Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Firla ve Vsetíně korunoval úspěšný rok

27. října 2009

Solidním výsledkem na Würth Partr rally Vsetín zakončila sezónu 2009 severomoravská soutěžní posádka Lumír Firla - Pavel Dresler. Dvojice, závodící se starším Mitsubishi Lancer EVO VII, již potřetí v řadě vybojovala umístění v první desítce absolutního pořadí, čímž si zajistila sedmé místo v rámci konečné tabulky letošního Mistrovství ČR ve sprintrally.

Vsetínský sprint je tradičně jedním z nejnáročnějších podniků šampionátu. Úzké tratě s obrovským množstvím zrádných pasáží letos ještě zpestřily vrtochy počasí, díky nimž se celý závod odjel na mimořádně klouzavém povrchu. Pro jízdu na jistotu však tentokrát nebyl prostor. Situace v šampionátu byla nadále otevřená a právě vsetínská soutěž měla dát definitivní podobu první desítce letošní tabulky. S velikým odhodláním přijeli na Valašsko i Lumír Firla s Pavlem Dreslerem. Vynikající výsledky v průběhu roku jim dopomohly ke skvělému výchozímu postavení, díky němuž stále ještě mohli promluvit do bojů ve druhé polovině první desítky. Situace jim vyloženě nahrávala – týmové mitsubishi bylo před startem Rally Vsetín ve skvělé formě a klouzavé tratě Lumírovi vyloženě sedí. Už ráno se ale ukázalo, že cesta za celoročním úspěchem nebude tak jednoduchá.

Pro Lumíra s Pavlem závod nezačal zrovna nejšťastněji. Zapomenutý kabel od interkomu dával posádce se startovním číslem 17 dvě možnosti. Buď absolvovat úvodní rychlostní zkoušku „na oči“, což by na náročné trati v nepřehledném terénu nepochybně znamenalo značnou časovou ztrátu, a nebo počkat na dovezení kabelu týmovými mechaniky. Nakonec zvítězila druhá možnost, ale ani ta nebyla zcela bez následků: „Kvůli čekání na kabel interkomu jsme nestihli první časovou kontrolu, což znamenalo hned na úvod deset sekund penalizace. Na první zkoušce jsme tedy pochopitelně byli dost rozhození a výsledkem byl nic moc čas. Ještě mnohem horší však byla událost ze druhé zkoušky, na které jsme zastavovali u havárie Tomáše Engeho a pomáhali jeho zraněnému spolujezdci Michalu Ernstovi. Takové věci udělají s psychikou své a není tedy divu, že jsme se až do servisní pauzy nemohli vůbec dostat do tempa,“ zhodnotil smolný úvod Lumír.

Do druhé sekce rychlostních zkoušek vjížděla posádka černého mitsubishi z nepříliš lichotivé dvacáté pozice absolutně. S tímto faktem se samozřejmě Lumír a Pavel nechtěli smířit a už po čtvrtém testu postoupili o šest příček výše. V rychlém tempu nepolevovali ani v následujících vložkách, přičemž vrcholem jejich snažení byl osmý nejrychlejší čas na posledním testu. Stíhací jízda jim nakonec dopomohla k zisku solidní deváté pozice absolutně, okořeněné o sedmé místo ve skupině N a prvenství v Enteria Cupu v rámci vsetínské rally.

Co je ale nejdůležitější, podařilo se jim dostát svému cíli postoupit v hodnocení AutoCont mistrovství ČR ve sprintrally 2009 na sedmé místo. S obstarožním mitsubishi sedmé evoluce se jedná o vskutku pozoruhodný výsledek. „Až na to počasí byl Vsetín z našeho pohledu velice vydařený závod. Rychlostní zkoušky pořadatelé vybrali opravdu pěkné, ale zároveň obrovsky náročné. Nám se podařilo hezky uzavřít vydařenou sezónu, která až na několik technických problémů probíhala nad naše očekávání. S tím, že v tak silné konkurenci, která se letos ve sprintech scházela, budeme pravidelně bojovat o umístění v první desítce, jsme na začátku roku vůbec nepočítali. Navíc jsme se vyvarovali jakékoliv havárie,“ pochvaluje si Lumír.

Lumíra Firlu tento rok čeká už jen prosincový start na Pražském rallysprintu, po kterém se jeho černá Evo sedmička uloží k zimnímu spánku. Na téma příští sezóna je orlovský soutěžní jezdec zatím hodně opatrný: „Rádi bychom pokračovali ve skupině N a budeme se ze všech sil snažit, abychom v sezóně 2010 závodili v Evo devítce. Jednání o příštím roce však teprve přijdou,“ uzavírá naše povídání pátý muž skupiny N v hodnocení letošního sprintového mistrovství.

Jiří Dokulil

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >