aktuálně: 37 uzavírek, 2 nehod
Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Asi nemůže být každý den posvícení

7. října 2009

Subaru Czech Rally Team se do Jeseníků moc těšil a pro úspěch udělal před startem maximum. Technika ale přesto nebyla spokojena, a tak ze zatím ne zcela jasných příčin odmítlo Subaru Impreza WRX STI bílomodročerných barev dovézt posádku Václav Pech - Petr Uhel až do cíle.

Naposledy v lednu 2008 skončila soutěž pro první týmový vůz Subaru Czech Rally Teamu předčasně pro technickou závadu, od té doby bylo auto spolehlivé. Každá série však má svůj konec. To je dosud asi jediné kloudné vysvětlení, které mají bílomodročerné barvy pro nevydařené týmové účinkování ve Šternberku. Nový motor, který měl za sebou pouze příbramskou soutěž a pár kilometrů testů, bohužel hned v úvodu Rally Jeseníky zkolaboval a k důkladnému prozkoušení hatchbacku v podání špičkové posádky Václav Pech - Petr Uhel tak vlastně ani nedošlo. Navíc problémy přišly hned v úvodu soutěže. „Nedá se nic dělat, rally bývá taková a i technika zkrátka někdy selže,“ smutnil po svém odstoupení několikanásobný mistr republiky Pech. „Je ale velká škoda, že jsme ani neměli možnost porovnání našich časů se soupeři. Máme změřen pouze úvodní test, kde jsem si na auto teprve zvykal. Na druhé rychlostní zkoušce jsem se v autě cítil mnohem lépe, ale když se za autem objevil kouř a Impreza přestala jet podle našich představ, bylo jasné, že je zle.“ Rozčarování panovalo pochopitelně v celém týmu a předstartovní bojovná nálada rázem klesla na bod mrazu. V nejbližších desítkách hodin dojde k podrobné analýze stavu motoru, která by měla dohledat příčiny jeho tak náhlého kolapsu. Čas do startu náročné Rally Bohemia se krátí a je třeba udělat vše pro to, aby připravený náhradní motor nepotkaly podobné potíže. „Takováto situace se zkrátka nesmí opakovat už jen z tohoto důvodu, že oprava porouchaného agregátu nás už teď bude stát nemalé množství prostředků,“ říká zvážnělý lídr týmu Vojtěch Štajf.

„Štěstí v neštěstí snad bylo, že Vašek je natolik zkušený pilot, že nedbal blízkosti cíle testu a odstavil auto při prvních zřetelných potížích. Motor by tak neměl být zcela zničen, je však jasné, že škody nebudou úplně malé. Naše zklamání je o to větší, že start v Jeseníkách nakonec nepřinesl vlastně nic z toho, co jsme od něj očekávali. Neskládáme ale zbraně a v tuto chvíli již hledáme možnosti, jak vytoužené informace o možnostech našeho vozu získat. Jako poměrně pravděpodobná varianta se jeví náhradní start Vaška s Petrem a naším autem na závěrečné sprintrally sezóny ve Vsetíně. Není to pro nás jednoduché, ale budeme se snažit pro realizaci tohoto záměru udělat maximum. Neúspěch ve Šternberku nás navíc mrzí nejen kvůli nám samotným, ale i kvůli našim partnerům, kteří nám se startem v Jeseníkách hodně pomohli, děkujeme konkrétně firmám APM Automotive, Subaru Opava a Brzdy.cz.“

Připomeňme ještě, že Rally Bohemia se koná již 16. - 17. října, vsetínský sprint pak o pouhý týden později.

Karel Špaček

Další články

Autocamping Rozkoš - prožít dovolenou pestře a v pohodě

Pestrost nabídky ubytování, společenských akcí, turistických možností, poznávacích a sportovních výletů včetně krásných cyklotras, ale i klid k odpočinku, to je dnes téměř neodmyslitelná nabídka k prožití hezké dovolené.

zobrazit článek >

Jaké povinné i nepovinné vybavení je dobré mít ve svém vozu?

Jestliže jezdíte autem, bude dobré, když v něm budete mít umístěné všechny důležité nezbytnosti. Povinná výbava v autě je základ a je stanovena vyhláškou. Nepovinnou výbavu si pak můžete zvolit dle vlastních preferencí. Bohužel se často stává, že řidiči při kontrole zjistí, že nemají kompletní ani výbavu povinnou. Na následujících řádcích se tak na tuto tématiku zaměříme pěkně zblízka.

zobrazit článek >

Proč došlo ke zdražení dálničních známek?

Přečtěte si více o nedávném zdražení dálničních známek. Vysvětlíme vám, jaké jsou nové ceny, proč k navýšení cen došlo a z jakého důvodu byste měli být na pozoru při koupi jednodenní dálniční známky.

zobrazit článek >