Závěrečný podnik Mediaracing Mistrovství Slovenska v rally proběhl na začátku listopadu v Košicích. Na start Subaru Stilcar Rally Košice se mimo jiné postavili i tři jezdci reprezentující JT Říha group rally team: Jaromír Tomaštík, Martin Vlček a Igor Fecko.
Dva vozy Subaru Impreza a jedno Mitsubishi Lancer EVO IX připravil na košickou rally tým vedený Jaromírem Tomaštíkem. Soutěž je pověstná svým asfaltovým podkladem, který je na východu Slovenska opravdu velmi rozmanitý. Na vlastní kůži se o této zkušenosti přesvědčil i Martin Vlček. Jeho slova nepotřebují další komentář, naprosto vystihují situaci: „Košice byly velmi uklouzané a po závodě jsem místním říkal, že bylo štěstí, že jsem měl po závodě čistou bielizeň. Fakt jsem se z toho málem podělal. Bylo tam snad pět druhů asfaltu, které jednou klouzaly a jindy neklouzaly. Například bílý asfalt, který v jedné zatáčce hrozně klouzal a stejně bílý asfalt nás v jiné zatáčce krásně podržel... Pokud se tyto podmínky nevychytaly v tréninku, pak byla velká šance autu ublížit, nebo s ním pořádně praštit.“
Pořadatelé připravili devět erzet se 108 ostrými kilometry. Velmi dobře si vedl v soutěži Jaromír Tomaštík, kterému četl rozpis Róbert Baran. Vsetínský jezdec startoval prvně od světové soutěže ve Španělsku. Rozdíl jednoho měsíce od obou startů a zcela rozdílné klimatické podmínky. Zatímco ve Španělsku si Jaromír užíval tepla, v Košicích pro změnu zimy. „Ve Španělsku bylo krásné horko a krom první rychlostní zkoušky sucho. Měli jsme v autě teplotu 65 stupňů, kdežto v Košicích jsme jezdili za teploty ukazující téměř bod mrazu. Při tréninku byly slovenské cesty navíc místy zasněžené.“ Valašský jezdec se s novými podmínkami i spolujezdcem rychle sžil.
Po první erzetě, která ještě byla ze strany posádky opatrná, byla česko - slovenská dvojice na 10. místě. První kolo rychlostních zkoušek ovšem dokončili Tomaštík s Baranem na velmi dobrém 5. místě absolutního pořadí. „V náš neprospěch hrálo, že jsme měli špatně nastavené tlumiče. Auto bylo příliš tvrdé a my lítali na cestách ze strany na stranu. Přesto, páté místo po třech zkouškách bylo skvělé. Dokonce jsme se naháněli s Igorem Drotárem, který jel s WRCčkem. Na druhou sérii rychlostek jsme auto podstatně změkčili a hned to bylo znát,“ podělil se o dojmy ze soutěže Jaromír Tomaštík.
Vše fungovalo dobře až do poslední zkoušky druhého kola. Tady valašský jezdec udělal banální chybu, po které následovalo odstoupení ze soutěže. „V jednom vracáku jsem se dopustil jezdecké chyby a vyjel jsem po tečně ven ze silnice. Bylo to v minimální rychlosti a ještě chvíli jsem s autem bojoval na krajnici cesty. Nakonec se mi Subaru smeklo a lehce se zastavilo na srázu o první stromy. Zklamání bylo velké. Auto nešlo dostat na silnici, a přitom nebylo vůbec poškozené. O to horší pro mě bylo, že po této zkoušce odstoupily ze závodu ještě další dvě posádky, které byly ve výsledcích před námi. Nicméně bylo vidět, že i se stařičkým Subaru, se kterým jsem jel v Košicích, se dá závodit. Na jednu stranu zklamání, na druhou stranu spokojenost, že v tak těžkých podmínkách jsme na tom byli velice dobře,“ zhodnotil své vystoupení v Košicích Tomaštík.
Mitsubishi Lancer EVO IX krotil v Košicích Martin Vlček se spolujezdcem Pavlem Švajdou. Jejich první start na východu Slovenska byl i díky rozdílnému asfaltovému povrchu opatrný. V cíli byl Martin s Pavlem s výsledkem spokojeni. Při tak silné konkurenci, jaká se letos sešla na startu, je sedmé místo v absolutní klasifikaci pěkný výsledek. „Organizačně fungoval závod bez problémů. Naše technika byla rovněž bezchybná. Akorát od druhé RZ jsem se trošku bál závodit, neboť jsem tušil, že riskantní rychlá jízda by mohla autu ublížit. To vše díky tomu asfaltu. Krizovek bylo až moc na to, že jsme jeli s rezervou. Hlavně byly tam, kde bych je neočekával. Naopak tam, kde jsem je předvídal, jsem projížděl v pohodě. Takže jsem chvílemi opravdu nevěděl, co mám jet,“ uvedl ke košické rally Martin Vlček.
Trojici zástupců JT Říha group rally team doplnil Igor Fecko s Martinem Suttnerem. Igor startoval opět v Slovenském Rally Poháru, kde si již připsal jedno vítězství. V Košicích sice dojel na druhém místě, přesto mu patří historicky první titul v SRP. A jak viděl samotnou soutěž bratislavský jezdec? „V úvodu jsem si zvykal na počasí a podmínky. S mlhou a vyházeným blátem totiž nemám moc zkušeností. Navíc tady byl asfalt šmýklavý, i když byl suchý. Pak jsme se ale probrali a naše výsledky byly mnohem lepší. S historicky prvním titulem v Slovenském Rally Poháru jsem velmi spokojen. S naším autem to byla ostatně povinnost tento titul vybojovat a jsem velmi rád, že jsme jej vybojovali. Oslavy ještě nebyly žádné, ale věřím, že ten správný čas titul oslavit ještě přijde. Po těžkém závodě jsme chtěli jet všichni domů. Paradoxně já Slovák jsem to měl dál, než kluci ze Vsetína.“
Nejbližší akcí, kde bude JT Říha group rally team startovat, bude v polovině listopadu Mikuláš rally ve Slušovicích.
Oblíbenost elektrokoloběžek stoupá. Není divu, představují rychlý, ekologický a pohodlný způsob transportu. Když navíc využíváte městské sdílené koloběžky, nevyjde vás to příliš draho. Znáte ale pravidla upravující jízdu na koloběžce? Víte, kde s ní smíte a nesmíte jezdit? Pojďme se nato podívat.
zobrazit článek >Každé vozidlo má svůj VIN kód. Jedná se o jedinečný 17místný mezinárodní kód, který dané vozidlo identifikuje a můžete si podle něj ověřit jeho historii. Nebo vám pomůže prověřit stav tachometru.
zobrazit článek >Když se řekne Dacia Duster, možná si představíte nenápadné auto, ale tato nová verze 2024 přináší víc, než byste čekali.
zobrazit článek >Obsah stránek serveru www.zakruta.cz je chráněn autorským zákonem.
Kopírování a šíření textů, fotografií a dalšího obsahu portálu v jakékoli podobě bez písemného souhlasu redakce je nezákonné.
Unauthorised copying and publishing of any content of this website is strictly prohibited.
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.