Zákruta.cz  >  Magazín  >  

Sherlog Racing zpět ve hře

10. srpna 2007

IV. Cebia Rally Pelhřimov-Memoriál Tomáše Vojtěcha je krásná soutěž, která má však pro Josefa Semeráda každoročně trochu hořkou příchuť. Před dvěma lety zde Pepa Semerád s Bohoušem Ceplechou naposledy závodili s Tomášem Vojtěchem, pro kterého byl Pelhřimov poslední soutěží v životě, a v loňském roce Pepa těsně před startem rally přišel o svého největšího kamaráda, o svého tátu.

„Před rokem před startem rally Pelhřimov mi odletěl na svůj poslední let můj táta, který byl dopravním pilotem. Mnohokrát jsem na něj letos při soutěži myslel. Těsně před tím, než nás táta loni opustil, tak dokončil knížku vzpomínek dopravního pilota. Letos jsem tedy kromě podnikání a závodění zařizoval také vydání této knížky, protože si to táta přál a já jsem mu to slíbil. Knížka, která nese název 22 tisíc hodin ve vzduchu by měla vyjít letos někdy před vánocemi.“

Po Bohemia rally, kde po poškození chladiče došlo ke zničení motoru už Sherlog Racing tým potřeboval odjet nějakou bezproblémovou soutěž. V Pelhřimově se na technických rychlostních zkouškách Pepovi s Bohoušem vždy v minulosti dařilo, a tak tým odjížděl na soutěž s nadějemi na slušný výsledek. Modrobílé Mitsubishi se před soutěží podrobilo ozdravné kůře, která spočívala v celkové kontrole vozu po Bohemce, a hlavně ve výměně poškozeného agregátu. Početnou startovní listinu a nejbližší okruh soupeřů v Pelhřimově rozšířil Karel Trojan, který si sem odskočil ze závodů Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Do soutěže vstoupila v pátek v podvečer posádka Sherlog Racing týmu třemi časy v první pětce. Na vedoucího muže celkového pořadí ztrácela tak před odevzdáním auta do uzavřeného parkoviště jen 9,7 sekund. „Snažili jsme se jet opravdu rychle, ale zároveň neudělat zbytečnou chybu. Na diváckém skoku jsme napoprvé moc neskočili, protože jsme v minulosti právě na skocích několikrát poškodili auto a to se nám letos už nechtělo. Napodruhé už jsme letěli trošku dál, ale na vítěze hodinek to opravdu nebylo. Bohouš před startem do večerní rundy spočítal, že bychom nemuseli potřebovat světelnou rampu, a asi by tomu tak skutečně bylo, když by jeden z asistenčních vozů ABA nespálil spojku a nebyl díky tomu trochu odložen start do poslední vložky. Samozřejmě se setmělo, a tak jsme odstartovali do tmy bez rampy. Něco málo jsme tady na této vložce ztratili, a je to pro nás poučení pro příště.“

V sobotu ráno byl úkol pro posádku posunout Mitsubishi Sherlog Racing týmu co možná nejvýše ve výsledkové listině. Jistotu ale nepřidávala ztrácející se chladící kapalina, kterou musela posádka po každé rychlostní zkoušce dolévat. Při jednom doplňování si Pepa Semerád dost nešťastně spálil prst tak, že celý zbytek soutěže absolvoval s puchýřem na palci, což řízení značně znepříjemňovalo. Po šesté rychlostní zkoušce se podařilo předstihnout velmi rychle jedoucího Zdeňka Vlčka taktéž s Lancerem EVO 9 a devátá zkouška znamenala konec pro Leoše Flídra se Škodou Octavia WRC. Před Josefem Semerádem a Bohoušem Ceplechou nakonec zůstal jen Karel Trojan s Danem Vodičkou a toto pořadí tak vydrželo až do cíle soutěže.

Pěkné soutěže v Pelhřimově se zúčastnily i další dva vozy Sherlog Racing týmu v kategorii dieselů a obsadily první a druhé místo v pořadí Mandík -Mandíková a Paděla - Ryšánek. Radost v servisní zóně tak byla u sherlogů trojnásobná.

Po nepovedených soutěžích v první polovině roku se posádka bílomodrého Mitsubishi Lancer EVO 9 Sherlog Racing týmu znovu objevila na stupních vítězů a připsala si slušný bodový příděl za druhé místo v absolutním pořadí. V celkovém pořadí se tedy posunula na čtvrté místo a na druhé místo ve skupině N. Před účastníky dvoudenních soutěžích Mediasport Mistrovství České republiky v rally jsou však ještě tři mistrovské soutěže a výsledek je ještě velmi otevřený.

O dalším prázdninovém víkendu nebude nikdo v Sherlog Racing týmu zahálet, protože závodit se tentokrát chystají junioři. Martin Semerád s Bohoušem Ceplechou s vozem VW Polo a Vláďa Mandík s Michaelou Mandíkovou s Felicí budou chtít sbírat další soutěžácké zkušenosti na náročných tratích rally Prachatice.

Sherlog Racing

Další články

Nejlepší roční období ke koupi auta? Známe odpověď.

Prodej ojetých aut během jara a léta vždy stoupne. Jsou však letní měsíce ty správné ke koupi ojetin? Nebo se vyplatí počkat na chladnější část roku? Známe odpověď.

zobrazit článek >

Do kdy platí povinné ručení původního majitele, když kupujete ojetý vůz?

Při koupi nového vozu nemá auto ještě žádné povinné ručení - a vy jej musíte mít sjednáno nejpozději minutu před tím, než s vozem z autosalonu odjedete. Ale jak je to v případě, že kupujete auto ojeté, které zatím ještě má původního majitele? Kdy nejpozději musí nastoupit vaše povinné ručení? Je to celkem snadné, v této situaci totiž platí jediné pravidlo.

zobrazit článek >

Elektromobilita není jen modní trend. Proč si pořídit elektromobil?

Slovo elektromobil se v poslední době skloňuje stále častěji. Zatímco před několika lety bylo objektem zájmu leda tak nadšenců do nových technologií a zarytých ochránců přírody, dnes se kolem něj točí konverzace nad pivem v hospodách, při cvičení ve fitness centrech i v rodinách při snídani. Že by móda? Možná. Elektromobily mají ale řadu vlastností, pro které stojí za to nad nimi zauvažovat.

zobrazit článek >