporovali.
„Chtěl bych poděkovat hlavně rodině za trpělivost a podporu při závodech, ale i mimo ně. Díky patří i mechanikům JT Říha group rally týmu a Jarkovi Tomaštíkovi, kteří mi pomáhali s přípravou auta. Velký dík patří hlavnímu mechanikovi Michalu Uhříkovi a také AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín. V neposlední řadě mají největší zásluhu na našich startech i partneři, jmenovitě to jsou Daniel Mikeš (TM Stav, spol. s r.o.), Petr Vala (Largofloor – Ing. Vala, s.r.o.), Tomáš Dořičák (DO.OL – Glass, s.r.o.) a další. Všem jmenovaným bych chtěl touto cestou moc a moc poděkovat za naši podporu.“
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.